PEUGEOT 806, L’MONOVOLUM que va competir AL CIRCUIT de Spa-Francorchamps
En el llegendari circuit de Spa-Francorchamps, situat al cor de les Ardenes, s’alineen els 46 cotxes que donaran vida a les 24 Hores, en aquest moment la carrera més important i cobejada per a turismes en els diferents graus de desenvolupament que preveu l’ Reglament internacional i nacional.
Des de la dotzena posició, amb el número 86, venda de cotxe que sembla un intrús, que per la seva aparença exterior està lluny dels altres models en carrera per aconseguir una victòria absoluta. No es tracta d’una berlina o d’un cupè com és d’esperar en una cursa en circuit, sinó d’un monovolum de grans dimensions ¡un PEUGEOT 806 amb gairebé 300 CV!
El cotxe correspon a la filial belga de PEUGEOT, present oficialment en el campionat nacional Procar, carrera en què els automòbils estan molt a prop de el model de sèrie. Tres conductors, tots de nacionalitat belga, fan torns a l’volant. El més conegut és Eric Bachelart, ja contractat per PEUGEOT Bèlgica per competir amb el 406. Al seu costat, Philippe Verelleny i Pascal Witmeur, protagonistes d’una gran part de la cursa fins a la dotzena hora, abans de passar el testimoni als seus companys Van de Wauwer-Boillot-Caiellet que, amb un PEUGEOT 306 Turbodiesel, triomfen en la categoria EcoTech.
El nombre 86 derivat d’un PEUGEOT 806, un monovolum de grans dimensions. Modificat profundament en la seva mecànica amb un motor derivat de l’COEVA 306 MAXI i les suspensions i frens de l’406 Superturisme, tenia una potència de gairebé 300 CV i representava un exemple concret de com es reinterpreta amb una òptica esportiva alguns models que, aparentment, molt poc d’esportius. Va causar un gran enrenou entre el públic present al circuit, mostrat per famílies amb nens que van veure com competència en un cotxe específicament com el seu. A cada volta generava l’eufòria de el públic i va ser un èxit reeixit de comunicació, ja que es va convertir molt d’una aventura fins llavors impensable.
Aquesta experiència en pista va demostrar una vegada més la capacitat de PEUGEOT per fer no només cotxes perfectes per a l’ús diari, sinó també, amb algunes modificacions tècniques, per a la competició en circuit. Una llarga història de PEUGEOT en les carreres que està plena de grans èxits en tot el planeta. Dignes de menció són les eleccions victòries a la terra africana de l’pacífic PEUGEOT 504, tant sedán com cupè, però també les altres berlines de la sèrie 4, com el 405 Mi16.