PIRELLI RECUPERA EL MÍTIC Cinturato CN54 per calçar A EL MÍTIC FIAT 500

Aquest històric pneumàtic s’integra en la gamma de Pirelli Collezione. Destinat a un vehicle que simbolitza com cap altre de la mobilitat de masses.

Pirelli ha recreat el Cinturato CN54 per l’icònic Fiat 500, una icona de la mobilitat a motor a Itàlia i bona part d’Europa. Aquesta nova coberta passa a integrar-se en Pirelli Collezione, gamma de pneumàtics per a automòbils fabricats entre els anys 1950 i 1980, i que combina un aspecte clàssic amb tecnologia moderna, sense renunciar a l’comportament i les característiques del producte original.

UNA COBERTA D’ALTA TECNOLOGIA

Pirelli ofereix el Cinturato CN54 en mesura 125 R 12 per a totes les versions de l’Fiat 500 en producció des de l’any 1957. Aquest pneumàtic, llançat en 1972, és de construcció radial i compta amb un dibuix i un flanc de disseny molt similar a l’original de l’ model, però que incorpora tecnologia moderna. La gamma Pirelli Collezione utilitza compostos actuals per augmentar l’adherència i millorar el comportament sobre superfícies mullades, assegurant amb això uns alts estàndards de fiabilitat i seguretat sense comprometre l’estil original.

Els pneumàtics Pirelli Collezione utilitzen compostos moderns per incrementar l’adherència i millorar la resposta asfalt mullat, garantint una fiabilitat i els més elevats estàndards de seguretat sense comprometre el disseny i el caràcter del producte original. Al llarg del programa de recerca i desenvolupament, els enginyers de Pirelli es basen en els mateixos paràmetres utilitzats per l’equip de disseny de el vehicle, per tal de complementar les configuracions de xassís i suspensió de quan el model es preparava per arribar a al mercat. En aquest sentit, han estat molt útils els documents i dissenys originals arxivats per la Fundació Pirelli a la seva seu de Milà.

Coprotagonistes DE LA HISTÒRIA DEL FIAT 500 DES DEL PRINCIPI

El Fiat 500 va ser presentat en 1957 amb les següents credencials: 2,95 metres de longitud, mecànica de 479 c.c. i 13 CV de potència, i una velocitat punta de 85 km / h. Calçava uns pneumàtics de mesura convencional en aquells dies (125 12), que li permetia optar per diferents opcions: Cisa, els reputats Stelvio i els Rolle, també disponibles per al seu germà gran, el Fiat 600. La gamma de l’500 va créixer amb l’arribada de la versió d, presentada el 1960. Aquesta opció seria la primera a adoptar l’Pirelli Sempione, dotat de ‘espatlles assegurances’, uns flancs més arrodonits que milloraven la resposta en corba. El 1965 es presentaria el 500 F, seguit de l’L en 1968, tots dos calçats amb gomes Pirelli de 12 polzades. La família Cinturato ja era prou àmplia quan el Fiat 500 R va veure la llum el 1972, de manera que la banda de rodament CN54 es va unir a les opcions de la P lunga a mesura 125 R 12. Aquesta és, precisament, la coberta que ha recuperat Pirelli per als propietaris d’aquesta icona de l’automòbil. El CN54, en el seu temps, derivava de l’experiència de la marca al món dels ral·lis. Utilitzava, per exemple, el mateix dibuix que el reputat CA67 -el que va fer a Cinturato famós arreu del món per la seva estructura amb cintures que augmentaven tant el confort com la vida útil de l’pneumàtic.

PIRELLI Collezione, HISTÒRIA A LA CARRETERA

La gamma Pirelli Collezione busca contribuir, des de la perspectiva de l’pneumàtic, a preservar la història de l’automòbil i complir un doble propòsit en els seus productes: mantenir la fidelitat de l’aspecte i la sensació a l’volant de les versions originals, a el temps que es millora en seguretat i eficiència gràcies a l’ús de tecnologia i processos de producció moderns. La gamma inclou els següents productes: el llegendari Stella Bianca, presentat mundialment el 1927, l’Stelvio (recuperat el 2018 per subministrar en exclusiva a el Ferrari 250 GTO, el cotxe més car de l’món), el CA67 (1955), el CN72 (1964 ), el CN36 (1968), el CN12 (1968), el Cinturato P7 (1974), el P5 (1977), el P Zero (1984) i el P700-Z (1988).

Durant els processos de desenvolupament d’aquests pneumàtics, els enginyers de Pirelli s’han basat en els mateixos paràmetres dels vehicles que van utilitzar els dissenyadors en la seva època, però traient el màxim partit a tot el know-how i l’experiència a nivell de materials i processos de producció adquirits en temps més recents. El resultat és un compendi de prestacions, estil i autenticitat. Les imatges, plànols i altres materials subministrats per la Fundació Pirelli han estat una part essencial de l’procés. Els arxius de l’entitat conserven tot tipus de documents sobre disseny, desenvolupament i producció de cada pneumàtic Pirelli al llarg dels anys, incloent certificats d’homologació, disseny dels motlles, estudis de dibuixos de la banda de rodament i resultats de les proves en laboratori, carretera o circuit, a més de llistats de preus i catàlegs.