PEUGEOT RALLY CUP IBÉRICA: TORNA EL DESAFIAMENT

A partir de 2018, Peugeot Espanya i Peugeot Portugal uneixen forces per organitzar conjuntament la Peugeot Ral·li Cup Ibèrica, un trofeu monomarca que es disputarà a dos països, amb l’objectiu de promoure aquesta disciplina esportiva i contribuir al sorgiment de nous talents. La Peugeot Ral·li Cup Ibèrica constarà de 6 proves en asfalt o terra, de les quals tres es desenvoluparan a Espanya i tres més a Portugal. El calendari i els ral·lis que es disputaran s’anunciaran pròximament.

Peugeot torna a una disciplina a la qual ha donat jornades memorables tant a Espanya com a Portugal: els ral·lis. Amb la col·laboració de Peugeot Sport i el seu distribuïdor oficial Sports & You neix la Peugeot Ral·li Cup Ibèrica, amb l’objectiu de servir de trampolí per a joves talents que volen donar els seus primers passos en aquest exigent esport.

El calendari de la Peugeot Ral·li Cup Ibèrica s’anunciarà properament. Girarà al voltant de 6 proves, en les quals s’alternaran l’asfalt i la terra i de les quals 3 es disputaran a Espanya i unes altres 3 a Portugal. Pel que fa a premis, està previst distribuir un total de 100.000 euros, que es repartiran entre cadascuna de les 6 carreres i en un premi especial al final de la temporada.

El Peugeot 208 R2 serà la “escola” dels futurs pilots i copilots. Es tracta d’un vehicle que ha demostrat fiabilitat i prestacions en un gran nombre de campionats i trofeus, en els que s’ha revelat com un dels cotxes més competitius en la categoria R2. Sorgit de la factoria Peugeot Sport, disposa d’un motor de 1.598 cm3, que desenvolupa una potència màxima de 185 CV a 7.800 rpm. Està associat a una caixa del canvi seqüencial de 5 velocitats amb comandament mecànic i a frens de disc ventilats.

Després dels passos del Desafío Peugeot, deu anys després

A Espanya, la Peugeot Ral·li Cup Ibèrica pren el testimoni d’una copa monomarca mítica: el Desafío Peugeot, del qual van sorgir grans noms del Campionat d’Espanya de Ral·lis en els seus gairebé quatre dècades d’existència.

Sorgit el 1971 com Desafiament Simca de la mà de Alicio Romero, un enginyer industrial aficionat als ral·lis que va ser director de competició de la marca fins a 1992, va marcar un abans i un després en la història d’aquesta disciplina esportiva a Espanya. Va ser la primera vegada en que un fabricant d’automòbils donava un pas endavant per fer que joves pilots poguessin iniciar-se en els ral·lis gràcies a vehicles accessibles i competitius, premis en metàl·lic i ajudes econòmiques. Un trofeu monomarca, posteriorment imitat per diversos constructors, que va ser part del Campionat d’Espanya de Ral·lis d’Asfalt fins al 2008.

Durant els seus 37 edicions, el Desafío Peugeot va veure evolucionar a vehicles emblemàtics com el Simca 1000 Rallye Grup Z, el Peugeot 205 GTi, el Peugeot 205 Rallye, el Peugeot 106 Rallye o el Peugeot 206 XS Grup A. Al volant, noms no menys llegendaris , com Juan Carlos Oñoro, que va arribar a ser Campió d’Espanya de Ral·lis de Terra, Antonio Zorrilla, dues vegades guanyador del Desafiament i Campió d’Espanya Grup i el 1980, Javier Azcona, Oriol Gómez, Sergio Vallejo, Campió d’Espanya en 2009 i 2014, Enrique García Ojeda Campió d’Espanya en Terra en 2004, d’Asfalt en 2008 i Vencedor del IRC en 2007 o Borja Moratal, que va arribar a ser director de competició de Peugeot Sport Espanya. Un autèntic viver de talents que van ser clau perquè Peugeot sigui la marca més llorejada en el Nacional de Ral·lis, amb 11 victòries.

Retorn als ral·lis a Portugal com a hereu del Trofeu Peugeot 206

La nova Peugeot Ral·li Cup Ibèrica representa el retorn de Peugeot als ral·lis nacionals del país veí com a hereu del Trofeu Peugeot 206, que es va disputar entre els anys 2003 i 2006. Va ser el certamen en què es van consagrar grans noms com José Sampaio, en la seva primera edició, o “Mex” Machado dos Santos en les dues últimes temporades.

Amb un ampli historial tant en ral·lis internacionals com a Portugal, Peugeot és un dels constructors amb major palmarès en el món del motor. Al país lusità, atresora 7 títols de Pilots i 6 de Marques. Els primers es van aconseguir fa dues dècades quan el 1997, en el segon any de la participació oficial de Peugeot Portugal al Nacional de Ral·lis, Adruzilo Lopes va portar al 306 Maxi al més alt del podi, una proesa que va repetir el 1998. Van seguir 2 Campionats consecutius en 2001 i 2002, el primer de la mà del propi Lopes i el segon amb Miguel Campos, tots dos al volant del Peugeot 206 WRC. Cinc anys després, va arribar el triplet aconseguit per Bruno Magalhaes entre 2007 i 2009 amb el Peugeot 207 S2000, com a resultats més destacats.

2018 serà l’any del retorn de Peugeot Portugal al Campionat Nacional de Ral·lis, de nou amb l’aposta d’un trofeu monomarca, que neix amb l’objectiu de donar suport fortament l’aparició de nous valors lusitans en la modalitat reina de l’automobilisme a Portugal: els ral·lis .