
PER NISSAN, EL PROTOTIP ÉS NOMÉS EL PRIMER PAS CAP A LA REALITAT
Els prototips són un veritable avançament dels models que passaran dels salons de l’automòbil al teu garatge.
De vegades, el més important d’un prototip és simplement explorar un concepte. Pot ensenyar el cel blau pensant en un món futur la tecnologia és més ciència ficció que realitat. Els prototips també poden aportar-nos una idea dels estudis de disseny sense les limitacions de l’món real, pensats per produir una sensació de sorpresa.
Però, al llarg dels anys, Nissan també ha desenvolupat diversos prototips d’avantguarda que han arribat a fer el pas de la sala d’l’automòbil a l’garatge de client. Des dels crossovers més venuts fins el més nou en tecnologia de vehicles elèctrics, aquí tens un repàs dels prototips Nissan de l’última dècada, així com un cop d’ull a el proper crossover elèctric de el futur proper.
Prototip Nissan Xmotion: Saló Internacional de l’Automòbil d’Amèrica de Nord 2018 (Detroit)
Nissan Rogue de producció (tercera generació): 15 de juny de 2020
L’últim prototip a fer-se realitat és el Nissan Xmotion, «dur però sofisticat», que ha passat a model de producció com el nou Nissan Rogue de tercera generació. Aquest prototip es va inspirar en la cultura i l’artesania tradicional japoneses, i les va fusionar amb la utilitat d’estil occidental. En format de producció, el nou Rogue incorpora aquests elements en un disseny pensat per a les aventures de tota la família. Potser la transformació més interessant fora l’evolució dels singulars fars davanters de bumerang de l’prototip cap a dos grups d’il·luminació separats. I encara que les portes posteriors amb frontisses posteriors de el prototip no van arribar a el model de producció, les portes posteriors d’el nou Rogue s’obren gairebé 90 graus, el que facilita l’accés i l’exploració als passatgers de totes les edats.
Prototip Nissan Resonance: Saló Internacional de l’Automòbil d’Amèrica de Nord 2013 (Detroit)
Nissan Murano de producció (tercera generació): Saló Internacional de l’Automòbil de Nova York 2014
Com prototip, el Nissan Resonance va revelar uns elements d’estil espectaculars que es convertirien en el segell distintiu de el disseny Nissan en els pròxims anys. La graella V-Motion va destacar clarament en el prototip i la petita porció negra situada prop de la secció posterior superior (pilar D) va conduir a l’estètica de l’ «sostre flotant» que s’ha aplicat no solament als crossovers, sinó fins i tot als sedanes Nissan més recents, com el Versa i el Sentra. La tercera generació de l’Nissan Murano va adoptar l’essència de l’prototip, juntament amb els fars davanters amb forma de bumerang i el sostre flotant. L’interior de l’Murano de producció va resultar el més destacat d’aquest model, ja que possiblement va superar la promesa que havia fet el prototip.
Prototip Nissan Kicks: Saló Internacional de l’Automòbil de Sao Paulo 2014
Nissan Kicks de producció (primera generació): Rio de Janeiro, maig de 2016
Tot i que la versió de producció de l’Nissan Kicks va trigar dos anys a aparèixer després de la presentació de l’prototip a Sao Paulo, el nivell de disseny i detall que oferia aquest model va valer l’espera. El prototip i el model de producció fins i tot compartien opcions de color bi-to similars, gris a la carrosseria i taronja al sostre, inspirats en el propi Brasil. El Nissan Kicks es va llançar primer a Amèrica de Sud, encara que s’ha introduït en molts altres mercats, i és el model preferit per molts usuaris que adoren la seva grandària, valor, característiques tecnològiques, gran utilitat i la capacitat de personalitzar realment el vehicle segons les seves gustos.
Prototip Nissan Gripz: Saló de l’Automòbil de Frankfurt 2015
Nissan JUKE de producció (segona generació): Sis ciutats europees, el 9 de setembre de 2019
Quan es va presentar la primera generació de l’Nissan JUKE el 2009, va impulsar a l’màxim el disseny automobilístic. La presentació de el model de segona generació, el prototip Nissan Gripz, va suposar un pas més. L’exterior de l’prototip de l’crossover es va dissenyar a Europa, mentre que l’interior inspirat en una motocicleta va ser desenvolupat per dissenyadors al Japó. Aquest esforç global es va combinar a la perfecció a la tardor de 2019, quan es va presentar el nou Nissan JUKE de manera simultània en sis ciutats europees. La premsa i els clients van aplaudir l’estil amplificat de l’JUKE, el seu interior d’alta qualitat i les seves prestacions tecnològiques avançades, des ProPILOT i NissanConnect fins al sistema de so Bose Personal Plus, amb altaveus integrats en el reposacaps el conductor.
Prototip Nissan IDS: Saló de l’Automòbil de Tòquio 2015
Nissan LEAF de producció (segona generació): Tòquio, Japó, setembre de 2017
Alguns prototips poden predir alguna cosa més que un simple aspecte. El prototip Nissan IDS prometia una visió diferent de el futur, un futur en què el cotxe elèctric no només es condueix bé, sinó que també pot fer-se càrrec de el vehicle quan sigui necessari, imitant l’estil i les preferències de conducció de l’conductor. Quan va aparèixer el nou Nissan LEAF dos anys més tard, va introduir una nova experiència de conducció amb les seves tecnologies ProPILOT i e-Pedal, un nou estil a l’interior ia l’exterior, més funcions de personalització per adaptar l’experiència elèctrica a cada conductor, i una connectivitat millorada. El guardonat sistema ProPILOT d’assistència a la conducció augmenta la seguretat ajudant a l’conductor a controlar la distància respecte als vehicles precedents i a mantenir el cotxe centrat en el seu carril. A més, pot activar els frens fins a la detenció del tot i posterior represa de la marxa quan el trànsit així ho faci. Per la seva banda, e-Pedal permet al conductor controlar l’acceleració i la desacceleració només amb el pedal de l’accelerador, de manera que conduir resulta menys estressant, alhora que augmenta la capacitat regenerativa el vehicle.
Prototip Nissan Ariya: Saló de l’Automòbil de Tòquio 2019
Nissan Ariya de producció: Juliol de 2020
Nissan ha estat pionera en vehicles elèctrics per al mercat generalista, començant pel primer LEAF elèctric, més tard la furgoneta elèctrica e-NV200 i, posteriorment, els models i-POWER Note i Serena, que són líders en vendes en el mercat japonès. Ara, el món espera un altre pas més cap al futur. El prototip Ariya va respondre a aquesta petició amb el seu replantejament de l’segment crossover des de zero, incloent unes característiques de disseny espectaculars, comoditat i espai interior, i un rendiment i prestacions pròpies d’un esportiu. Fins i tot un element convencional com la graella davantera tradicional ha evolucionat cap a un espectacular «escut» per protegir la important tecnologia que s’usa per impulsar el modern sistema ProPILOT d’assistència a l’conductor.