PORSCHE IBÈRICA HA LLIURAT 6.000 MENJARS A PERSONES NECESSITADES

PORSCHE IBÈRICA HA LLIURAT 6.000 MENJARS A PERSONES NECESSITADES

Primera acció d’un pla solidari global davant la crisi de l’coronavirus.

Porsche Ibèrica tanca la primera fase del seu pla solidari per fer front a l’coronavirus, amb un total de sis mil menjars lliurades a persones necessitades. Durant dos mesos, la cantina de l’empresa s’ha transformat en el centre d’operacions d’aquesta acció de compromís social. D’una banda, la cuina ha funcionat a ple rendiment per treure cent menjars cada dia; de l’altra, diversos grups de voluntaris, prèviament formats i aplicant tots els protocols d’higiene, empaquetaven els menús a la zona que habitualment es fa servir de menjador per a la seva posterior distribució en domicilis de districte de Fuencarral, barri en el qual hi ha la seu de la empresa.

“Des del primer moment, quan es va decretar l’estat d’alarma i vam ser conscients de la gravetat de la situació, vam decidir que calia fer alguna cosa de forma immediata per ajudar els més necessitats”, comenta Tomàs Villén, director general de Porsche Ibèrica . “Remenem diferents projectes, però ràpidament ens inclinem per donar suport a un dels col·lectius més vulnerables de la societat davant d’una crisi sanitària de magnitud mundial: el dels grans. A ells els devem tot el que som i no podíem abandonar-quan més ho necessiten “, destacava el màxim responsable de Porsche a Espanya i Portugal. “No obstant això, a mesura que avançàvem amb l’acció, ens plantegem estendre-la a famílies amb nens que també vivien una situació precària”.

L’operativa es va posar en marxa amb rapidesa. Se li va proposar la idea a Adolfo, el cuiner de Porsche que, sense dubtar-ho, va reobrir les instal·lacions per posar-se mans a l’obra amb el seu equip. I, a partir d’aquí, tot ha funcionat a la perfecció, amb diferents grups de voluntaris que s’han anat alternant al llarg d’aquests dos mesos. El mateix alcalde de Madrid, José Luis Martínez Almeida, va voler acostar-se un dia per conèixer de prop el projecte i col·laborar en la preparació dels menús.

“Ha estat veritablement emocionant dedicar una part d’aquest temps tan estrany que ens està tocant viure en ajudar a aquestes persones. Hem rebut centenars de missatges de gratitud que ens han arribat a el cor. Però els que estem realment agraïts som nosaltres perquè, per una banda, no hi ha major honor que tenir cura d’aquells que sempre han cuidat de nosaltres, els majors; i, de l’altra, ens ha fet immensament feliços veure les notes que han enviat els més petits “, explicava Tomás Villén.

Un cop finalitzada aquesta acció, Porsche Ibèrica posa en marxa una nova iniciativa solidària que es mantindrà al llarg de el temps. A partir d’ara, Porsche Compromís Social (PCS) es converteix en una divisió permanent encaminada a identificar moviments solidaris amb els que col·laborar de forma directa.

Després els menjars solidàries, el segon projecte, anomenat Porsche SUMA, arrencarà en els propers dies i en ell estaran involucrats també els Centres Porsche d’Espanya i Portugal. A través d’una pàgina web de nou desenvolupament, s’anirà explicant com transcorren totes aquestes iniciatives de Porsche Compromís Social. També hi haurà un apartat específic en Porsche Newsroom on s’informarà puntualment de les activitats solidàries de la companyia.