Sabries com SUPERAR UNA DUNA?

Sabries com SUPERAR UNA DUNA?

El Tarraco s’enfronta a una duna de més de 100 metres al desert de Merzouga. Baixar la pressió dels pneumàtics, utilitzar marxes curtes i no frenar en la pujada, claus en l’ascens al cim. Activa més modes de conducció off road, essencial per superar aquest repte.

100 metres. Aquesta és aproximadament la distància que ha de recórrer el SEAT Tarraco. No semblen molts, però si li sumem una inclinació de 60 graus i tones de fina sorra sota les rodes, el repte es complica. Com arribar fins al cim d’una muntanya de sorra sense quedar-se en l’intent? Stefan Ilijevic, responsable de Pre-desenvolupament, Patents i Innovació de SEAT, ens dóna les claus.
1. Menys pressió, més adherència: “Si anem a conduir en dunes el primer que hem de fer és baixar la pressió dels pneumàtics uns 1,5 bars”, explica Stefan Ilijevic. En fer-ho, s’aconsegueix un major contacte amb la superfície per tal de millorar la tracció per avançar.

2. Assistents a punt: El Tarraco ofereix diversos assistents per adaptar la conducció al tipus de terreny. Per superar la duna, l’adequat és desactivar el Control Electrònic d’Estabilitat (ESC), i així evitar que es bloquegin les rodes i segueixin buscant la tracció del terreny.

3. Versatilitat 4 × 4: Imprescindible per a aquest repte, comptar amb un vehicle amb tracció a les 4 rodes. “Dels 6 maneres de conducció amb què compta el SUV de SEAT, en aquest cas cal activar l’off road, que és la manera més versàtil per conduir en tot tipus de terreny”, apunta l’enginyer de SEAT.

4. Marxes curtes: A l’entrar a la duna cal fer-ho amb una inclinació diagonal i sempre accelerant, oblidar les marxes llargues i usar només la primera o la segona, ja que es necessita la màxima potència davant pujades pronunciades en terrenys inestables.

5. No frenar en pujada: Durant l’ascens mai cal trepitjar el fre o es corre el risc de quedar encallat. Només frenar quan el vehicle ja hagi passat la part central del cim de la duna. Un cop allà, aprofitar la inèrcia per agafar la següent.

 

6. Velocitat constant: “Per evitar quedar encallat seguint les roderes d’altres cotxes que hagin seguit el mateix camí, cal agafar-les lleugerament desplaçats i conduir a una velocitat d’entre 20 i 30 km / h”, afirma Ilijevic. És important conduir amb suavitat per no arrossegar sorra i generar una duna davant del vehicle.