PORSCHE DESENVOLUPA LA CONDUCCIÓ AUTÒNOMA AL TALLER

PORSCHE DESENVOLUPA LA CONDUCCIÓ AUTÒNOMA AL TALLER

Porsche assaja la conducció autònoma les seves instal·lacions. El projecte pilot és part d’una col·laboració en el context de la plataforma d’innovació Autobahn i està previst que es completi a mitjans de 2019.

 

En aquest projecte treballen Porsche i la startup “Kopernikus Automotive” per instal·lar un camp de proves en les instal·lacions de la companyia a Ludwigsburgo. La jove empresa de Berlín està especialitzada en tecnologia per a cotxes autònoms i l’objectiu del projecte conjunt és permetre que els vehicles vagin per si mateixos des de la plaça d’aparcament a la plataforma elevadora, per tornar de nou de manera autònoma. Es tracta que els mecànics maniobren els vehicles esportius servir una tauleta, per portar-los a la seva posició correcta al taller de forma ràpida i automàtica.

 

“La conducció autònoma revolucionarà el trànsit a la carretera en uns pocs anys. No obstant això, ja podem usar la tecnologia disponible avui per fer el procés de treball encara més efectiu i eficient “, comenta Alexander Haas, director del Projecte de Conducció Autònoma en els tallers de Porsche. El projecte serà implementat en el termini de 100 dies per experts en conducció assistida i altament automatitzada, així com en tecnologia de postvenda, juntament amb Kopernikus Automotive. L’equip presentarà els resultats en el “Expo Day” de la startupAutobahn, que se celebra avui al Wagenhallen de Stuttgart.

 

Un test virtual d’aproximadament un milió de quilòmetres de proves simulades

Abans que els vehicles siguin conduïts al taller de manera autònoma, la primera fase és crear el lloc de proves, que inclou l’entorn de les instal·lacions com a representació virtual i que es farà servir per entrenar una xarxa neuronal artificial. Es conduirà durant més d’un milió de quilòmetres de proves virtuals per aprendre de forma independent sobre la base d’un marc real de dades. Finalment, es realitzaran proves en condicions reals.

 

La intenció és que aquesta tecnologia d’intel·ligència artificial (AI) no només manegi l’orientació del vehicle, sinó que també identifiqui i localitzi objectes de manera independent i planifiqui els recorreguts. S’implementaran mesures exhaustives per garantir la seguretat en la fase pràctica de posada en marxa de la prova, com per exemple, limitar la velocitat a set quilòmetres per hora.