RETROSPECTIVA: PORSCHE EL 2021

RETROSPECTIVA: PORSCHE EL 2021

El fabricant de vehicles esportius ha llançat tota una sèrie de productes i projectes en els darrers 12 mesos.

Aquests són alguns dels articles que recullen aquesta activitat a les diferents àrees: producte, empresa, història, competició, tecnologia, esport i estil de vida.

Gener
Edició limitada Boxster 25è Aniversari
A principis d’any, Porsche va celebrar el 25è aniversari del roadster de la família amb el llançament de l’edició especial Boxster 25è Aniversari. Va estar limitada a 1.250 exemplars a tot el món i feia diverses referències visuals als trets de disseny del concept car Boxster, que va anticipar l’èxit del biplaça descapotable al Saló de l’Automòbil de Detroit de 1993. La versió de producció del Boxster es va llançar a 1996 amb molt pocs canvis visuals respecte al prototip. Ara es troba a la seva quarta generació, amb més de 357.000 unitats produïdes.

Porsche AG dóna suport als projectes solidaris a Espanya
Un any excepcional requereix mesures excepcionals. El 2020, Porsche Ibérica va crear la divisió Porsche Compromís Social (PCS) per encapçalar o sumar-se a moviments solidaris amb els quals poder col·laborar de forma directa. I, a finals d’any, Porsche AG va voler donar suport a les mesures de la filial espanyola aportant 200.000 euros a les sumes invertides per aquesta per ajudar els més necessitats.

Porsche amplia la gamma Taycan
Amb el nou Taycan, Porsche llança la quarta variant de la seva primera berlina esportiva cent per cent elèctrica, després del Taycan Turbo S, el Taycan Turbo i el Taycan 4S. Té tracció del darrere i dues mides de bateria a triar. La bateria Performance d’un sol nivell, amb capacitat bruta de 79,2 kWh, es munta de sèrie. La bateria Performance Plus de dos nivells i 93,4 kWh està disponible com a opció. L’autonomia segons l’homologació WLTP arriba fins a 431 quilòmetres amb la bateria de sèrie i fins a 484 amb la de més capacitat.

Febrer
Porsche 911 GT3: Fruit de l’experiència en competició
La setena edició d´aquest esportiu d´altes prestacions s´ha desenvolupat en estreta col·laboració amb Porsche Motorsport, el departament de competició de la marca. Durant la darrera fase de la posada a punt a Nürburgring Nordschleife, tradicionalment la referència per a tots els esportius de Porsche, va rebaixar el temps del model anterior en més de 17 segons. El pilot de desenvolupament Lars Kern només va necessitar 6:59,927 minuts per fer una volta a la pista de 20,8 quilòmetres.

Porsche i TAG Heuer signen una aliança estratègica
En el marc d´aquesta aliança integral i de llarg termini, les marques premium abordaran conjuntament tant les competicions esportives com el desenvolupament de productes. Com a primer pas, els socis van presentar un nou rellotge, el TAG Heuer Carrera Porsche Chronograph. Les històries de les dues companyies s’han creuat durant més de mig segle. Les similituds en la seva tradició es remunten als creadors de Porsche i TAG Heuer. Edouard Heuer i Ferdinand Porsche van ser dos pioners, les visions dels quals van canviar per sempre els camps que van triar.

Març
Taycan Cross Turisme: l’esportiu elèctric més polivalent
Porsche va ampliar la gamma del seu primer esportiu cent per cent elèctric amb la incorporació d’aquesta versàtil variant tot terreny. El nou xassís d’alta tecnologia, amb tracció a les quatre rodes i una suspensió pneumàtica adaptativa, també garanteix un dinamisme sense compromisos en ús fora de l’asfalt. Amb 36 mil·límetres d’espai extra per al cap dels passatgers dels seients del darrere i més de 1.200 litres de capacitat de càrrega, a la qual s’accedeix a través de la gran porta del darrere, el Cross Turisme és un autèntic vehicle polivalent.

