
PORSCHE S’UNEIX A LA PLATAFORMA D’INNOVACIÓ STARTUP AUTOBAHN
Porsche s’ha convertit en l’últim soci de la plataforma d’innovació Startup Autobahn, amb seu a Stuttgart, on empreses de tot el món recentment establertes estan desenvolupant idees per a la mobilitat del futur.
La plataforma es centra en el desenvolupament de tecnologies fins que el projecte estigui madur. Porsche està donant suport als fundadors de la companyia, proporcionant-los un equip de tutors experimentat.
“Això dóna un impuls extra a la nostra cultura d’innovació”, comenta Oliver Blume, President del Consell de Direcció de Porsche. “La digitalització, l’electrificació i la connectivitat estan revolucionant la indústria de l’automòbil. Nosaltres ho veiem com una oportunitat i volem aprofitar-la al màxim. Aquests grans talents de l’escenari internacional de les start-ups ens donen la inspiració externa que accelera els progressos que estem fent. Perquè això passi, proporcionem a les start-ups un entorn en el qual poden assolir tot el seu potencial i centrar-se en la seva feina. Com una de les regions líders en automoció i tecnologia del món, Stuttgart és un lloc ideal per a aquest projecte “.
Sota el lema “L’esperit de Silicon Valley. Al centre de l’enginyeria per a la mobilitat “, Porsche col·laborarà amb altres socis empresarials com Daimler, Hewlett Packard Enterprise, ZF Friedrichshafen, BASF i Murata a la plataforma d’innovació Startup Autobahn. L’objectiu últim és desenvolupar Stuttgart com a centre tecnològic. El projecte el va llançar el 2016 l’accelerador americà Plug and Play, juntament amb Daimler, la Universitat de Stuttgart i Arena2036. Plug and Play és un dels majors inversors de capital risc en tecnologia de Silicon Valley, Berlín, Espanya, Singapur i el Brasil. Des de 2006, ha donat suport més de 2.000 start-ups i té una xarxa global d’al voltant de 300 socis corporatius. Cada any Plug and Play organitza uns 400 esdeveniments per tot el món per reunir start-ups i inversors. També actua com a inversor pròpiament dit.
El rigorós procés de selecció culmina en el “Expo Day”
Els sol·licitants han de passar per un rigorós procés de selecció. Després d’una preselecció inicial, el primer gran obstacle és el “Dia de Selecció”. Si un sol·licitant presenta una idea guanyadora al jurat, rebrà sessions d’entrenament especial per part dels mentors i de les companyies associades durant un període de tres mesos, que inclouen setmanes per centrar la idea i reunions mensuals amb la xarxa. Durant aquest temps, les start-ups poden utilitzar l’espai compartit de treball i el laboratori de maquinari en el Arena2036. També se’ls dóna accés a la xarxa global de Plug and Play. El nom “Sorra” ve de “Active Research Environment for the Next Generation of Automòbils” ( “Entorn de Recerca Activa per a la Propera Generació d’Automòbils”); en 2036 l’automòbil tindrà 150 anys d’antiguitat. L’ampli taller té un valor milionari en alta tecnologia, i en ell s’inclouen eines, maquinària de producció, impressores 3D, robots i programari per a la construcció de prototips i sèries de producció a petita escala. El servei inclou el contacte amb l’àmbit dels negocis, la investigació i la política, així com amb inversors, potencials clients i mentors. El procés de desenvolupament està recolzat per una gamma de serveis addicionals, des d’assumptes legals i impositius fins ajuda professional en planificació financera i gestió de projectes. L’objectiu d’aquest procés és que els sol·licitants inspirin a potencials inversors en el “Expo Day”. El tipus de finançament proporcionada a les start-ups es basa en el grau de maduresa de l’empresa. És possible que el finançament impliqui la participació accionarial a la companyia o arribar a acords individuals. Dels 300 sol·licitants de la primera fase, 13 van arribar a la final del 9 de febrer a Stuttgart. També van estar presents al voltant de 1.000 convidats.
Startup Autobahn se centra a trobar i donar suport a “start-ups de tecnologia” que ofereixen solucions intel·ligents per a la interfície entre el maquinari i el programari. Una comunitat de start-ups d’Alemanya i el Canadà va presentar solucions en el camp de l’aprenentatge de les màquines. Una altra de Tel Aviv ha desenvolupat una tecnologia de protecció de vidres que transforma el parabrises dels cotxes en un espai publicitari. Entre els finalistes també hi havia els fundadors de Evopark, amb seu a Colònia. Aquesta start-up ha creat una app que mostra als conductors els espais lliures d’aparcament per a cotxes i, posteriorment, els guia fins a ells. El tiquet electrònic d’aparcament elimina la necessitat dels de paper i el conductor rep una factura a final de mes.
Transformar les visions en realitat
Porsche té una participació en Evopark a través de la nova societat Porsche Digital GmbH, que representa el punt de trobada entre la marca i els innovadors de tot el món. L’esmentada societat identifica i millora experiències digitals per a consumidors, productes, àrees de negoci i processos