Primeres proves del vehicle autònom del Grup PSA per automobilistes “no experts
El 28 i 29 de març de 2017, el Grup PSA dóna l’oportunitat a “no experts” de provar el vehicle autònom com a conductor o passatger a les carreteres de la regió de París.
El programa AVA “Autonomous Vehicle for All”, presentat al Saló de Ginebra, agrupa una àmplia gamma de funcions que van a anar progressivament cap a la delegació parcial i després total de la conducció del vehicle, sempre que el conductor ho desitgi. L’ambició del Grup PSA és convertir el vehicle autònom en accessible al major nombre d’usuaris, proposant vehicles que facilitin el dia a dia, que permetin gaudir de temps a bord i tot això amb cada vegada més seguretat. El Grup desplega aquest programa AVA en els vehicles de les seves marques Peugeot, Citroën i DS.
Els vehicles de demostració provats pels automobilistes estan equipats amb funcions de nivell 3 “eyes off” i 4 “mind off”. Aquests vehicles preconfiguren el cotxe completament autònom disponible a partir del 2020.
En l’actualitat, ja hi ha funcions d’ajuda a la conducció resultants del programa AVA disponibles en diversos models, com Peugeot 208, 308, 2008, Traveller, i el nou Peugeot 3008, Citroën C4 Picasso, C3 i Spacetourer a Europa; Peugeot 4008 i Citroën C6 a la Xina. Alguns exemples de funcions de nivell 1:
– el vehicle s’adapta a la velocitat del que el precedeix, manté una distància de seguretat i és capaç d’aturar automàticament gràcies al “Regulador de Velocitat amb Funció Stop”.
– El vehicle alerta al conductor en cas de risc de col·lisió gràcies a l ‘ “Alerta d’Risc de Col·lisió”; en cas de necessitat el vehicle pot automàticament activar el fre gràcies al “Frenat Automàtic d’Emergència”.
– El vehicle torna de nou automàticament al seu carril en cas de deriva gràcies a l ‘ “Alerta de Canvi Involuntari de Carril”.
– El vehicle detecta un espai d’estacionament segons les seves dimensions i controla el sistema de direcció per aparcar gràcies al “Park Assist”.
Des 2018, les funcions de conducció automatitzades “sota vigilància del conductor” constituiran la 2a etapa del programa AVA “Autonomous Vehicle for All”. Algunes d’aquestes funcions de nivell 2 es llançaran al DS 7 CROSSBACK:
– El propi vehicle administra la seva velocitat i controla la seva trajectòria. El “Connected Pilot” proposa així una assistència completa en vies ràpides.
– El vehicle s’aparca completament sol sense que el conductor hagi d’intervenir gràcies al “Park Pilot”.
– L’equipament del vehicle permet identificar els obstacles per garantir una visibilitat nocturna augmentada a la carretera, gràcies al “Night Visió”.
– Una càmera dins del vehicle vetlla per la concentració del conductor gràcies al “Driver Attention Monitoring”.
A partir del 2020, les funcions de conducció autònoma “hands off” i més endavant de nivell 3 “eyes off” permetran delegar enterament la conducció al vehicle.
El Grup PSA va ser el primer a provar el cotxe autònom en carreteres obertes a França al juliol de 2015 ia Espanya el novembre del mateix any. El Grup PSA també va ser el primer a realitzar proves amb persones anomenades “no expertes” al volant al març de 2017. Aquestes proves van començar a principis d’aquest mes i continuaran fins al juny de 2017 amb el públic en general.
Fins ara, s’han recorregut més de 120.000 quilòmetres en manera autònoma (nivells 2,3 i 4) a les vies ràpides europees. En total, el Grup i els seus socis exploten 15 prototips.