Èxit empresarial i responsabilitat corporativa
Porsche AG va establir un nou rècord a l’exercici fiscal 2020: la seva facturació va créixer fins als 28.700 milions d’euros, fet que supera la xifra de l’any anterior en més de 100 milions d’euros. A la conferència de premsa anual per a la presentació del resultat operatiu, també va anunciar el seu ambiciós objectiu d’assolir la neutralitat en l’emissió de carboni a tota la cadena de valor, el 2030.

Abril
Porsche Engineering: desenvolupament amb game engines
Porsche Engineering, proveïdor de serveis tecnològics i filial de Porsche AG, està utilitzant game engines (motors de videojoc) per desenvolupar el vehicle intel·ligent del futur. Amb ells es generen imatges realistes i es garanteix el comportament físicament correcte dels objectes per a jocs dordinador i de vídeo. Entre altres usos, Porsche Engineering utilitza aquest programari per al desenvolupament i les proves virtuals de funcions de conducció altament automatitzades. Això escurça els temps de desenvolupament, estalvia costos i fa que la mobilitat sigui més segura. Està previst que, dins del configurador de Porsche, els motors de videojoc ajudin els clients amb la configuració del vehicle. 90 anys a l’avantguarda del desenvolupament de l’automòbil

El 1931, Ferdinand Porsche va fundar el seu estudi d’enginyeria a Stuttgart. Des de llavors, el nom de Porsche ha estat estretament associat als projectes de desenvolupament per als clients. Un viatge a través de nou dècades d’història de l’automòbil. Tot i que la seva decisió, presa en plena crisi econòmica mundial, va ser arriscada, aviat va quedar clar que podia fer front a la competència internacional. A la dècada de 1930, va avançar fins a convertir-se en un dels centres més importants de desenvolupament automobilístic.

Maig

Prototips digitals i reals del Macan elèctric El Macan cent per cent elèctric està preparat per enfrontar-se a la carretera: després de les proves inicials a les pistes del Centre de Recerca i Desenvolupament de Porsche a Weissach, els prototips camuflats de la propera generació del tot camí compacte surten per primera vegada de les instal·lacions de Porsche. Quan es llanci al mercat el 2023, el Macan elèctric haurà recorregut tres milions de quilòmetres de proves per tot el món en diferents condicions. Els prototips incorporen l’experiència aconseguida en incomptables quilòmetres de tests previs realitzats en un entorn virtual.

Rutes Taycan per la península ibèrica Porsche Ibèrica, líder en mobilitat elèctrica a tot el territori peninsular, ha creat un ecosistema de càrrega per viatjar amb un vehicle elèctric amb total tranquil·litat i comoditat. Aquesta sèrie de sis rutes, una per cada via radial, demostra que la mobilitat elèctrica és una realitat. L’experiència del viatge resulta extremadament gratificant i pràcticament sense diferència en el temps emprat en el recorregut en relació amb un cotxe amb motor de combustió.

Juny

Porsche Cayenne Turbo GT: un esportiu de rècord El nou Cayenne Turbo GT s’ha posat a punt per treure’n el màxim rendiment i obtenir el millor comportament. Combina una gran versatilitat per a l’ús diari amb una resposta excepcional en circuit. Lars Kern, pilot provador de Porsche, ho ha demostrat en completar els 20,832 quilòmetres del llegendari Nürburgring Nordschleife en un temps de 7:38.9 minuts, fet que suposa un nou rècord oficial per a la categoria SUV.

El Porsche 911 GT3 R guanya les 24 Hores de Nürburgring L’equip client de Porsche Manthey ha aconseguit la seva setena victòria absoluta a les 24 Hores de Nürburgring. A la 49a edició de la clàssica de resistència, els pilots oficials Kévin Estre, de França, Michael Christensen, de Dinamarca, i l’italià Matteo Cairoli van creuar la línia de meta en primer lloc al volant del Porsche 911 GT3 R. Aquest triomf culmina les celebracions del 25è aniversari de l’equip d’Eifel.

