PRESENTACIÓ INTERNACIONAL DEL HYUNDAI I30 N PROJECT C AL SALÓ DE FRANKFURT

PRESENTACIÓ INTERNACIONAL DEL HYUNDAI I30 N PROJECT C AL SALÓ DE FRANKFURT

La icona original “Namyang + Nürburgring” rep un tractament especial. i30 N Project C: una versió més lleugera, menor altura i agressiva de màxima especificació del i30 N cinc portes de 275 CV . Disponible únicament per als clients europeus, el Project C estarà limitat estrictament a 600 unitats.

Aquest any, al Saló Internacional de l’Automòbil de Frankfurt, Hyundai Motor llança el i30 N Project C. Es tracta d’una edició limitada més lleugera, baixa i extrema que el lloat i30 N actual. El Project C reinterpreta el primer model d’altes prestacions de la marca intensificant l’experiència de l’i30 N, aportant una lleugeresa extra, així com una experiència de conducció millorada, el que segur ampliarà el somriure dels nostres clients més exigents. És 50 quilograms més lleuger (oficialment pesa 50,004 quilos menys), 6 mil·límetres més baix i presenta un disseny més esportiu tant interior com exterior.
Inspirat en la competició, l’i30 N és el primer cotxe d’altes prestacions de Hyundai a portar el distintiu N. Des del seu debut el 2017, ha rebut lloances i multitud de premis. Construït sobre la base de l’i30 de cinc portes, va ser desenvolupat des del principi per aportar la màxima diversió al volant en el dia a dia en circular per carretera, així com quan entra en un circuit. N és l’expressió emocional de Hyundai Europa per als clients més compromesos; i el Project C és la més autèntica prova d’això fins a la data.

Les especificacions úniques del i30 N Project C inclouen diferents peces de plàstic reforçades amb fibra de carboni (CFRP), el perfecte teixit es pot veure a través d’un suau lacat. El faldó davanter, difusor del darrere, capó i taloneres amb el logo N estan fetes al complet en CFRP. Això fa que aquesta edició especial sigui més lleugera i enganxada a l’asfalt a alta velocitat … i impressionant a la vista. Tot i tenir una àrea frontal més gran i estar més prop de terra, el coeficient aerodinàmic de 0,32 del Project C és el mateix que el del i30 N. Els diferents elements aerodinàmics situats a la part superior i inferior del cotxe doten al Project C d’una imatge estimulant, al mateix temps que milloren l’estabilitat i permeten un pas per corba més decidit.

Per què l’ús específic de la lletra ‘C’ per a denominar a aquest model? Primer: El ‘Àrea C’ és la part del circuit d’altes prestacions del centre R + D Hyundai a Namyang on va néixer el N. Segon: El Project C és el primer automòbil de carrer de Hyundai a utilitzar plàstic reforçat amb fibra de carboni ( CFRP) en diferents peces de la carrosseria. Finalment, l’eficaç centre de gravetat del Project C és 8,8 mil·límetres més baix que la variant i30 N actual de 275 CV. Aquestes tres C es combinen per millorar les capacitats prestacionals del cotxe.

“El i30 N Project C és el següent pas emocional en el camí de l’èxit de l’i30 N, demostrant que Hyundai vol anar més enllà per satisfer als apassionats de l’esport del motor”, ha comentat Thomas Schemera, vicepresident executiu i director de la Divisió de Producte de Hyundai Motor Group. “Amb aquesta nova edició limitada, hem reduït el pes del cotxe en aquelles parts on era més útil, aconseguit una millor maniobrabilitat i optimitzat el disseny per a un millor rendiment.”

L’i30 N Project C redueix el pes amb CFRP i alumini

Amb l’i30 N Project C, Hyundai no s’ha caminat amb objeccions a l’hora d’optimitzar les altes prestacions de l’i30 N. Les imponents llandes forjades OZ Racing de 19 polzades redueixen el pes no suspès en 22 quilograms.

L’ús del CFRP al capó (-7,2 quilos), les taloneres (-499 grams cadascuna), el faldó davanter (+240 grams de pura aerodinàmica funcional i estètica), el nou disseny integrat del difusor posterior (-386 grams), així com els seients de competició de tipus baquet i regulació manual signats per Sabelt®, amb respatllers en CFRP (-7,5 quilos cadascun), ajuden a reduir el pes. Així mateix, els seients Sabelt també proporcionen a conductor i acompanyant una perfecta subjecció lateral i d’espatlles en una millorada posició de conducció, orientada a la conducció esportiva.

La potència es manté en 275 CV amb un parell de 378 Nm a “overboost” gràcies al Pack Performance de l’i30 N, mentre la reducció de pes i millor resposta del Project C donen una notable millor sensació al conductor.

dinàmica optimitzada

“La direcció i la suspensió de l’i30 N Project C estan considerades una referència per als conductors més entusiastes de l’i30 N,” ha remarcat Alexander Eichler, cap de Proves i Desenvolupament de Vehicles d’Altes Prestacions del Centre Tècnic de Hyundai Motor Europa. “Project C fa referència específica a la part del circuit d’altes prestacions del circuit de proves R + D de Hyundai a Namyang. Però el cotxe ha estat igualment posat a punt al centre tècnic que Hyundai té en Meuspath, al costat del circuit de Nürburgring. “