SEAT AMPLIA LA FLOTA DE DUOTRÁILERS I GIGATRÁILERS PER IMPULSAR UNA LOGÍSTICA MÉS SOSTENIBLE

SEAT AMPLIA LA FLOTA DE DUOTRÁILERS I GIGATRÁILERS PER IMPULSAR UNA LOGÍSTICA MÉS SOSTENIBLE

Ja compta amb quatre rutes operatives i obrirà noves connexions en els propers mesos. Aquests nous camions permeten reduir fins a un 30% les emissions de CO2 i enun25% els costos logístics. SEAT va ser pionera a Espanya en la circulació de duotráilers i gigatráilers.

SEAT ha ampliat les rutes de proveïdors que transporten mercaderies a través de duotráilers i gigatráilers, els dos camions de més capacitat i longitud que circulen per les carreteres europees. En l’actualitat, la companyia automobilística compta amb dues rutes de duotráilers que comuniquen la planta de Martorell amb Teknia (Azuqueca de Henares, Madrid) per al subministrament de peces d’acabat interior i amb Global Laser des de la Ribera Baixa (Àlaba), que mou peces de xapisteria i que va arrencar fa unes setmanes. A més, SEAT també té en marxa dues gigatráilers que uneixen Martorell amb la fàbrica de Gestamp a Orcoyen (Navarra) per al transport de material de xapisteria i un amb KWD, també des Orcoyen, per al subministrament de peces de xapisteria.

SEAT va utilitzar per primera vegada el duotráiler en 2018 en fase experimental i, dos anys abans, havia estrenat el primer gigatráiler, també en fase de proves. La companyia va ser pionera en l’ús de tots dos camions a Espanya, en el marc de la seva ferma aposta per la mobilitat sostenible per al transport per carretera. Properament, preveu obrir noves rutes amb els dos camions per fer un salt endavant en l’ús d’aquest tipus de transport.

Dr. Christian Vollmer, vicepresident de Producció i Logística de SEAT, ha afirmat que «laapuesta de SEAT per la sostenibilitat i l’eficiència logística forma part d’nuestroobjetivo per reduir a zero l’impacte de la producció. La utilització de l’duotráiler i de l’gigatráiler per al transport de mercaderies permet reduir en un 30% les emissions de CO2, així com el nombre de camions a la carretera ».

Compromesos amb la logística sostenible

El duotráiler disposa de dos remolcs de 13,60 metres impulsats per un cap tractora i una longitud total de 31,70 metres, que sumen una capacitat màxima de 70 tones. Creat per circular per vies d’alta capacitat, el duotráiler permet la reducció de el nombre de camions que es desplaça per carreteres convencionals, que és on es produeixen els índexs més elevats de sinistralitat, i estalviar un 25% en costos logístics. En aquest sentit, si es compara l’espai ocupat per sis camions simples enfront de sis duotráilers, es redueix en un 36,5% l’espai en carretera. SEAT està provant, a més, noves tractores de 520 CV i 9 eixos, que reduiran en un 30% les emissions, davant el 20% actual.

El gigatráiler, el ‘germà petit’ de l’duotráiler, és un camió de 25,25 metres de longitud i una capacitat màxima de 60 tones. Està format per un cap tractora, un remolc de 7,80 metres i un remolc addicional de 13,60 metres, que sumen una capacitat màxima de 60 tones. Aquest camió permet un estalvi de l’22% en costos logístics i rebaixa en un 14% les emissions de CO2.

El tren, pilar de l’estratègia logística de SEAT

El transport ferroviari també compta amb un paper clau per a la logística de SEAT. La companyia exporta més de l’80% dels vehicles que fabrica a Martorell i el ferrocarril és un mitjà de transport ecològic, rendible i eficient. Gràcies a el servei de Autometro, que connecta la planta de Martorell amb el Port de Barcelona per a l’exportació de vehicles, SEAT elimina la circulació d’uns 25.000 camions a l’any en el tram entre Martorell i Barcelona. Aquest servei compta amb vagons de transport articulats de dos pisos amb capacitat per a 170 vehicles i una longitud de 411 metres. A l’octubre de 2018, la línia de Autometro va assolir la xifra d’un milió de vehicles transportats des de la seva estrena el 2008.

A més, SEAT disposa d’un altre servei de ferrocarril, denominat Cargometro, un tren llançadora que uneix la planta de la companyia a la Zona Franca de Barcelona amb la fàbrica de Martorell per al subministrament de peces. Gràcies a Cargometro, SEAT Barcelona funciona com un taller més de Martorell i evita la circulació de més de 16.000 camions a l’any.