Renault Twingo Zen 0.9 TCe 90 CV

Renault Twingo Zen 0.9 TCe 90 CV

URBÀ AMB ESTIL I VOCACIÓ ESPORTIVA

Per estètica, comportament i configuració, el nou Renault Twingo és una de les propostes més modernes, innovadores i dinàmiques entre els petits utilitaris de ciutat. Els seus arguments de seducció són poderosos

La tercera generació de l’urbà ciutadà de la firma del rombe suposa un retorn als orígens però amb la vista posada en el futur. En cert sentit, el nou Twingo tracta de recuperar aquest caràcter original, fresc i distintiu del primer model de 1992 i, alhora, explorar solucions innovadores en apartats com el mecànic, el tecnològic i l’espacial. L’aprofitament de l’espai és, precisament, un dels factors més cridaners d’aquest model, que estrena una arquitectura inèdita fins ara en la família del petit utilitari francès, amb el motor situat en la part posterior i tracció posterior. Aquesta disposició maximitza l’espai disponible a l’habitacle (fins a 33 cm addicionals a l’interior), ja que permet situar les rodes en les quatre cantonades i alliberar el tren davanter per dotar-lo d’una superior maniobrabilitat i manejabilitat.

Twingo2Com a bon utilitari urbà ofereix dimensions contingudes però també capacitat i flexibilitat

La veritat és que en conducció urbana demostra una agilitat, una desimboltura i una rapidesa de moviments i reaccions francament efectiva. Circular pels carrers és un plaer i aparcar, un joc de nens gràcies a un radi de gir de 4,3 metres i un diàmetre de gir de 8,6 metres. Igualment, aquest plantejament ofereix més estabilitat ja que disposa d’una batalla millorada disminuint fins i tot 1 cm la seva longitud exterior (3,59 m). En sortir a la carretera, el seu tacte de direcció i la seva trepitjada encara es mostren convincents malgrat la seva curta distància entre eixos, factor que s’aprecia més en circular per vies ràpides, moment en què cal realitzar petites correccions constants de volant per mantenir fixa i lineal la trajectòria. Aquesta sensació de direccionalitat canviant -per efecte també del seu repartiment de pesos- augmenta de forma notable en cas de vent lateral, restant una mica de confiança.

Twingo5Està homologat per a 4 ocupants, compta per primera vegada amb cinc portes i pot allotjar en el seu interior objectes de fins a 2,2 m de llarg

Divertit i entremaliat

El motor de la versió provada és un 3 cilindres sobrealimentat de 0,9 litres que rendeix 90 CV de potència i certifica uns consums oficials de 4,3 litres de mitjana amb 99 grams de CO2 per quilòmetre. Equipa un canvi manual de 5 velocitats d’òptim funcionament, Start&Stop de sèrie i una tecla ECO amb la qual augmentar la seva eficiència i reduir fins en un 10% la despesa de carburant. Aquesta és, de moment (a l’espera de la variant RS) la motorització superior –la d’accés ofereix 70 CV– i encara que el petit bloc es mostra voluntariós, acusa una mica de “mandra” a l’hora de lliurar-la d’inici, encara que sense que en absolut arribi a ser un problema.

El motor és suau i bastant refinat, amb una sonoritat certament esportiva que resultarà especialment agradable a qui practiqui sovint una conducció dinàmica. Quan s’accentua l’exigència sobre l’accelerador s’aprecia clarament un to ronc que ressona a metàl·lic. Els conductors més impulsius obtindran l’empenta desitjda aplicant un estil enèrgic i decidit sobre el gas, i pujant lleugerament de voltes aquest propulsor com si es tractés d’un atmosfèric. És llavors quan es posa de manifest la seva gran elasticitat i la seva considerable força.

Twingo9

“Nét” de l’R5 Turbo

No hi ha dubte que el disseny exterior és molt encertat gràcies a una silueta compacta amb una combinació de trets avantguardistes (graella negra, logotip de grans dimensions, fars antiboira encastats al para-xocs, etc.) amb altres de tipus retro, com el seu portó del darrere envidriat amb el vidre estès, les seves espatlles altes i atlètiques i els amples pontons del darrere que evoquen de manera inequívoca al mític R5 Turbo.

Personalitzable fins a l’infinit mitjançant decoracions i strippings de carrosseria així com amb incomptables combinacions de components i colors, la presentació interior del Twingo és també molt cridanera per la seva desenfadada i atractiva proposta, esquitxada de detalls ergonòmics, com un cofre-safata extraïble al costat de la palanca de canvis, un volant multifunció de pell de tacte i formes agradables, un gran velocímetre en posició central o el pràctic dispositiu de connectivitat i multimèdia R-Link.

Twingo10

El seu maleter, que oscil·la entre els 174 i els 219 litres segons la inclinació dels respatllers del darrere, que compten amb dues posicions, arriba a un volum útil de 980 l amb els seients abatuts

 

FITXA TÈCNICA

Motor: 3 Cil. Turbo. Gasolina
Potència: 90 CV a 5.500 rpm
Velocitat màxima: 165 km/h
Acceleració 0-100 km/h: 10,8 segons
Consum mitjà: 4,3 l/100 km
Emissions CO2: 99 gr/km
Dimensions: 359 / 164 / 155 cm
Preu: 13.500 euros
Garantia: 2 anys sense límit de km
www.renault.es

 

GALERIA DE FOTOS


Twingo1 Twingo2 Twingo3 Twingo4 Twingo6 Twingo7 Twingo8 Twingo9 Twingo10