RADIOGRAFIA D'UN COTXE ELÈCTRIC

RADIOGRAFIA D’UN COTXE ELÈCTRIC

El cotxe elèctric guanya presència als nostres carrers, però el seu funcionament segueix generant preguntes. Els sistemes de càrrega, la seguretat o la potència, principals dubtes dels usuaris. El Mii electric té una autonomia de fins a 260 km en cicle combinat i els seus 61 kw de potència li permeten accelerar de 0 a 50 km / h en 3,9 segons.

Quan en 1752 Benjamin Franklin va iniciar el camí cap a un món elèctric, probablement no va imaginar que un dia l’energia que va moure una clau lligada a un estel mouria un cotxe. Avui els vehicles ja es carreguen des d’un endoll instal·lat a casa. Són més sostenibles, el cost per quilòmetre és menor i tenen les mateixes prestacions (o fins i tot millors). Però sabem com funcionen els cotxes elèctrics? Vam descobrir el seu interior a través del Mii electric.

  1. Tot comença amb el corrent. Endolls de corrent altern, de corrent contínua, combinats … Els vehicles elèctrics poden carregar-tant en una xarxa elèctrica domèstica com en una estació de càrrega ràpida. La diferència és que, en la primera, el corrent és altern i, en la segona, és contínua. Per això, es necessiten connectors diferents. “El Mii electric compta amb un sistema combinat que permet els dos tipus de càrrega. El temps necessari a casa dependrà de la potència que tinguem contractada o de si fem servir els coneguts Wallbox. Si ho fem en els anomenats carregadors ràpids, es pot reduir més de 5 vegades el temps de càrrega “, afirma Francesc Sabaté, responsable de desenvolupament de sistemes energètics de SEAT.

2.Seguretat d’alt voltatge. Si el cotxe es carrega des d’una xarxa domèstica amb corrent altern, aquest corrent primer ha de fer una parada al carregador situat sota el motor. Aquest camí es fa pel cable de càrrega. A l’tractar-se d’un sistema d’alt voltatge, tot el circuit compta amb altes mesures de seguretat. “Les bateries de el Mii electric estan contínuament comprovant els paràmetres de tot el sistema. Si en una comprovació un mesurament no complís els nivells establerts, el sistema es desconnectaria “, assegura Sabaté.

3.Convertir el corrent. El treball de l’carregador és que a la bateria arribi únicament corrent continu. Per això s’encarrega de transformar la qual s’obté des de les xarxes domèstiques. Si es carrega el vehicle amb corrent continu des d’un sistema ràpid, no passa per aquesta fase i va directament a la bateria.

  1. El cor de l’elèctric. El corrent ja ha arribat al seu destí, la bateria. Aquesta no és una única peça sinó que està dividida en mòduls i aquests, al seu torn, en cel·les. L’avantatge d’aquest sistema és que si algun dels mòduls falla, pot canviar-se de forma independent sense afectar la resta de components de la bateria. “A diferència dels cotxes de combustió, els elèctrics consumeixen menys en ciutat i a l’frenar recuperen energia, per aquest motiu, el Mii electric té una autonomia de fins a 260km en cicle combinat, i fins 360km amb ús 100% en ciutat”, comenta Santi Castellà, responsable d’Electromobilitat de SEAT.
  2. En marxa. L’e-Motor de propulsió elèctrica ja pot arrencar. Tècnicament, converteix la tensió trifàsica en força motriu. Ja en funcionament, es manté la mateixa potència en gairebé tot el rang de el nivell de càrrega. Els cotxes elèctrics, a diferència dels de combustió, lliuren tota la potència des del primer instant. A nivell pràctic, i en el cas de l’Mii electric, depliega una potència de 61 kw (83 CV) i un parell motor de 212 Nm que li permet accelerar de 0 a 50 km / h en 3,9 segons.

Les bateries de el Mii electric

Actualment, els nous models elèctrics s’adapten seu disseny a la forma de les bateries, que ocupen la part inferior. En canvi, en la seva conversió a elèctric, el Mii no ha viscut cap canvi en la seva estructura ni espai interior, ja que es fabriquen unes bateries expressament per a aquest model:

  • Autonomia de fins a 260 km (cicle combinat).
  • 61 kw de potència pic.
  • De liti-ió recarregables.
  • Compten amb 14 mòduls amb 12 cel·les cadascun.
  • Connectades amb el motor, el carregador, la calefacció i el compressor de el sistema de climatització.
  • Càrrega ràpida de l’80% en una hora (40 kW DC).
  • Càrrega de l’80% en quatre hores (7,2 kW AC).