PROVES DE VALIDACIÓ A AUDI: OBJECTIU, MÀXIMA FIABILITAT I QUALITAT SUPERIOR

PROVES DE VALIDACIÓ A AUDI: OBJECTIU, MÀXIMA FIABILITAT I QUALITAT SUPERIOR

Assaigs de conducció en els cinc continents, i en 17 instal·lacions repartides per tot el món. Fins a 35 milions de quilòmetres anuals de proves, distància equivalent a 875 voltes al món. Durant les proves de validació del nou Audi A8, es van recollir fins a 80 terabytes de dades.

Abans que un nou model d’Audi rebi l’aprovació per a la seva producció en sèrie, es realitzen proves de validació amb unitats de pre-sèrie. L’atenció es posa en el conjunt del vehicle amb totes les seves funcions connectades. Els experts d’Audi examinen i valoren tots els sistemes per assegurar el millor rendiment en qualsevol situació.
La planificació dels vehicles pre-sèrie s’inicia dos anys abans de les proves de validació en si. Aquests comencen aproximadament mig any abans de l’inici de la producció, quan ja estan disponibles tots els components realitzats amb l’utillatge de sèrie, i també el programari complet del nou model. Això deixa el temps suficient per resoldre, en col·laboració amb els departaments de Desenvolupament Tècnic i de Producció, les possibles dificultats inesperades que puguin sorgir.

Els vehicles són conduïts pels cinc continents de manera similar a com se suposa que ho faria un usuari corrent, per a ser analitzats a fons i valorats. Les innovacions tècniques importants que van a ser incorporades per primera vegada en un model de producció, són validades per Audi amb programes d’assajos concebuts específicament. Si tots els components i funcions estan preparats per a la seva aprovació, els nous models, com ara el recent Audi A8, seran presentats en un assaig final de validació a la carretera. Aquest és el moment en què els models reben l’aprovació com a vehicle complet per passar a la producció en sèrie.

Instal·lacions de proves
Els assajos preliminars tenen lloc a 17 instal·lacions repartides per tot el món. Per simular una utilització d’un usuari normal, Audi prova els vehicles pre-sèrie en diverses zones climàtiques i en una gamma de temperatures d’entre -30 i +50 graus centígrads. Una àmplia mostra d’estats de carretera i situacions de trànsit constitueixen també un factor important. A més de la qualitat dels combustibles, també cobra protagonisme ara en els assajos preliminars un nou criteri com és la infraestructura de recàrregues per als models elèctrics moguts per bateries.

Durant una prova de validació, unes 600 unitats de pre-producció es sotmeten a condicions reals de conducció durant un nombre d’entre 50.000 i 100.000 quilòmetres. Alguns dels vehicles recorren fins a 200.000 quilòmetres en un període de dos a tres anys. Tots els cotxes van equipats amb cablejat especial per a mesures i comprovacions, així com receptors de dades, de manera que qualsevol anomalia detectada pels experts pugui ser subsegüentment localitzada i identificada.

Amb l’actual tendència a una major digitalització i circulació en zones urbanes, els cotxes es condueixen en vies públiques obertes sota les mateixes condicions en què més endavant els portaran els usuaris. A més dels aspectes ergonòmics del disseny, els experts han de comprovar també la qualitat de components, l’acústica i el bon funcionament dels sistemes connectats. Com a part del programa d’assajos preliminars, Audi realitza anualment uns 35 milions de quilòmetres de proves en diversos països i condicions climàtiques. Aquesta distància equival a unes 875 voltes al món i aproximadament 700.000 hores de funcionament. D’aquesta manera, la fiabilitat dels models s’assaja sota condicions extremes en llocs que van des de centres metropolitans de tot el món fins climes gelats d’Escandinàvia o escenaris àrids en els deserts dels EUA i Àfrica.

Validació ampliada de qualitat
Per obtenir valuoses informacions prèvies, les proves de qualitat es realitzen en col·laboració amb el departament de Desenvolupament Tècnic fins i tot abans de les proves preliminars en si. En aquest cas, l’atenció es fixa especialment en els elements elèctrics i electrònics, com els sistemes d’infotainment o els d’assistència a la conducció. Un equip d’experts de Desenvolupament i comprovació de Qualitat roda a la carretera amb vehicles especialment configurats. Un dels objectius és identificar possibles errors en les unitats de control i la seva comunicació. Els cotxes utilitzats en aquestes proves de validació de qualitat porten complexos instruments a bord, alguns d’ells de la mida d’una maleta gran. Per parelles, conductors i copilots s’atenen a una especial llista de tasques. Com a part d’ella, sotmeten el cotxe i els seus sistemes a tot tipus de proves i assajos. Complementàriament, els instruments de mesura documenten totes les dades disponibles, que són utilitzats com a base per a anàlisis posteriors.

Pensant en l’usuari
Diferents tipus de conductors participen en els assajos preliminars. Conductors habituals o esporàdics, dones o homes, conductors dinàmics o moderats, persones de diferents talles i edats … Tots ells recopilen impressions generals i valoren assumptes especials referents a tots els aspectes del cotxe.