Preus per a Espanya: nou BMW 530e iPerformance

El nou BMW Sèrie 5 ja té versió hibrida endollable. El sisè integrant de la família iPerformance, composta per models híbrids endollables a la Sèrie2, Sèrie 3, Sèrie 7 i X5, ja té preu en el mercat espanyol.

El sisè integrant de la família iPerformance, composta per models híbrids endollables a la Sèrie2, Sèrie 3, Sèrie 7 i X5, ja té preu en el mercat espanyol. El nou BMW 530e iPerformance part de 60.500 euros i és el màxim exponent pel que fa a eficiència en la Sèrie 5 de BMW. Amb un consum homologat de tan sols 1,9l / 100 km en cicle mixt i unes emissions combinades de 44 g / km de CO2 *, aquest nou BMW Sèrie 5 530e iPerformance és capaç de recórrer fins a 50 quilòmetres impulsat únicament pel motor elèctric i gràcies a això accedeix a avantatges locals com el pàrquing gratuït en zones d’estacionament regulat, circular pel carril Bus VAO o accedir a zones restringides en ciutats com Madrid.

El nou BMW 530e iPerformance disposa de les maneres de conducció tradicionals proporcionats pel Driving Experience Control, però a més disposa de maneres de conducció específics propi dels cotxes híbrids de la marca. Així doncs, amb el botó BMW eDrive específic del model s’accedeix a tres maneres de conducció addicionals: AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE i BATTERY CONTROL.

Amb AUTO eDRIVE s’aconsegueix una combinació òptima del motor de combustió i elèctric i es pot circular amb el propulsor més eficient a una velocitat màxima de fins a 90 km / h. Es tracta de la manera de conducció que arrenca per defecte cada vegada que es posa en marxa el vehicle.

Amb MAX eDRIVE es circula en mode purament elèctric i es pot arribar a assolir una velocitat màxima de 140 km / h. No obstant això, en situacions excepcionals, amb màxima càrrega sobre el pedal de l’accelerador (kick-down), el motor de combustió assisteix a l’elèctric per a un lliurament de potència puntual en situacions que el conductor ho requereixi.

Amb BATTERY CONTROL el conductor té la possibilitat d’ajustar manualment el nivell de càrrega de la bateria d’alt voltatge que vol reservar per a una conducció purament elèctrica (entre 30% i 100%). El control de bateria intel·ligent del BMW 530e iPerformance manté constant el nivell de càrrega de la bateria d’alt voltatge al nivell seleccionat o l’eleva al valor anteriorment ajustat, en el qual el electromotor funciona com a generador. D’aquesta manera en la manera BATTERY CONTROL és possible, per exemple, en conducció en autopista, conservar la reserva d’energia o augmentar fins i tot, per després utilitzar l’energia per a una conducció sense emissions a la ciutat.

El BMW 530e iPerfromance conserva l’ADN de BMW intacte, que és el plaer de conduir, aportant valor afegit gràcies a la tecnologia híbrida endollable. La tracció és sempre posterior i el vehicle està impulsat per un motor de combustió de 2.0 litres BMW TwinPower Turbo que desenvolupa 184 CV entre 5.000 i 6.500 rpm i un parell màxim de 290 Nm entre 1.350 rpm i 4.250 rpm. A aquest propulsor se li uneix un motor elèctric amb una potència màxima de 95 CV i un parell màxim de 250 Nm. Gràcies a la unió de les dues mecàniques sobre el mateix eix, es desenvolupa una potència màxima de 252 CV i un parell màxim de 420 Nm amb els quals s’aconsegueix una acceleració de 0-100 km / h en tan sols 6,2 segons i una velocitat màxima de 235 km / h.

La transmissió és Steptronic de 8 velocitats. Gràcies a la disposició de l’electromotor davant de la caixa de canvis, també en accionament purament elèctric s’utilitza la relació de la transmissió. D’aquesta manera es pot evitar l’ús de convertidor de parell, el que compensa favorablement l’excés de pes de la unitat d’accionament addicional.

L’acumulador d’energia d’alt voltatge de bateries d’ió de liti amb una capacitat total de 9,2 kWh ha estat col·locat estalviant espai sota el seient del darrere i posseeix una eficient refrigeració de nevera amb circuit de baixa temperatura altament integrat. Gràcies a aquesta òptima integració, el BMW 530e iPerformance posseeix un volum de maleter de 410 litres així com tuna base plana del maleter. Mentre que el BMW 530e iPerformance està estacionat es pot carregar completament l’acumulador d’energia d’alt voltatge amb un endoll convencional en menys de cinc hores o en una BMW i Wallbox (3,7 kW de capacitat de recàrrega) en menys de tres hores .

En l’apartat estètic hi ha lleugeres diferenciacions del model BMW iPerformance sobre la resta de la gamma. Per exemple, en les varetes dels ronyons s’identifica el color blau, emblema ‘eDRIVE’ al pilar C, la nomenclatura específica en l’anagrama del darrere ‘530e’ o el tap addicional per a la presa de corrent. Per dins, les maneres de conducció addicionals a través del polsador específic ‘eDrive’, les motllures d’entrada o certes indicacions en el quadre d’instruments són algunes de les identificacions específiques del model.

La xarxa de concessionaris ja admet comandes del nou BMW 530e iPerformance.