PEUGEOT I EL VEHICLE ELÈCTRIC: UNA MARCA PIONERA

PEUGEOT I EL VEHICLE ELÈCTRIC: UNA MARCA PIONERA

Amb el llançament del Nou Peugeot e-208, presentat mundialment al Saló de l’Automòbil de Ginebra, Peugeot se situa, de nou, a l’avantguarda de la tecnologia elèctrica, un sistema de propulsió sobre el qual porta treballant dècades i al qual ha aportat avenços que han augmentat la seva competitivitat com a alternativa als combustibles tradicionals.

En 1941, Peugeot es va convertir en la primera firma automobilística a comercialitzar un vehicle elèctric amb el llançament del Peugeot VLV, un mini-cabriolet de dues places i 80 km d’autonomia pensat per assegurar serveis essencials, com Correus o assistència mèdica, en un context d’escassetat de combustible per la Segona Guerra Mundial.
Després d’aquesta primera incursió, la Crisi del Petroli dels anys 70 i 80 va portar a la Marca a recuperar els seus estudis sobre mobilitat elèctrica amb models de sèrie com el Peugeot 104 o el Peugeot 205. Aquests treballs van culminar amb el llançament del Peugeot 106 elèctric, entre 1995 i 2001. Ja al segle XXI, Peugeot va tornar a ser un referent amb l’arribada del Peugeot iOn, el 2009 i el Peugeot Partner Electric, el 2014.