Retro Clàssica Bilbao espera superar els 35.000 visitants en la seva VI edició, que es prepara del 18 al 20 de novembre

El certamen acollirà uns 170 expositors al Bilbao Exhibition Centre, on també s’esperen molts aficionats francesos.

El IV Motorshow aplicarà modificacions que ho faran més interessant, com la competició exclusivament amb cotxes clàssics, classificacions per temps en successives mànigues i guanyadors amb pòdium en cada jornada.

La fira del vehicle clàssic, d’època i col·lecció Retro Clàssica Bilbao esgota les dates per a la celebració de la que serà la seva sisena edició, del 18 al 20 de novembre al recinte firal del Bilbao Exhibition Centre, a Barakaldo.

L’organització es marca com a objectiu superar les xifres de l’any passat, amb gairebé 35.000 assistents, en la qual és la cita de vehicles clàssics més destacada del nord de la península.

Aquesta nova edició busca assentar de manera definitiva la presència de l’afició francesa, que cada any s’ha desplaçat en major nombre per gaudir d’aquest esdeveniment, per al que es treballa en els últims detalls.

A això contribuiran els 175 expositors, que compartiran els 50.000 m / 2 de la fira, estructurada en 3 pavellons units interiorment:

Pavelló 5: Zona Expositiva i Comercial (20.000 m / 2)

-Exposició I venda d’automòbils i motos clàssiques

-Stands De clubs

-Automobilia (Mercat de peces, accessoris, recanvis, llibres, documentació, etc.)

-Zona De particulars (àrea de venda de cotxes clàssics) al Cover Corral

Pavelló 3: Zona aparcament (15.000 m / 2)

-Estacionamiento De vehicles clàssics (concentracions, assistència lliure, …) amb capacitat per a 600 vehicles

Pavelló 1: Zona Motorshow (15.000 m / 2)

-Circuit De carreres i pàdoc

Les entrades mantindran el seu preu, que és de 10 euros per persona i dia, amb entrada gratuïta per a menors de deu anys. Entre els bons destaquen un de 18 euros, amb assistència els tres dies de fira, o els descomptes del 50% de l’entrada general a qui acudeixi amb un clàssic a l’aparcament o a una concentració.

La Retro Clàssica Bilbao romandrà oberta el divendres de 16,00 a 21,00 hores, mentre que dissabte serà de 10,00 a 21,00 hores i el diumenge obrirà a les 10.00 del matí i tancarà a les 20.00 hores.

El nou format del Motorshow

Aquesta emocionant prova contra el crono arriba a la seva quarta edició amb alguns canvis en el seu format, que la faran més completa. El primer, i més important, és que l’exhibició només estarà oberta a vehicles clàssics amb el que el públic veurà una competició amb models històrics.

Una altra modificació destacable és que es creen dues competicions independents, una per al dissabte i una altra per al diumenge, de manera que els aficionats puguin veure el desenllaç complet de la prova en cada jornada, amb els seus guanyadors, enfront del model clàssic, que comprenia les qualificacions un dia i la final l’endemà.

Així, cada dia competiran 30 pilots amb diferents cotxes, entre els quals destaca la presència de cinc Porsche 911, Ford Sierra Cosworth, Renault 5 Turbo, diversos Ford Fiesta MKI i Escort MKII, Opel Ascona, Opel Manta, o Alfa Romeo GTAM, entre d’altres, i la classificació serà per temps en successives mànigues, i no per mànigues eliminatòries ‘cotxe contra cotxe’, de manera que realment els millors en el circuit arribin a la final.

La prova comptarà amb la presència de destacables pilots, com Txus Jaio, bicampió nacional de Ral·lis de Terra, o Iñaki Alberdi, campió nacional d’Autocross, a més d’altres destacats pilots, com Ander Arana.

Es manté el circuit ‘meta contra meta’, amb una distància de 500 metres i amplada mínima de 12 metres en una pista molt lliscant, on es disposa d’una grada per a 1.000 persones i diferents àrees, entre elles una tribuna VIP.

Divendres estarà dedicat a entrenaments (de 16 a 21,00 hores), mentre que dissabte al matí continuaran, i les mànigues eliminatòries començaran de 16,00 a 18,00 hores. A partir de les 18,00 i fins a les 19,40 es disputaran vuitens, quarts i semifinals, mentre que la final serà de 19,40 a 20,00 hores.

Diumenge l’horari serà similar, amb entrenaments al matí, i mànigues eliminatòries de 16,00 a 18,00 hores. A partir de les 18,00 i fins a les 19,40 tindran lloc vuitens, quarts i semifinals, mentre que la final transcorrerà de 19,40 a 20,00 hores.

Una fira amb gran negoci

El Saló de Bilbao destaca cada any per aglutinar compradors i venedors de vehicles clàssics, tant d’expositors professionals com de particulars, així com per una important activitat en la gran zona comercial existent, que reuneix expositors de venda de peces, recanvis, documentació, llibres i revistes, regals, miniatures i un ampli ventall de productes.

L’espai Cover Corral, una iniciativa patrocinada per l’asseguradora per a vehicles clàssics Clàssic Cover, es repeteix en aquesta edició. Es tracta d’una àrea gratuïta perquè els propietaris particulars d’automòbils puguin comercialitzar gratis els seus vehicles. Aquesta zona té les places limitades, pel que és convenient realitzar les inscripcions com més aviat a través de la pàgina web www.eventosmotor.com.

Aparcament gratuït per a clàssics

Els assistents amb vehicles clàssics poden aparcar de forma gratuïta al pavelló nº 3. A causa de la gran demanda que hi va haver en anteriors edicions, i de la mateixa manera que es va fer l’any passat, Retro Clàssica Bilbao manté el gran aparcament de 15.000 m / 2, i s’ha millorat el sistema d’accés i el funcionament.

A més, fins a un màxim de dos dels ocupants del vehicle clàssic tindran un important descompte en l’entrada, pagant només 5 euros.

La resta de visitants, que van amb vehicles actuals, disposen de l’aparcament subterrani del BEC amb les seves tarifes habituals, accedint per la Porta “A” i “C” del Pàrquing.