PROGRAMA EXHAUSTIU DE PROVES PER AL TAYCAN CROSS TURISME

PROGRAMA EXHAUSTIU DE PROVES PER AL TAYCAN CROSS TURISME

Últims test extrems poc abans de la presentació mundial.

El Porsche Taycan Cross Turisme està completant l’última fase de proves. L’extens programa de test de Porsche ha tingut lloc en circuits com Nürburgring Nordschleife i Hockenheim (tots dos a Alemanya), així com en altres traçats de el món, entre ells, el de Nardò, al sud d’Itàlia. A més, el Cros Turisme s’ha provat fora de la carretera, en zones de sud de França i als Pirineus. Els terrenys de el Centre de Desenvolupament de Weissach van oferir també un altre repte offroad fora d’Àfrica, a la pista anomenada Safari. Amb un total de 998.361 quilòmetres de prova, el prototip de l’Cross Turisme podria haver donat la volta a el món gairebé 25 vegades, fent el mesurament a l’equador.

En paral·lel als últims test, 1 Taycan Cross Turisme camuflat ha participat en una gira de proves global des de principis d’any. En només sis setmanes, aquest prototip va visitar els cinc principals mercats per a la versió Cross Utility de l’Taycan: Estats Units, Regne Unit, Noruega, els Països Baixos i Alemanya.

La nova variant manté totes les qualitats de la berlina esportiva Taycan, igual que els seus extraordinàries prestacions i gran autonomia. El xassís amb tracció a les quatre rodes i suspensió pneumàtica és regulable en alçada. També compta amb un espai més gran per als passatgers de la part del darrere i amb una àmplia capacitat de maleter sota del seu porta. L’equipament interior s’ha optimitzat fins a l’últim detall. Només per fer la maqueta que representa fidelment l’habitacle i totes les seves funcions es van necessitar 650 hores de disseny, coordinació i preparació electrònica, més altres 1.500 hores de treball al taller per completar-la.

“Per desenvolupar el Cross Turisme, òbviament aprofitem la nostra experiència amb la berlina esportiva Taycan. El major repte va ser combinar els requisits d’esportivitat amb les seves capacitats tot terreny “, assenyala el vicepresident de la Gamma, Stefan Weckbach:” El Cross Turisme ha d’aconseguir un alt rendiment en els circuits i també desenvolupar-se amb soltesa entre pedres, fang i grava “. Aquestes últimes condicions es van simular a la “Pista de Proves Tot terreny” de el Centre de Desenvolupament de Weissach. “El resultat és impressionant. No obstant això, el Cros Turisme no és un vehicle tot terreny extrem, sinó que està pensat per camins trencats i de terra. És una mena de navalla suïssa sobre llandes de 21 polzades “.

En Porsche, els cotxes elèctrics han de passar el mateix programa de proves rigorós que els esportius amb motors de combustió. A més d’haver d’arribar a unes excel·lents prestacions, sempre han de demostrar la seva facilitat d’ús sense limitacions en la vida quotidiana en tota classe de condicions climàtiques. Tasques tan exigents com carregar la bateria o controlar la temperatura de el grup propulsor i de l’interior en situacions de fred i calor extrems, són aspectes addicionals que es proven en els models elèctrics. Altres objectius típics en el desenvolupament d’un Porsche són el seu rendiment en circuit, la capacitat d’accelerar diverses vegades seguides a fons sense perdre rendiment i l’autonomia necessària per al seu ús diari.

També es fan test exhaustius en laboratori i en bancs de proves, que inclouen el desenvolupament i la validació de el disseny aerodinàmic. El Cross Turisme va desafiar les tempestes al túnel de vent durant unes 325 hores. Prèviament, el Taycan ja va passar 1.500 hores allà durant el seu procés de desenvolupament.

El nou suport posterior per a bicicletes dissenyat per Porsche per a aquest model també va ser sotmès a un rigorós programa d’assajos on no van faltar la circulació per carreteres en mal estat i els trams amb una conducció esportiva exigent. Això ha permès establir una nova referència pel que fa a comportament, ergonomia, conducció segura i estabilitat. Es poden transportar diverses bicicletes elèctriques en els seus amples rails generosament espaiats.