PORSCHE POSA EN MARXA UN PROGRAMA DE CONDUCCIÓ AUTÒNOMA EN EL SEU CENTRE DE Luisburgo

PORSCHE POSA EN MARXA UN PROGRAMA DE CONDUCCIÓ AUTÒNOMA EN EL SEU CENTRE DE Luisburgo

Fruit d’un acord de col·laboració amb la companyia Kopernikus Automotive, Porsche ha posat en marxa un programa de conducció autònoma al seu taller de Luisburgo. Els socis que formen part d’aquest projecte confien en la intel·ligència artificial, que requereix menys tecnologia de sensors i redueix els costos.

Un element clau són els sensors de cambra. Abans que els vehicles es moguin de forma totalment autònoma en aquest centre Porsche, tant les instal·lacions com l’entorn proper s’han de convertir primer en una representació virtual. Això serveix d’entrenament a una xarxa neuronal artificial. Aquí, la conducció autònoma no està programada, però la intel·ligència artificial se sotmet a un procés d’aprenentatge mitjançant l’ús de dades. Només d’aquesta manera es pot dur a terme aquest complex sistema.

«Això suposa fer més èmfasi en els sensors externs que en els de el propi vehicle i deixar enrere una programació relativament rígida per passar a sistemes intel·ligents basats en dades», diu Alexander Haas, responsable de Projecte de Conducció Autònoma en aquest centre Porsche, a l’descriure l’essència de la tecnologia.

A la zona d’assaig per a vehicles autònoms, el cotxe avança pels seus propis mitjans des de les places d’estacionament fins a la plataforma elevadora i després fa el mateix però al revés. Els mecànics usen una tauleta per donar les ordres pertinents a cada vehicle perquè s’ubiqui en la posició correcta dins de taller, de forma àgil i automatitzada.

Els treballs realitzats demostren la viabilitat de la conducció autònoma dins de les instal·lacions. Això ofereix múltiples avantatges: gràcies a l’guiat autònom de el vehicle, les reparacions es poden realitzar de manera més ràpida i rendible. Aquestes proves també permeten Porsche recopilar informació important sobre la conducció autònoma basada en intel·ligència artificial. A llarg termini, hi haurà una gran quantitat d’aplicacions addicionals per a aquesta tecnologia, que podrà usar-se en ports, en serveis logístics o en aparcaments. Després de completar amb èxit la fase de proves, tot l’entramat de sistemes que donen vida a la conducció autònoma passaran a la producció en sèrie.

Porsche impulsa la innovació de manera interna i amb socis externs, indistintament. El fabricant d’automòbils esportius treballa com a soci de l’start-up Autobahn des 2017. D’aquesta mateixa plataforma ha sorgit la col·laboració amb Kopernikus Automotive.