PORSCHE VISION GRAN TURISME, EL COTXE DE CARRERES VIRTUAL DEL FUTUR

PORSCHE VISION GRAN TURISME, EL COTXE DE CARRERES VIRTUAL DEL FUTUR

Porsche i l’empresa japonesa de desenvolupament de videojocs Polyphony Digital Inc., subsidiària de Sony Interactive Entertainment, presenten un prototip virtual espectacular.

Porsche és present a la sèrie de videojocs «Gran Turismo» des de 2017. Entre els seus models més recents figura el Taycan Turbo S. Per al llançament de la setena entrega de la saga, Porsche, per primera vegada, ha desenvolupat un vehicle exclusiu per al món virtual. El Porsche Vision Gran Turisme és el primer concept car del fabricant dautomòbils esportius creat de manera específica per al seu ús en jocs dordinador. Es podrà veure únicament al Gran Turisme 7, que es llançarà al mercat el 4 de març de 2022 per a PlayStation 4 i PlayStation 5.

En associar-se amb Polyphony Digital Inc., Porsche mostra el seu enfocament futurista i demostra una vegada més l’alt nivell d’experiència dels seus dissenyadors, que, alliberats de les limitacions que imposa la producció en sèrie, han pogut deixar anar les seves idees a la hora de crear un prototip per al videojoc. “Un vehicle dissenyat exclusivament per al món virtual ens obre possibilitats emocionants que, altrament, estan fortament reglamentades en un automòbil de fabricació en sèrie”, diu Michael Mauer, Director de Disseny de Porsche. “Projectes com el Porsche Vision Gran Turisme són especialment valuosos per a nosaltres en el procés creatiu. Desenvolupar encara més el nostre ADN Porsche clarament definit i intercanviar opinions amb dissenyadors d’altres indústries és una part important de la nostra feina”.

Elements de disseny tradicionals orientats cap al futur

El Vision Gran Turismo presenta trets de disseny de Porsche que resulten familiars, encara que amb una clara orientació al futur. El concept car exhibeix les proporcions típiques de la marca, amb una relació altura/amplada especialment esportiva, un capó extremadament baix i uns passos de roda molt pronunciats. Els fars i les preses d’aire integrats en un frontal purista, creen un enllaç amb el llenguatge de disseny del Taycan, en una clara picada d’ullet a la conducció elèctrica. A la part posterior destaca la franja de llum estreta, que recorda la firma lumínica dels models 911 i Taycan.

El clar èmfasi en la identitat de marca continua a l’interior, amb la pantalla de la instrumentació de disseny corbat feta a la mida del conductor, que sembla surar sobre el volant. La posició baixa del seient posa l’accent al dinamisme, mentre que algunes superfícies d’aparença realista que defineixen l’habitacle també juguen un paper clau. “Vam estar molt de temps decidint el material adequat, que al final va resultar ser una barreja de carboni i titani. L’objectiu era reduir el pes i augmentar les prestacions”, diu Markus Auerbach, director de disseny d’interiors de Porsche. “A més, la sostenibilitat és fonamental en qualsevol projecte que miri cap al futur. Per això només fem servir materials completament vegans al concept car”.

“L’atractiu d’un Porsche prové del disseny purista”, diu Kazunori Yamauchi, President de Polyphony Digital. “I en termes d’experiència en enginyeria, tant la nostra empresa com el Porsche seguim la mateixa filosofia basada en la perfecció. Compartim la mateixa passió per les carreres i mirem cap al futur de l’automòbil”. A més dels temes purament relacionats amb el disseny, també hi ha noves funcions que contribueixen a fer que els jugadors sentin l’esportivitat a les mans. Per exemple, a través de la resposta hàptica del controlador, que imita les reaccions naturals del volant i recorda, per la rapidesa i la precisió, la direcció d’un cotxe de carreres real.

L’expansió de les activitats de jocs també té un significat estratègic per a Porsche. “Podem situar joves usuaris digitals al lloc on neixen els seus somnis automobilístics: el món dels videojocs”, diu Robert Ader, Vicepresident de Màrqueting de Porsche AG. “L’associació amb Polyphony Digital i Gran Turisme encaixa perfectament amb Porsche, perquè l’esport del motor, ja sigui real o virtual, és part del nostre ADN”. La integració del primer automòbil esportiu Porsche desenvolupat exclusivament per a l’espai virtual és una fita important a l’associació estratègica entre Porsche i Polyphony Digital Inc.

Porsche és sinònim d’experiències autèntiques i emocionals. En aquest context, els videojocs i el món virtual ofereixen noves oportunitats per fer que els cotxes esportius siguin interactius i que conduir-los sigui una experiència accessible. Per això, la marca ha estat cooperant amb diverses empreses de la indústria del videojoc durant diversos anys i aquestes activitats són ara una part integral de les seves accions de màrqueting. L’objectiu primordial és crear una experiència de marca duradora