SEAT S’ACOMIADA UN ANY ELECTRITZANT

SEAT recordarà 2019 com l’any de l’inici de l’ofensiva elèctrica amb la presentació de l’-Born concept i l’obtenció de rècords de vendes. CUPRA presenta els concepts Formentor i Tavascan, els dos primers vehicles desenvolupats específicament per a la marca. El lideratge en micromovilidad dins el Grup Volkswagen i concepts com el SEAT mínim i la eScooter pavimenten el camí de SEAT a mobilitat urbana.

Si 2018 va ser un any excepcional per a SEAT, 2019 no s’ha quedat enrere. En aquests 12 mesos, SEAT ha millorat els resultats rècord de l’any anterior, ha iniciat la seva ofensiva elèctrica amb la presentació de la nova el-Born concept i el llançament de l’SEAT Mii, a més de la presentació de la versió híbrida endollable de l’SEAT Tarraco, el model emblema de la signatura. A aquesta primera fase d’electrificació, se li sumaran 5 models més fins a principis de 2021.

A més, aquest 2019 CUPRA ha trepitjat l’accelerador amb la presentació dels prototips CUPRA Formentor i CUPRA Tavascan, dos vehicles específicament desenvolupats per a la marca. També ha estat un any que es recordarà per l’aposta per la micromovilidad, que s’ha traduït amb la presentació de l’SEAT mínim concept, el nou e-Scooter concept i un nou e-Kickscooter concept.

  1. Un any de rècord, un cop més

SEAT va començar 2019 amb una sòlida base financera, ja que en 2018 va obtenir els millors resultats de la seva història, amb un benefici després d’impostos de 294 milions d’euros i un volum de negoci de més de 9.991.000 d’euros en 2018. A l’igual que va fer l’any anterior, el 2019 SEAT ha batut el seu propi rècord de vendes ja al novembre, amb 542.800 cotxes, superant el volum de tot 2018 (517.600 cotxes venuts) un mes abans que acabi l’any.

  1. Nous pilots a el volant de SEAT

Aquest any s’han incorporat nous vicepresidents en l’equip directiu de SEAT. Al març, Axel Andorff va ser nomenat vicepresident de Recerca i Desenvolupament, en substitució del Dr. Matthias Rabe; al juny, Carsten Isensee va assumir el càrrec de vicepresident de Finances, en substitució de Holger Kintscher; i al setembre, Alfonso Sancha va ser nomenat vicepresident de Compres de SEAT, substituint a Klaus Ziegler.

  1. SEAT, líder en micromovilidad de el Grup Volkswagen

SEAT ha estat escollida en 2019 com la marca líder dins de el Grup Volkswagen per definir l’estratègia i oferir productes per a la micromovilidad urbana. En aquest sentit, la firma automobilística va pujar l’aposta a l’Smart City Expo World Congress amb la presentació de SEAT Urban Mobility, una unitat estratègica de negoci que se centra en el desenvolupament de solucions de mobilitat urbana.

  1. SEAT a mínim, el concepte nascut per revolucionar la mobilitat

Al Mobile World Congress celebrat a Barcelona, ​​la companyia va donar un gran pas en la seva estratègia de micromovilidad urbana amb la presentació de l’SEAT a mínim, un concept car 100% elèctric especialment ingenierizado per adaptar-se a les noves plataformes de mobilitat i per tal de convertir- en el gran aliat de les ciutats.

  1. De fabricant de cotxes a player de mobilitat: puja l’aposta pel sharing

SEAT ha fet un pas més en la seva aposta pel carsharing amb l’ampliació de l’servei a la ciutat de l’Hospitalet de Llobregat (Barcelona), convertint-se en la segona ciutat d’Espanya en què opera la seva companyia de carsharing Respir. D’altra banda, aquest any SEAT també ha llançat un servei de cotxe compartit per a empreses pel qual companyies com Cuatrecasas compten amb vehicles GNC de SEAT, a través de Respir, perquè els empleats puguin fer trajectes urbans durant la jornada laboral de manera gratuïta .

  1. SEAT accelera sobre dues rodes

En l’Smart City Expo World Congress, SEAT va anunciar que, per primera vegada en la història de la companyia, comptarà amb un e-Scooter 100% elèctric a la seva cartera de productes, que llançarà el 2020. El vehicle ha estat desenvolupat en col·laboració amb la barcelonina Silence, arriba a una velocitat màxima de 100 km / hi té una autonomia de 115 quilòmetres segons el test WMTC.

  1. Arrenca l’ofensiva elèctrica

Al Saló de l’Automòbil de Ginebra, SEAT va presentar la seva concept car el-Born, el primer SEAT concebut com a vehicle elèctric de la firma. Amb el-Born, SEAT serà la segona marca de el Grup Volkswagen a fabricar un model sobre la plataforma MEB a Alemanya. D’altra banda, ha començat la comercialització de l’Mii Electric, el primer model 100% elèctric de la signatura, i ha anunciat la introducció de l’Tarraco PHEV el 2020, amb motor híbrid endollable i acabat esportiu FR.

  1. SEAT avança la seva transformació digital

Aquest any, SEAT va anunciar al Mobile World Congress 2019 la creació de centre de desenvolupament de programari SEAT: CODE (Center of Digital Excellence), per impulsar la transformació digital i augmentar l’eficiència mitjançant la digitalització de processos; i reforçar els models de negoci al voltant dels nous conceptes de mobilitat, connectivitat i digitalització de l’automòbil. Aquesta nova estructura està liderada per Sebastian Grams, CIO de la marca i Carlos Buenosvinos, CTO de el nou SEAT: CODE, i tindrà la seva pròpia seu aviat a la ciutat de Barcelona.

