
PEUGEOT DIA DE L’E-LION, 100% ELÈCTRIC 100% IRRESISTIBLE
PEUGEOT és al bon camí per complir els seus ambiciosos plans d’electrificació:
2023: tota la gamma PEUGEOT tindrà un model ELÈCTRIC
2025: PEUGEOT tindrà una OFERTA 100% ELÈCTRICA
2030: EL 100% DELS MODELS DE PEUGEOT VENUTS A EUROPA SERAN 100% ELÈCTRICS.
PEUGEOT anuncia el PROJECTE E-LION. L’enfocament de PEUGEOT a l’electrificació és una resposta ben estudiada a les necessitats d’un món canviant.
PROJECTE E-LION és la filosofia rectora per satisfer aquestes necessitats a la propera generació de PEUGEOT.
PROJECTE E-LION no tracta només d’electrificació, és un projecte holístic, un enfocament de 360° basat en les 5 E
Ecosistema: el nostre ecosistema de productes i serveis, basat en els habilitadors STLA.
Experiència: l’experiència del client des del principi fins al final, des de la recàrrega fins a la connectivitat.
Elèctric: tot això es basa en 100% elèctrics de bateria – i el nostre compromís de tenir una gamma 100% BEV pel 2025.
Eficiència: la nostra obsessió per maximitzar les prestacions, minimitzant el consum de quilovats (12,5 kWh/100 km per a l’E208).
Medi ambient: tot això amb l’objectiu final de la sostenibilitat i el nostre compromís d’assolir emissions netes zero de carboni el 2038.
LINDA JACKSON, CEO DE PEUGEOT: “PROJECTE E-LION definirà l’estratègia de PEUGEOT com a marca de vehicles elèctrics i garantirà que romanguem connectats al pols de la societat per oferir una mobilitat a l’alçada dels valors de la nostra marca”.
PEUGEOT llançarà 5 nous VEU en 2 anys:
E-308, E-308 SW (primer turisme familiar elèctric europeu), E-408, E-3008 i E-5008.
Els 308 i 308 SW elèctrics estaran propulsats per un motor elèctric completament nou, que desenvolupa 115 kW (156 CV) amb una autonomia de més de 400 km (cicle WLTP). Aquesta oferta és una resposta sense concessions, amb una eficiència líder al seu segment i un consum mitjà d’energia de 12,7 kWh.
Anunciem la nova tecnologia HYBRID
PEUGEOT està introduint una nova tecnologia híbrida amb MHEV 48v i tindrem un fort desplegament aquest any amb els 208, 2008, 308, 3008, 5008 i 408. El sistema PEUGEOT Hybrid 48V està compost per un motor de gasolina PureTech CV o 136 CV, acoblat a una caixa de canvis inèdita de doble embragatge electrificat de 6 velocitats (E-DCS6) que incorpora un motor elèctric (21 kW). Gràcies a una bateria que es recarrega durant la conducció, aquesta tecnologia ofereix un parell superior a baixes revolucions i una reducció del 15% en el consum de combustible (de 126 g de CO2/km el 3008). En conducció urbana, un SUV del segment C equipat amb el sistema HYBRID pot funcionar més de 50% del temps en mode 100% elèctric amb zero emissions. També us permet conduir en mode d’emissions zero en ús urbà.
Anunciem la nova generació C_SUV
E-3008 Revelat a la segona meitat del 2023.
L’autonomia serà de fins a 700 km, amb tres cadenes cinemàtiques elèctriques, inclosa la de doble motor.
L’E-3008 serà el primer automòbil llançat amb la nova plataforma STLA Medium d’última generació,
L’E-5008 us seguirà poc després.
EL DISSENY DE PRODUCTE I LA INNOVACIÓ TECNOLÒGICA tenen un paper fonamental en el Projecte E-Lion i en l’objectiu de PEUGEOT de ser carboni net zero el 2038
La nova gamma BEV-by-design de PEUGEOT es recolzarà a les plataformes tecnològiques de Stellantis, proporcionant una base apassionant per desenvolupar futurs dissenys.
NOVES PROPORCIONS: més flexibilitat i llibertat per reimaginar les proporcions generals del vehicle
NOVES PERSPECTIVES: un llenguatge de disseny totalment nou
NOU ESPAI: repensar lespai interior i la seva funció
NOUS GESTOS: steer by wire ens permet explorar formes completament noves de controlar el vehicle. Això ha permès la creació del Hypersquare i la propera generació de l’i-COCKPIT intel·ligent amb una HMI completament nova que es llançarà a partir del 2026.
L’experiència a bord és facilitada pels habilitadors tecnològics STLA.
STLA-BRAIN, el centre neuràlgic i la intel·ligència central de l’automòbil, OTA carregat
STLA-SMARTCOCKPIT, la correcció a la seva vida digital, a bord ia l’exterior
STLA-AUTODRIVE, el futur de la conducció autònoma
Les nostres col·laboracions amb els principals operadors del món, com ara Amazon i Foxconn, garanteixen que la nova tecnologia es posi sempre al servei d’una experiència sorprenent.
PEUGEOT està en vies de complir el seu compromís de produir zero emissions de carboni el 2038. De fet, preveuen reduir el potencial d’escalfament global en un -60% A TOT EL MÓN i un -70% a EUROPA per al 2030
El pla Carboni Net Cero va més enllà de l’electrificació al 100% per considerar:
Materials utilitzats en el disseny i fabricació del producte
L’energia utilitzada
Incorporar productes a un enfocament d’economia circular
L’Economia Circular a la societat consisteix a passar d’un enfocament de “prendre, fabricar, rebutjar” a un enfocament circular per a materials i béns. Per a Stellantis, l’Economia Circular abasta des de com dissenyen els vehicles perquè durin més, amb quantitats creixents de material reciclat, fins a com reparen, remanufacturen, reutilitzen i reciclen vehicles i peces: les 4 “R”.
Afegiu-hi el recondicionament de vehicles i peces i els programes de retroadaptació per convertir els vehicles a BEV, tot això dissenyat per prolongar la vida útil, i ja són fins a 6 R!
Els membres de la xarxa Stellantis ja poden veure les peces “remanufacturades” als catàlegs de peces i poden utilitzar això per oferir peces sostenibles assequibles als clients.
Tant les empreses com els particulars poden veure la “reutilització” en acció a la plataforma de comerç electrònic de Stellantis anomenada B-Parts (actualment disponible a 155 països amb 5,2 milions de peces).
I els clients començaran a veure l’etiqueta SUSTAINera a les plantes CE. Ja és a les caixes de peces i començarà a aparèixer als vehicles. Quan els clients ho veuen, poden estar segurs que la producció d’aquesta peça té fins a un 80% menys de matèria primera i fins a un 50% menys d’energia per produir-la, en comparació de la peça equivalent sense contingut reciclat.
CONFRONTA JACKSON, CEO DE PEUGEOT: “Carboni net zero, no són tres paraules, és una mentalitat, un enfocament, que tots hem d’adoptar com a organitzacions i com a individus. De la mateixa manera, el projecte E-LION no és pas una estratègia o una presentació. És un projecte que ens comprometem a dur a terme perquè és de vital importància per a nosaltres i per a les generacions futures”.