PER QUÈ EL VOLKSWAGEN ID.4 ÉS EL SUV ELÈCTRIC DE REFERÈNCIA

PER QUÈ EL VOLKSWAGEN ID.4 ÉS EL SUV ELÈCTRIC DE REFERÈNCIA

Volkswagen s’electrifica una mica més i el nou ID.4 pren impuls. L’electrificació de el parc mòbil s’accelera a marxes forçades amb uns objectius de descarbonització global realment exigents en especial per als fabricants d’automòbils i el ID.4 arriba per liderar el mercat SUV elèctric.

Cal rendir-se a l’evidència de les bones intencions i millors projectes de fabricants com Volkswagen, ja sigui per la seva ambiciosa estratègia “Way to Zero”, que té com a objectiu ser una companyia neutral en emissions de CO2 a l’any 2050, o per la arribada de models tan reals com el nou ID.4, el primer SUV elèctric de la família ID. Un cotxe que apropa la realitat de l’cotxe elèctric a un públic entès i igualment exigent, que vol qualitat i polivalència amb un toc Premium per al seu primer cotxe elèctric. A més, no és el primer elèctric de Volkswagen, tal com recordava Laura Ros, directora general de Volkswagen Espanya: “El 2020 vam ser líders de mercat de particulars i empreses en vehicles elèctrics a Espanya. L’arribada de l’ID.4 reforça la nostra posició amb un model que s’inscriu en el segment de major volum al nostre país “. I això és així perquè va ser el ID.3, el 2020, el qual va iniciar l’era de la mobilitat elèctrica per a la marca alemanya i el model que els ha permès situar-se com marca elèctrica d’èxit, a l’marge dels híbrid endollables. Després d’analitzar el que ofereix el nou ID.4, el SUV de la família ID, trobem 10 claus que li fan mereixedor de ser un just hereu dels icònic Volkswagen Escarabat i el Golf.

Plataforma elèctrica. Construït sobre la ja coneguda plataforma modular MER, és el primer SUV 100% elèctric de Volkswagen. És el primer SUV elèctric amb un balanç d’emissions neutre per a la marca i afegeix a la seva targeta de visita una excel·lent aerodinàmica amb uns baixos complementi carenats i unes dimensions que apunten un òptim aprofitament de l’espai interior gràcies als avantatges de l’arquitectura elèctrica. El disseny permet que la bateria sigui col·locada entre els eixos en una posició molt baixa per tenir a més un centre de gravetat òptim i un repartiment de pesos perfectament equilibrat que afecten de forma molt positiva al seu comportament.
El cotxe elèctric, una realitat a Volkswagen. Volkswagen té ja uns bons resultats comercials en l’apartat electrificat que avalen l’arribada dels nous productes i el compromís de la marca en aquest sentit. A nivell global, la marca va triplicar les vendes d’elèctrics el 2020 i va lliurar més de 212.000 cotxes elèctrics i híbrids endollables, amb un increment d’un 165% el 2020. Al mercat d’elèctrics purs, Volkswagen va matricular més de 2.200 unitats, el que suposa un increment de l’127%.
Inversió: Volkswagen aposta i està completament centrada en la mobilitat elèctrica i per això el Grup alemany ha anunciat una inversió global de 73.000 milions d’euros entre els anys 2021 i 2025, dels quals 35.000 milions es destinaran exclusivament a electromobilitat, 11.000 milions a hibridació i 27.000 milions a digitalització. A més, a l’marge de Grup, Volkswagen invertirà 11.000 milions d’euros en mobilitat elèctrica fins 2024 i llançarà vint nous models elèctrics fins a l’any 2025 amb l’objectiu de fabricar 1,5 milions de vehicles elèctrics el 2025.
La gamma: El ID.4 1st i el luxós ID.4 1st Max són les edicions especials de llançament ja esgotades. L’oferta de l’ID.4 compta amb set versions preconfigurades associades a dos tipus de bateries, una de 52 kWh amb 340 km d’autonomia (WLTP) i tres acabats disponibles: Pure Perfomance, City i Style. I una altra bateria, més poderosa, de 77 kWh, ofereix una autonomia de 522 km associada als acabats Pro Perfomance, Life, Business i Max. Les bateries pesen 344 i 493 kg, respectivament, porten sistema de refrigeració líquida i munten cel·les NCM 712 fabricades per LG Chem en 8 o 12 mòduls. El Volkswagen ID.4 amb bateria petita pesa 1.891 kg en buit i 2.049 kg amb la bateria gran.
La recàrrega. La clau està en la potència de recàrrega que varia en funció de la mida de la bateria i el nivell d’acabat triat. El ID.4 Pure Performance pot recarregar a 7,2 kW en corrent altern monofàsic i a 50 kW en corrent continu. El ID.4 City i fins al ID.4 Performance, admet 100 kW en càrrega ràpida, mentre que els ID.4 1st i 1st Max de sèrie porten una capacitat de càrrega ràpida de 125 kW en corrent continu, el que permet carregar de l’ 5 a l’80% en 38 minuts.
Plaer a l’volant: És seductora la idea de conduir un SUV de tracció posterior; sona entre tecnològic, sorprenent i divertit. És divertit en gran part perquè al no tenir transmissió al tren anterior, ni una caixa de canvis que destorbi, li permet tenir un excel·lent angle de gir i malgrat la seva grandària, una agilitat excel·lent. El maneig de l’ID.4 és s

