
REPTES ALS QUALS S’HAURAN D’ENFRONTAR ELS CONCESSIONARIS EL 2022
La digitalització, la transició ecològica, l’increment de l’impost de matriculació… són alguns dels reptes que s’haurà d’enfrontar al sector.
El 2021 és a punt d’acabar. Un any complicat i complex pels concessionaris que ha estat marcat per la continuació de la crisi de la COVID-19 i, especialment, per l’escassetat de microprocessadors. Tot i això, en tot just unes hores tot quedarà enrere i començarà una nova etapa. El 2022 arriba ple d´incertesa però amb diferents reptes ja coneguts pels distribuïdors oficials. Avui a Faconauto en repassem alguns.
L’amenaça de l’impost de matriculació
Els compradors de vehicles es veuran afectats per la pujada de l’Impost de Matriculació des del proper 1 de gener. Afrontar aquest nou escull serà un dels principals reptes per als concessionaris. Segons calculem des de Faconauto, els vehicles encariran una mitjana d’entre 800 i 1.000 euros.
La crisi dels microxips i les vendes
S’espera que amb l’any nou la crisi dels microxips segueixi vigent. Empreses investigadores com Fitch Solutions calculen que a causa de les noves variants de la COVID, la situació no podria reprendre la normalitat fins a mitjans del 2022. Caldrà esperar a veure com evoluciona aquesta crisi per conèixer la previsió de matriculacions i vendes.
En el cas d’Espanya, i segons BBVA Research, es podrien matricular 1.000.000 turismes el 2022 si els problemes d’oferta es resolen el primer semestre. Si les restriccions s’estenen durant tot l’any, les vendes amb prou feines arribarien a 940.000 unitats.
La transició ecològica
Les normatives, la incertesa tecnològica… continuaran assetjant el sector i serà un altre dels importants reptes a tractar. Per a la patronal dels concessionaris, la transició ecològica del sector passa per abordar una nova fiscalitat de l’automòbil, que seria verda i que estaria vinculada a l’ús i no a la possessió del vehicle.
Aquesta transició passa també perquè el vehicle elèctric arribi a una base més àmplia de ciutadans i perquè els nous models de mobilitat arribin a tots els territoris.
Digitalització
La tendència ja iniciada després de la sortida de la pandèmia continuarà el 2022. Els compradors adoptaran cada cop més hàbits digitals en el procés de compra d’un automòbil. Per això, el concessionari haurà de seguir al dia les principals tendències per aconseguir una experiència de compra en línia més fluida i òptima.
Situació empresarial
Per últim, també serà un factor important la situació econòmica i empresarial. Després de la reforma laboral i l’impacte de la pandèmia, el president de la patronal, Gerardo Pérez, va qualificar la situació de les empreses espanyoles com a “preocupant” perquè s’estan abordant reformes de pes en un moment molt delicat i sense prou seguretat.