SEAT ARRENCA LÍDER A CATALUNYA AL MERCAT DE TURISMES DE SEGONA MÀ I VOLKSWAGEN A COMERCIALS

SEAT ARRENCA LÍDER A CATALUNYA AL MERCAT DE TURISMES DE SEGONA MÀ I VOLKSWAGEN A COMERCIALS

Al gener es van transferir 29.263 turismes de VO a la regió, un 23,3% més que en el mateix mes de 2018, i 4.075 comercials, amb una pujada del 8,6%. Els turismes de dièsel suposen el 62,7% del total del mercat nacional, encara que amb un creixement pla, enfront dels de gasolina que pugen un 7,8%. Es van vendre 11.330 unitats de quilòmetre zero en el conjunt d’Espanya, el 6,2% del total de mes.

A Catalunya es van vendre al gener 33.438 vehicles d’ocasió, fet que suposa un augment del 21,24% respecte al mateix mes de 2018. D’ells, 29.263 van ser turismes amb un pujada del 23,29% i 4.175 furgonetes que creixen un 8, 63%. Per marques, Seat es col·loca al capdavant en turismes amb 4.551 unitats i Volkswagen a comercials, 661.

 

En el conjunt d’Espanya es van vendre 182.213 vehicles d’ocasió, fet que suposa un augment del 2,5% respecte al mateix mes de 2017. Del total, 158.230 van ser turismes + 4 × 4 que s’incrementen un 3,1 i 23.983 comercials lleugers ( LCV) que arrenquen l’any amb un descens del -1,3%, segons les dades de l’Associació Nacional de Comerciants de Vehicles (Ancove).

 

COMUNITATS AUTÒNOMES

No obstant això, el comportament del mercat de segona mà ha estat molt desigual a l’analitzar-lo per comunitats, ja que el creixement se sustenta en tres, Castella-la Manxa que va incrementar les vendes en el mes un 25%, Catalunya amb un 23,3% i Madrid , el 19%. La resta de comunitats van tenir caigudes, amb Aragó i Astúries per sobre del -9%.

 

MARQUES

Per marques, en turismes Seat es posa al capdavant al gener al vendre 14.824 unitats, amb un creixement del 11,4%, molt per sobre del 3,1% de la mitjana del mercat; seguit de Volkswagen, 14.503 i un 8,8% d’augment, i Renault que va caure al mes 1 -7,8% al vendre 12.218. En turismes, Citroën líder en comercials revalida el primer lloc tot i patir un descens en el mes de l’-2%, per sobre de la caiguda del -1,3% del mercat. Renault, segona cau un -4,9% i Peugeot el -1,8%. Destacar els augments d’Opel, un 12,5% i Volkswagen l’11,2%.

 

EDAT I QUILÒMETRES ZERO

Pel que fa a l’edat dels turismes, 89.260 passaven de 10 anys, el 56,4% del total, i 14.649 furgonetes, el 61% del mes. Els quilòmetres zero segueixen pujant, ja que els concessionaris estan forçats per uns objectius molt alts marcats pels seus fabricants. Al mes es van registrar 11.330 matriculacions tàctiques entre turismes i comercials -el 6,2% de les vendes totals- amb un increment del 8,2% respecte al gener del 2018. Turismes van ser 10.079, el 6,4% de les vendes i una pujada del 8,1%, i 1.251 furgonetes el 5,2% del total i un increment del 8,9%.

 

MOTORITZACIONS

El mercat d’ocasió segueix dominat majoritàriament pel dièsel que en el cas dels turismes va suposar el 62,7% de les transferències, amb 99.263 unitats. No obstant això, la demanda d’aquest combustible s’està ressentint doncs tot just creix una dècima respecte al mateix mes de 2018, mentre que la gasolina, amb 56.825 turismes, augmenta un 7,8%. Les motoritzacions alternatives segueixen sent escasses en el mercat d’ocasió, tot i que creixent amb força. Els híbrids de gasolina és la tercera modalitat més demanda.

 

“Encara que en el mes s’ha produït un augment del 3,1% en les vendes de turismes de segona mà, la realitat del mercat està llançant un panorama descoratjador si tenim en compte que les vendes han caigut en totes les comunitats autònoms excepte en tres , Castella-la Manxa, Catalunya i Madrid, on es concentren les automatriculacions. El que significa que la majoria dels compravendes d’Espanya han reduït les seves vendes. La inseguretat generada pel Govern i certes comunitats autònomes i ajuntaments contra el dièsel afecta especialment el mercat d’ocasió, ja que en l’actualitat l’oferta de gasolina és molt limitada, sobretot en els cotxes més grans. Per aquest motiu, demanem al Govern que calmi les aigües i faci una transició ordenada cap a la mobilitat més neta “, declara Elías Iglesias, president de Ancove.