PSA POSARÀ EN MARXA AL GENER SPOTICAR, LA SEVA NOVA MARCA DE VO PER CRÉIXER EN RENDIBILITAT I FACTURACIÓ

PSA POSARÀ EN MARXA AL GENER SPOTICAR, LA SEVA NOVA MARCA DE VO PER CRÉIXER EN RENDIBILITAT I FACTURACIÓ

Amb l’arribada de la nova plataforma, que tindrà un enfocament digital i físic, desapareixen els segells de venda de cotxes d’ocasió actuals de Peugeot, Citroën i Opel.

El Grup PSA va llançar la seva nova marca de vehicle d’ocasió Spoticar a Espanya el pròxim 1 de gener, fet que comportarà la desaparició dels programes específics de VO de Peugeot (Peugeot Ocasió), Citroën (Citroën Select) i Opel (Opel Ocasió ), segons han informat a la Tribuna d’Automoció fonts coneixedores dels plans de l’consorci gal.

Aquest projecte, de qual queda a l’marge DS amb el seu segell Certified -es manté la seva vigència per l’enfocament més premium de la marca-, es va llançar per primera vegada a França a mitjans de maig, amb la intenció d’estendre-, al menys, a altres 11 mercats europeus abans de el tancament de 2019, entre ells Espanya.

El llançament de Spoticar per part de PSA respon a l’estratègia de reforçar el negoci d’usats i poder complir amb l’objectiu establert en el Pla Push to Pass de superar el milió de transaccions i vendes anuals a partir de 2021, davant de les més de 800.000 que es registren en l’actualitat. Així mateix, aquesta nova plataforma de comercialització multimarca, tant amb enfocament digital com físic, s’ha presentat a les xarxes de concessionaris com «la manera més eficient i productiva» per desenvolupar el VO, suposant «una oportunitat per créixer en activitat i rendibilitat».

La filial espanyola va remetre a tota la xarxa, a mitjans de novembre, una circular informativa per concretar les principals característiques de Spoticar, alhora que va aportar una enquesta perquè aquells concessionaris que no pertanyen als segells oficials de VO mostressin el seu interès d’adherir a la plataforma. Per a aquells que sí que estan integrats en els programes, el fabricant els considera com a membres per defecte.

Després de recopilar totes les respostes, PSA va enviar el 25 de novembre als distribuïdors un document informant de la fi de la validesa dels contractes vigents de venda d’ocasió, adjuntant, a més, els nous, que haurien de ser rubricats, com tard, el 20 de desembre.

Avantatges de Spoticar

El fabricant descriu que la nova marca implica nombrosos avantatges per a les concessions que fa a l’estatus actual. Entre elles, destaca «la possibilitat de mutualitzar despeses d’estructura i personal gràcies a l’agrupació de diversos punts de venda sota un mateix label«, la de «disposar d’un dels portals més potents de mercat que permetrà dependre menys de cercadors i altres web »o la de« tenir accés a la venda de nous productes, com el manteniment VO, Extensions de Garantia VO, Contracte d’Assegurances i altres en desenvolupament ».

La pàgina web associada -www.spoticar.es- ja està publicada, encara que arrencarà a ple rendiment l’1 de gener; mentre que el desplegament de la imatge de marca en els punts de venda físics es completarà al llarg del primer semestre del 2020. PSA ha estimat un cost mitjà d’entre 5.000 i 6.000 euros per centre.