PIRELLI DESAFIA ELS LÍMITS DE LA FÍSICA AMB ELS NOUS P ZERO TROFEU R DE L'Pagani Huayra ROADSTER BC

PIRELLI DESAFIA ELS LÍMITS DE LA FÍSICA AMB ELS NOUS P ZERO TROFEU R DE L’Pagani Huayra ROADSTER BC

El producte de majors prestacions del catàleg de la marca s’ha creat a la mida del nou Roadster Huayra Roadster BC.

Aquesta història va començar amb P Zero, va continuar amb P Zero Corsa i aconsegueix el seu zenit de la mà del P Zero Trofeu R. Pirelli ha completat, per primera vegada, un desenvolupament específic del seu pneumàtic de carrer més prestacional per a un nou model de Pagani . Parlem del Huayra Roadster BC, que es desvetllarà en els propers dies durant la Monterey Car Week, als Estats Units. L’última creació d’Horaci Pagani sortirà de fàbrica amb cobertes P Zero Trofeu R com equip original. La seva comesa, portar a terra les increïbles prestacions del nou motor Pagani V12 twin-turbo de sis litres, capaç de erogar 800 CV i 1.050 Nm de parell màxim. Parlem d’un automòbil amb una velocitat punta superior als 300 km / h i que pot generar 1,9g de força en els viratges, amb pics màxims de càrrega lateral de 2,2g. Aquestes xifres il·lustren a la perfecció la dimensió de la tasca encomanada a les gomes Pirelli.

 

DESENVOLUPAMENT DE FÓRMULA 1

La prioritat essencial era emmotllar les característiques tècniques finals dels pneumàtics (265/30 R20 en l’eix davanter i 355/25 R21 en el posterior) als alts nivells de prestacions designats per Horaci Pagani per al seu últim hypercar, el que convidava a seguir un camí de desenvolupament mai abans explorat. Per primera vegada, dues marques italianes han treballat colze a colze en el desenvolupament de les cobertes utilitzant models de simulació; una mena de procés previ de treball virtual en què els ordinadors han replicat amb detall les característiques de l’automòbil sense necessitat de fabricar cobertes prototip reals. Aquest protocol ha permès reduir temps de treball, harmonitzar les dades objectives i les impressions subjectives després del volant, a més d’aconseguir un producte final molt més a la mesura del cotxe en el qual haurà d’anar calçat. En altres paraules, un procés que significa un nou pas endavant en l’estratègia de Pirelli de l’Equipament Perfecte (o ‘Perfect Fit’), i que aplica les mateixes tècniques de simulació que s’utilitzen en els P Zero de Fórmula 1.

 

UNS P ZERO TROFEU R ESPECÍFICS

El procés de desenvolupament conjunt entre els enginyers de Pirelli i els de Pagani va donar començament amb la definició d’una nova mesura per als pneumàtics davanters, dotats a més d’uns canals grans, un cèrcol de majors dimensions i unes llandes també més grans. Amb això s’aconsegueix una major petjada de contacte, el que ajuda a donar suport a les extraordinàries càrregues aerodinàmiques que genera el cotxe. La dinàmica de conducció també ha estat optimitzada, gràcies a la reducció del lliscament a partir d’una carcassa més rígida. Per tot això, el Roadster BC es beneficia d’una entrada al viratge més directa, contribuint a una experiència de conducció més lineal i amb menor subviratge. Un altre avantatge de l’increment de la mesura de la coberta es percep en frenada, fase en què l’últim Pagani arriba als 2,2g. El treball en els nous P Zero Trofeu R davanters han obligat a sotmetre a una intensa revisió als de l’eix posterior, per tal de mantenir el correcte equilibri entre els dos eixos. Els enginyers de Pirelli han modificat el disseny del dibuix -amb una disposició diferent dels elements i, en particular, un increment de mesura dels blocs i els canals longitudinales-, que permet una millor tracció en acceleració, situació en la qual s’ha registrat una millora del 7%.

 

UNA DÈCADA DE TREBALL CONJUNT

“Celebrem amb orgull més de 10 anys de respecte mutu i col·laboració amb Pirelli, en una missió compartida sempre en recerca de la millora constant”, afirma Horaci Pagani, fundador i dissenyador cap de Pagani Automobili. “Un dels objectius que ens vam marcar durant el desenvolupament dels nous P Zero Trofeu R era proporcionar un bon feeling al volant; de manera que fos com si les mans del conductor estiguessin realment agafant l’asfalt. El know-how i l’habilitat dels enginyers de Pirelli han aconseguit un pneumàtic realment comunicatiu, capaç de fer-te saber el moment en què estàs arribant al límit màxim d’adherència “.

 

Marc Tronchetti Provera, Director Executiu i Vicepresident de Pirelli, afegeix: “Horaci Pagani sempre ens planteja reptes extraordinaris. Cada vegada que treballem junts, ens trobem davant de nous i emocionants límits per superar. Heus aquí una increïble inspiració, que ens permet assolir les màximes cotes d’investigació i desenvolupament per a un soci extraordinari. Pirelli té ben marcats en el seu ADN la innovació i el constant desig de millorar, i és per això que busquem de manera consistent l’excel·lència tecnològica en cada producte. I cada projecte al costat de Pagani ens porta alguna cosa nova en aquest sentit “.