SEAT PRESENTA EL SEU ESTRATÈGIA DE FUTUR ALS PRINCIPALS PROVEÏDORS A ESPANYA
SEAT ampliarà la seva aposta per les empreses de components ubicades a Espanya per reforçar la cadena de subministrament i impulsar la sostenibilitat. La companyia està estudiant les tecnologies necessàries que s’han d’instal·lar a Espanya per a l’electrificació i el cotxe connectat. SEAT presenta l’eina S-Rating (Sustainability Rating), una qualificació que permet avaluar i fomentar la sostenibilitat i integritat dels proveïdors.
SEAT ha reunit, de manera virtual, a 60 de les seves principals proveïdors a Espanya i de cadenes com ANFAC, Sernauto, ACICAE i CIAC per presentar la seva estratègia de futur. Després d’anunciar el passat 8 de juliol un pla d’inversions de 5.000 milions d’euros fins a 2025, SEAT ha compartit davant la xarxa de proveïdors les claus d’una estratègia que planteja la transformació de la indústria de l’automòbil a Espanya com un dels seus objectius principals.
La firma automobilística ha explicat que apostarà per incrementar el grau de localització de components a Espanya que, de mitjana, ja suposa el 60% de la facturació total de l’àrea de Compres, tant en els models actuals com en els projectes de futur. Amb aquesta decisió, SEAT vol escurçar la cadena de subministrament global per reforçar la seva solidesa i, a el mateix temps, impulsar la sostenibilitat mediambiental i financera. En aquest sentit, SEAT ja està treballant en un pla d’anàlisi per determinar els components actuals que podrien ser subministrats des d’Espanya a mitjà termini.
El vicepresident executiu de Compres, Alfonso Sancha, ha presentat l’estratègia de futur de SEAT als principals proveïdors a Espanya
El vicepresident executiu de Compres, Alfonso Sancha, ha afirmat durant la reunió que “SEAT assumeix el seu lideratge i responsabilitat i vol reforçar el teixit industrial espanyol. Per aconseguir-ho, necessitem la col·laboració de tots. Fabricants i proveïdors hem d’invertir i apostar per noves tecnologies per millorar la competitivitat i adaptar-nos a la Indústria 4.0, l’electrificació i el cotxe connectat “.
SEAT ha detallat en aquesta trobada la seva visió sobre els principals reptes que la indústria té davant seu, com la progressiva reducció de el paper de l’motor de combustió, que obliga a fabricants i proveïdors a una reconversió industrial, o l’entrada de nous competidors i regions amb costos salarials inferiors a Espanya, que intensifiquen la competència en el mercat.
El vicepresident de Compres de SEAT ha explicat que, per superar aquests reptes, està estudiant les tecnologies necessàries que s’han d’instal·lar a Espanya amb l’objectiu que l’electrificació i el cotxe connectat siguin un èxit. “El nostre sector es troba en un punt d’inflexió i és el moment de transformar-se. Si no ho fem ara, arribarem tard. Necessitem ser més competitius i modernitzar la indústria espanyola de l’automòbil perquè Espanya es mantingui com una potència automobilística europea i mundial “, ha afirmat.
Sancha també ha manifestat el seu optimisme sobre el desenvolupament de la planta de Martorell en els propers anys, que es troba en ple llançament de el nou SEAT León i acollirà l’inici de la producció de l’CUPRA Formentor en les pròximes setmanes. “Aquests models són un clar exemple de l’estratègia de futur de SEAT i dels nostres avenços cap a l’electrificació i el cotxe connectat”.
SEAT està estudiant les tecnologies necessàries que s’han d’instal·lar a Espanya per a l’electrificació i el cotxe connectat
S-Rating, el termòmetre de la sostenibilitat i la integritat
SEAT també ha presentat durant la reunió l’eina S-Rating (Sustainability Rating), una qualificació que permet avaluar i fomentar el compromís dels seus proveïdors amb la sostenibilitat i la integritat. Amb l’S-Rating, la companyia incentiva el conjunt de la xarxa de proveïdors a adquirir un compromís addicional amb la responsabilitat social corporativa, el medi ambient i la sostenibilitat, més enllà de les exigències legals, i contribueix així a incentivar l’excel·lència en les pràctiques empresarials relacionades amb aquests aspectes.
Des de la implementació de l’eina, a mitjans de 2019, qualsevol companyia que vulgui col·laborar amb SEAT, presentar-se a un dels seus concursos i / o renovar o ampliar un contracte en vigor, ha d’assolir una qualificació positiva a l’S-Rating. Inicialment el ràting s’aplica a les relacions comercials amb els proveïdors directes, encara que la visió a llarg termini és arribar a un nivell de traçabilitat òptim pel que fa a sostenibilitat i compliance en tota la cadena de subministrament. L’S-Rating assegura la contractació d’empreses alineades amb els estàndards de compliance i sostenibilitat que fixa el Grup Volkswagen per als seus socis comercials.
Del total volumen de adjudicaciones de proveedores que realizó el departamento de Compras de SEAT en 2019, un 88% obtuvo una calificación favorable, que tendrá una validez máxima de seis años. Al resto de suministradores, se les da soporte con el objetivo de que inicien un proceso de mejora que les permita alcanzar el nivel requerido. Asimismo, entre todos los que obtuvieron la certificación S-Rating, un 78% de ellos alcanzó un Rating A, es decir, la mejor calificación que ofrece la herramienta. Entre los indicadores que se miden, se encuentran el uso responsable de los recursos naturales, el aseguramiento de un entorno de trabajo seguro y saludable, o la existencia de medidas preventivas para evitar la corrupción, entre otros.