PORSCHE AMPLIA LA SEVA CAPACITAT D’ENGINYERIA I PRODUCCIÓ

Per satisfer les necessitats d’Àsia, Porsche està ampliant la seva capacitat mundial d’enginyeria i producció.

El treball de desenvolupament de fabricant d’automòbils esportius té una llarga tradició en utilitzar centres a l’estranger per arribar a la perfecció en els esportius i en els serveis. A partir del pròxim any, la infraestructura creixerà encara més per incloure a la Xina una nova filial permanent de recerca i desenvolupament, el que permetrà centrar-se de forma sostinguda en el que és el major mercat individual de Porsche. D’altra banda, l’empresa està reforçant la seva presència en els mercats emergents de el sud-est asiàtic. A més de projectes com la posada en marxa de la primera xarxa transfronterera de càrrega d’alt rendiment de la regió, en cooperació amb Shell, Porsche crearà a Malàisia una planta de muntatge local a petita escala, que s’unirà a la xarxa de centres de producció de l’empresa. Els vehicles s’han d’ajustar específicament a les necessitats d’aquest mercat i estaran disponibles únicament per a Malàisia.

«Ens mou la curiositat i la tradició en utilitzar centres de desenvolupament a l’estranger, amb l’objectiu de l’aprenentatge continu i el perfeccionament dels nostres automòbils», afirma Oliver Blume, President de Consell de Direcció de Porsche. «Tenir a la Xina una seu permanent per a aquesta comesa aportarà beneficis obvis, sobretot a l’hora de reflectir i predir les necessitats dels nostres clients en aquest país, que ha acollit a Porsche i valora els nostres models fins al punt de ser el nostre major mercat de vendes durant sis anys consecutius ». La ubicació de la filial d’R + D a Xangai té com a objectiu augmentar el coneixement sobre els clients xinesos i les seves necessitats, així com millorar el desenvolupament local de productes. Se suma a Porsche Digital Xina, fundada com a empresa independent a principis d’aquest any, i a Porsche Engineering Xina, que ja està present en el mercat des de fa més de 20 anys. Segons Blume: «El mercat automobilístic xinès és molt dinàmic i les preferències dels clients són molt específiques. Volem satisfer aquestes necessitats de la millor manera possible ».

Per complir amb els requeriments dels clients de tot el món, Porsche ha establert una creixent xarxa de centres permanents d’investigació i desenvolupament a nivell global. En ells es porta a terme un important treball d’enginyeria i disseny; l’experiència recollida s’incorpora finalment als vehicles. La xarxa de centres permanents d’investigació, desenvolupament i proves de Porsche està repartida per diversos continents, tots ells connectats directament amb la seu d’enginyeria de l’empresa en Weissach (Alemanya). Aquests llocs van des dels llacs gelats de Arjeplog, al nord de Suècia, on es realitzen la majoria de les proves en condicions de fred extrem, fins a les carreteres de traçat i clima únics de Johannesburg (Sud-àfrica), passant per Califòrnia (EE. UU.) i el seu ambient càlid i sec. Aquest treball no només afecta la dinàmica i la qualitat de el vehicle, també a les característiques de confort, a la funcionalitat i a la tecnologia instal·lada en els actuals i futurs esportius de Porsche.

Porsche Digital, una filial de Porsche creada el 2016, és un altre exemple de les inversions globals de llarga durada ja establertes. L’empresa es centra en la investigació i el desenvolupament de nous serveis digitals orientats a el client i té la seu a Alemanya, amb oficines clau en Estats Units, Espanya, Xina, Israel i Croàcia.

«Estem orgullosos de ser una empresa vibrant i global, i d’invertir en programes locals per garantir que els nostres models i serveis reflecteixin les necessitats específiques dels nostres mercats fora d’Europa. Per fer-ho de la millor manera possible és necessari tenir una presència permanent », afirma Michael Steiner, membre de el Consell de Direcció de Porsche com a responsable d’Investigació i Desenvolupament. «La incorporació d’una seu satèl·lit d’R + D a la Xina, que s’uneix a les operacions de recerca i desenvolupament existents a Europa, Amèrica del Nord i altres llocs, subratlla el nostre compromís de garantir que els nostres cotxes segueixin sent rellevants i estiguin en sintonia amb els nostres mercats ».