Nous Porsche 911 GTS Un any i mig després del llançament al mercat del 992, la gamma 911 s’enriqueix amb els models GTS. Porsche va presentar la primera versió GTS del 911 fa dotze anys. Ara llança una nova generació del llegendari esportiu, més diferenciada, més potent i amb un comportament encara millor. El seu motor bòxer de sis cilindres té 480 cavalls de potència (353 kW), fet que suposa 30 CV (22 kW) més que l’actual 911 Carrera S i que l’anterior 911 GTS.

Juliol

Bugatti-Rimac combina els gens de fortes marques Porsche i Rimac han acordat establir una joint venture que incorpora Bugatti. Oliver Blume i Mate Rimac han signat el document amb aquest acord i han anunciat el nom del nou fabricant de superesportius: Bugatti-Rimac. L’empresa conjunta té la seu a Zagreb (Croàcia) i va quedar establerta l’1 de novembre del 2021.

Porsche Ibèrica lidera la mobilitat elèctrica a Espanya Porsche Ibérica, conscient del retard que porta Espanya en infraestructures de recàrrega per a vehicles elèctrics, ha fet un pas endavant per liderar la creació d’un ecosistema que permeti gaudir aquest tipus d’automòbils de la mateixa manera que ho fem ara amb els cotxes de combustió . Aquesta aposta que porta implícites importants inversions beneficiarà els usuaris de cotxes elèctrics de qualsevol marca.

Nou Porsche Macan: més robust, més estilitzat i més esportiu Porsche llança el nou Macan amb unes prestacions millorades, un disseny més estilitzat i un nou concepte de maneig de les funcions. Les tres versions disponibles ofereixen un augment de potència significatiu respecte als seus predecessors. El Macan, del qual s’han lliurat 600.000 unitats a tot el món des del seu llançament al mercat el 2014, juga un paper especial a Porsche. Al voltant del 80 per cent de tots els compradors de Macan són clients nous per a Porsche.

Agost

El Taycan s’actualitza Porsche va actualitzar els seus dos esportius elèctrics, el Taycan i el Taycan Cross Turisme, amb nombrosos canvis. Entre aquests, destaca laugment de lautonomia en lús diari gràcies a la implementació de noves tecnologies. Altres millores importants són la integració d’Android Auto al sistema Porsche Communication Management (PCM), així com la disponibilitat del Remote Park Assist per primera vegada a la gamma Taycan.

Porsche 911 GT2 RS Clubsport 25 Porsche Motorsport celebra el 25è aniversari de Manthey-Racing GmbH amb un extraordinari model d’edició limitada. El 911 GT2 RS Clubsport 25, amb una producció de tan sols 30 unitats, ha estat dissenyat i desenvolupat per Porsche i Manthey per rodar únicament a circuits.

Setembre

Prototip futurista Mission R El concept car Mission R combina tecnologies d’avantguarda i materials sostenibles, com ara elements plàstics reforçats amb fibres naturals, amb la passió per les carreres. El vehicle de competició totalment elèctric presenta un disseny harmoniós, amb les línies característiques dels esportius de Stuttgart-Zuffenhausen i una alçada extremadament baixa.

Els seus dos motors elèctrics de nou desenvolupament ofereixen fins a 1.088 cavalls de potència (800 kW) a l’anomenat “mode de qualificació”. Projectes de Porsche per reduir CO2 Porsche assumeix la responsabilitat per a les generacions futures. Ja el 2030 més del 80% dels vehicles del fabricant d’automòbils esportius s’oferiran amb un motor elèctric. Una bestreta d‟aquesta estratègia és el prototip Mission R. L‟altra via per reduir l‟emissió de CO2 són els carburants sintètics fets a partir d‟hidrogen i diòxid de carboni capturat, produïts mitjançant energia renovable.

