
SEAT Mó DESPLEGA SEU SERVEI DE MOTOSHARING A BARCELONA
SEAT Mó compta amb 632 eScooters 100% elèctrics a Barcelona. També ofereix un servei de subscripció de moto i patinets tot inclòs sense compromís de permanència. Tota la flota compta amb Liquid Guard, una solució nanotecnológica pionera a Espanya. El projecte liderat per SEAT, Nano-Care i Elisava, protegeix permanentment els usuaris contra la COVID-19. SEAT: CODE ha desenvolupat amb SEAT Mó l’aplicació mòbil i la plataforma de mobilitat en el núvol.
Després de la presentació de la nova marca SEAT Mó el passat mes de juny, creada per impulsar l’estratègia de mobilitat urbana centrada en productes i serveis de micromovilidad, la companyia ha desplegat el seu primer servei de motosharing a Barcelona i posa a disposició dels ciutadans un total de 632 eScooters.
Després de la posada en marxa de la zona de baixes emissions (ZBE) a la ciutat de Barcelona a principis d’any, SEAT ofereix dos serveis, un motosharing i un altre de subscripció amb motos 100% elèctriques a la ciutat comtal, amb l’objectiu de assegurar la mobilitat individual a tots els ciutadans, fins i tot els dies de restricció de trànsit. Amb els seus vehicles àgils i de zero emissions, SEAT Mo vol contribuir a reduir la contaminació i a millorar la mobilitat urbana a Barcelona, la ciutat de SEAT.
Lucas Casasnovas, responsable de SEAT Mo, ha afirmat que “aquest llançament reforça el nostre compromís amb la nova mobilitat urbana i suposa un pas més en el nostre objectiu de treballar per unes ciutats millors, amb una mobilitat més accessible i assequible als ciutadans, especialment els joves. Volem oferir el millor producte, amb motos equivalents a una 125cc, i el millor servei, incloent mesures addicionals de seguretat i higiene contra la COVID-19. La nostra meta és convertir-nos en l’aliat que les ciutats necessiten per ser més eficients, més sostenibles i més segures “.
El centre de desenvolupament de programari de la companyia, SEAT: CODE, ha estat el responsable de desenvolupar juntament amb SEAT Mo l’aplicació mòbil i la plataforma de mobilitat en el núvol darrere de SEAT MO. L’usuari tan sols ha de descarregar l’aplicació en el seu telèfon intel·ligent i buscar la moto elèctrica de SEAT Mo aparcada prop de la seva ubicació a través de mapa que ofereix l’app i desbloquejar-la. En el bagul de la moto hi ha dos cascos, per al conductor i un acompanyant, que inclouen rets sol ús higièniques per al cap, i tovalloletes hidroalcohòliques com a mesura de protecció contra la COVID-19. Addicionalment, les motos reben un pioner tractament en les superfícies amb el producte Liquid Guard®, 1 nano recobriment que protegeix els vehicles eliminant possibles virus, microbis, bacteris i fongs.
Model de subscripció: aposta per la mobilitat a la carta
SEAT Mo ofereix també un model de subscripció tot inclòs que permet tenir accés a la moto per setmanes o mesos, incloent l’assegurança de el vehicle, el manteniment, un casc i un canvi de bateria setmanal. I tot sense obligació de permanència. El cost és de 75 € setmanals, o 200 € mensuals. En el cas de llogar-trimestralment, el cost mensual seria de 150 €. El model de subscripció és per a un usuari extensible a una persona addicional, un familiar, per exemple.
La companyia també ha implementat la subscripció setmanal i mensual als seus dos models de patinet elèctric. El eKickscooter 25 té un cost de 15 € setmanals i 40 € mensuals, mentre que el nou eKickscooter 65 es pot llogar per 25 € setmanals o 75 € a el mes.
En aquest sentit, Lucas Casasnovas ha destacat que “els hàbits de consum evolucionen cap als serveis de pagament per ús. El nou model de subscripció permet tenir sempre un vehicle a disposició permanent de l’usuari, però sense afrontar despeses associades com el pàrquing, l’assegurança o els costos de manteniment. I el més important: amb màxima seguretat sanitària, ja que, durant el període de subscripció, l’usuari que contracti el servei serà l’únic que faci servir la moto i patinets de SEAT Mo durant el període contractat “.
Una solució higiènica pionera
La flota de motos elèctriques de SEAT Mô a Barcelona és la primera a Espanya que comptarà amb una solució higiènica pionera, part d’un projecte europeu de recerca, per a la seguretat i higiene dels vehicles. El projecte, denominat CAMS (COVID Adapted Motosharing Services), està liderat per SEAT; Elisava, l’Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona; i Nano-Care, fabricants del producte Liquid Guard®, i finançat pel programa europeu EIT Urban Mobility (www.eiturbanmobility.eu).
El projecte consisteix a aplicar a tota la nostra flota, inclosos els accessoris, la innovadora solució Liquid Guard®, una solució nanotecnológica que protegeix permanentment als usuaris contra qualsevol virus o bacteris. Liquid Guard® és un producte 100% ecològic, capaç d’eliminar el 99,9% de virus, microbis, bacteris i fongs. SEAT Mô és el primer operador a Espanya encarregat de validar el servei a la ciutat de Barcelona durant els propers mesos, el que permet oferir el servei de motosharing amb unes excel·lents mesures de seguretat higiènica.
El projecte CAMS s’emmarca en la iniciativa europea EIT sobre Mobilitat Urbana, de la qual SEAT forma part, encarregada de desenvolupar les innovacions en mobilitat urbana de la Unió Europea per millorar la mobilitat i fomentar la innovació empresarial i el redisseny dels espais públics.