encillo, tant que és suficient trepitjar el pedal de el fre perquè tot aquest operatiu. Destaca tant l’elevada posició, perfecta per a dominar el trànsit, com l’increïble silenci i suavitat de marxa. Molt bé aïllat, tan sols a elevada velocitat es percep el so de l’contacte dels pneumàtics contra l’asfalt, més per culpa de la qualitat de l’asfalt que una altra cosa, perquè en bones autopistes gairebé desapareix i amb la suspensió en mode Confort sobrevola la carretera . En mode Sport i en zona virada es gaudeix de l’aplom, el baix centre de gravetat i l’agilitat global de l’cotxe, tot i que es percep el balanceig si el ritme és elevat. No és en cap cas per li’n cap referència en compte i no és un GTi, veurem que fa l’anunciat GTX. Mode Confort, manera Sport i Mode Eco, les tres maneres d’ús que ofereix el ID.4, cadascun d’ells diferent i útil per a cada situació, tot i que per lògica el més utilitzat serà la manera Eco, més moderat en prestacions i el més capacitat per a completar més quilòmetres, incloent el sistema de recuperació d’energia en la frenada regenerativa amb diversos nivells d’eficàcia i retenció que arriba a representar fins a una desacceleració de 0,25 g abans que actuïn els frens convencionals.
Habitabilitat i confort de marxa. El ID.4 té una longitud de 4,58 metres i aquest és un apartat especial pel seu concepte d’interior “Open Space”. L’escàs espai necessari per ubicar el motor i el sistema intel·ligent de situar la bateria al terra de la mateixa fan que aquest ID.4 ofereixi, gràcies a la seva llarga batalla, un espai excepcional amb un accés molt còmode de grans portes, sòl llis i absència de bigues en llocs molestos. Es completa amb un maleter de 543 litres que arriba als 1.575 litres, carregat fins al sostre i amb el suport dels seients del darrere plegats.
Tecnològic. Més que parlar de infoentreteniment, connectivitat o ajudes a la conducció el primer SUV elèctric de Volkswagen destaca perquè s’avança al seu temps, amb controls intuïtius i facilitat d’ús. Disposa de pantalla tàctil de 12 polzades, control per veu, Head-up-Display amb realitat augmentada per seleccionar el fonamental en el mateix camp de visió de l’conductor. Quadre de comandaments principal amb pantalla de 5,3 polzades amb tota la informació bàsica però també amb indicacions de el navegador predictiu que adapta la velocitat a la de la via, flux de consum energètic, control de creuer adaptatiu, reconeixement de senyals, àudio de qualitat Premium i sistema d’ajuda a la conducció o conducció autònoma entre altres coses.
Cotxe global: El ID.4, el primer SUV elèctric de Volkswagen és també un cotxe global per a la marca alemanya, que el fabricarà i comercialitzarà tant a Europa, com a la Xina i els Estats Units abastint així als principals mercats mundials.
El millor preu. El Volkswagen ID.4 està a la venda des 25.465 euros, aquest ajustat preu es pot aconseguir incloent tots els descomptes de la marca i ajudes de el Pla Moves III. I d’aquí fins als 58.922 de la variant més sofisticada. Totes les versions de l’ID4 poden acollir-se a l’MOVES III excepte les dues topall de gamma, el “Max” i el “1st Max”, que en ambdós casos superen els 45.000 euros + IVA i per tant no estan inclosos entre els beneficiaris de el Pla Moves .