Ja ha començat la construcció a Xile de la primera planta comercial del món per produir combustible pràcticament neutral a CO2. Canvis a la direcció de Porsche Motorsport Thomas Laudenbach (53) va assumir la direcció de Porsche Motorsport l’1 d’octubre del 2021. L’experimentat enginyer alemany pren el relleu de Fritz Enzinger (65), que des del 2011 ha portat el departament de competició cap a innombrables èxits.

Octubre

El Centre de Desenvolupament de Weissach fa 50 anys El Centre de Desenvolupament de Weissach, autèntic laboratori d’idees (think tank) de Porsche, celebra el 50è aniversari. L’1 d’octubre del 1971, el departament de Desenvolupament de Porsche, inclosa la divisió de Competició, es van traslladar a Weissach. El nou Centre es va posar oficialment en funcionament amb 500 empleats.

Des de l’inici, les seves instal·lacions han donat cabuda a vehicles innovadors i projectes intel·ligents. Restauració d’un Porsche 962 C Aquest cotxe de 1987, pertanyent al departament de Patrimoni i del Museu Porsche, ha estat tornat a la seva condició original durant un treball minuciós que ha durat un any i mig. Amb ell, fa tres dècades i mitja Hans-Joachim Stuck va tenir l’ocasió de provar en carrera la innovadora transmissió de doble embragatge (PDK) de Porsche.

Novembre

Cinc estrenes mundials al Saló de Los Angeles Debuten a la mostra californiana el 718 Cayman GT4 RS Clubsport, el Taycan GTS i GTS Sport Turisme, el 718 Cayman GT4 RS i el Panamera Platinum Edition. Porsche es dirigeix ​​cap al futur amb tres propostes en la seva estratègia de sistemes de propulsió: per una banda, emocionants motors de benzina; de l’altra, potents híbrids endollables; i, com a tercera alternativa, els vehicles cent per cent elèctrics. IONITY accelera l’expansió de la xarxa de càrrega ràpida IONITY ja compta amb la més extensa xarxa europea d’estacions de càrrega amb alta potència, adequada per a la majoria dels vehicles elèctrics. Ara, l’empresa conjunta accelerarà els seus plans d’expansió.

Per al 2025, s’espera que el nombre d’electrolineres passi de les 400 actuals a més de 1.000. Això suposarà un total de 7.000 pals càrrega, més de quatre vegades els 1.500 actuals. Tornen els colors històrics de Porsche Amb les noves opcions Paint to Sample i Paint to Sample Plus, Porsche Exclusive Manufaktur amplia la gamma de colors exteriors especials per a tots els models de la marca. L’atenció se centra en les tonalitats clàssiques, molt reconeixibles pels aficionats al llarg dels anys. També es poden fer peticions individualitzades gràcies al fet que hi ha l’opció de crear tons a mida segons les especificacions del client.

Desembre

Porsche Vision Gran Turisme Porsche i l’empresa japonesa de desenvolupament de videojocs Polyphony Digital Inc., subsidiària de Sony Interactive Entertainment, presenten un prototip virtual espectacular. El Porsche Vision Gran Turisme és el primer concept car del fabricant dautomòbils esportius creat de manera específica per al seu ús en jocs dordinador. Es podrà veure únicament al Gran Turisme 7. Encara que es tracta d’un model virtual, com a part del desenvolupament es va crear una maqueta real a Weissach.

Programa de competició de Porsche el 2022 Porsche afronta la temporada de competició 2022 amb objectius ambiciosos i amb el focus posat, principalment, al Campionat del Món de Fórmula E ABB FIA i al Campionat del Món de Resistència FIA (WEC). A més, Dane Cameron i Felipe Nasr se sumen a llista de pilots oficials. Ampliació del Museu Porsche No hi ha dues visites iguals al Museu Porsche de Stuttgart-Zuffenhausen, perquè l’exposició s’actualitza contínuament i es fa més interactiva. En els darrers mesos, l’equip ha treballat intensament al Pròleg, l’àrea introductòria de l’exposició, amb continguts sobre els inicis de la marca i la història anterior a la fundació.