  1. Una autèntica Smart Factory

La planta de SEAT a Martorell, en la seva aposta per crear una fàbrica intel·ligent, digitalitzada i connectada, ha fet importants avenços per seguir sent un referent de la Indústria 4.0. Aquest any la planta s’ha convertit en la primera fàbrica espanyola a comptar amb un servei pioner de subministrament de peces a través de drones. El projecte pilot proveeix volants i coixins de seguretat a les línies de muntatge per al subministrament ràpid de peces just in time, en només 15 minuts.

  1. Martorell, una planta més sostenible

D’altra banda, aquest any la companyia ha subscrit mesures encaminades a produir menys residus i donar un tractament més eficient als generats. En aquest sentit, des de 2010, SEAT ha millorat la seva petjada ambiental de producció en un 34% amb mesures per emetre menys CO2, compostos volàtils i residus, per utilitzar menys aigua i energia; i ha fixat com a objectiu reduir fins al 50% el seu impacte mediambiental en 2025.

Per tal de reduir el nombre de vehicles que circulen per la planta de Martorell, el 2019 SEAT ha posat en marxa els projectes MOBIKE i ByBus. A través de la col·laboració amb MOBIKE, el popular servei de bicicletes compartides, la planta de Martorell ha proveït 100 bicicletes a disposició dels empleats, perquè puguin desplaçar-se lliurement per la planta d’una manera sostenible. D’altra banda, el projecte ByBus, desenvolupat per l’equip de SEAT Metropolis: Lab Barcelona, ​​ofereix la possibilitat de desplaçar-se sota demanda entre els diferents punts de SEAT Martorell.

  1. La salut, en el punt de mira

En 2019, SEAT, IrsiCaixa, Hospital Clínic, ITAE Empreses i científics de Harvard TH CHAN School of Public Health han presentat els resultats de MedCARS, un estudi pioner a nivell mundial sobre intervenció multifactorial en hàbits de vida saludables. La investigació ha demostrat que incorporar hàbits saludables, com la dieta mediterrània i l’exercici físic, millora en només sis mesos indicadors de salut tan rellevants com els factors de risc cardiovascular, la qualitat de la son, i la salut mental i emocional. L’estudi ofereix resultats extrapolables a el conjunt de la societat.

CUPRA

  1. Wayne Griffiths, el nou pilot de la Tribu CUPRA

El vicepresident executiu Comercial de SEAT, Wayne Griffiths, va assumir el passat mes de gener la posició de conseller delegat de CUPRA, i, des d’aleshores, treballa per portar la identitat de la marca a un públic que busca models especials per a gent única.

  1. CUPRA Formentor, un concept car únic per a una marca exclusiva

En el marc de la Sala de l’Automòbil de Ginebra, es va presentar el CUPRA Formentor Concept, el primer model desenvolupat especialment per a la marca. Propulsat pel motor híbrid endollable d’alt rendiment de CUPRA, el nou vehicle de la firma ofereix la màxima exclusivitat en experiència de conducció amb els últims avenços tecnològics. El nou CUV de CUPRA compta amb un exterior enlluernador i captivador; un interior acollidor per al conductor i els passatgers i un rendiment d’alta precisió. El nou vehicle es produirà a Martorell i sortirà a el mercat en 2020.

  1. CUPRA Tavascan, reinventant l’esportivitat

Al setembre CUPRA va mostrar el seu potencial amb un concept car de grans dimensions, disseny esportiu, interior sofisticat i un motor de tecnologia avançada. El nou CUPRA Tavascan Concept, combina la presència d’un SUV amb l’elegància d’un coupé esportiu. Compta amb dos motors elèctrics, un a l’eix davanter i un altre al darrere, que generen una potència total de 306 CV (225 kW). El nou vehicle de CUPRA està basat en la plataforma MEB de el Grup Volkswagen i disposa d’unes bateries de 77 kWh de capacitat que li atorguen una autonomia de fins a 450 km.

  1. CUPRA reforça les seves aliances globals

El passat mes de setembre, CUPRA va anunciar una aliança global amb el FC Barcelona per convertir-se en el seu partner exclusiu d’automoció i mobilitat en una aliança per als propers cinc anys. L’acord servirà per crear experiències úniques per a la comunitat de fans de les dues entitats, a més de desenvolupar projectes de mobilitat urbana. En aquest sentit, l’acord transcendeix les col·laboracions tradicionals i tots dos aliats treballaran per impulsar la imatge de la ciutat arreu del món i promoure la innovació i el talent jove.

L’esperit esportiu i de competició que transmet CUPRA es va traslladar a les pistes de pàdel al mes de juny, amb la finalitat de promocionar l’expansió internacional de l’esport de les quatre parets. Per a això, CUPRA es va convertir en patrocinador oficial internacional de l’circuit de pàdel durant 2019. I el 2020 i 2021 la marca passarà a ser el patrocinador premium de l’circuit, passant a ser present en tots els tornejos nacionals i internacionals. Al novembre, CUPRA també es va convertir en patrocinador de la Federació Internacional de Pàdel (FIP).

  1. CUPRA s’obre camí amb una nova seu

1920/5000Després de consolidar l’estructura organitzativa amb el nomenament de l’equip directiu i augmentar la plantilla en un 50%, el 2019 CUPRA també ha completat la construcció de la seva nova seu, al costat de la seu central de SEAT, a Martorell. Les instal·lacions s’inauguraran el 2020 i comptaran amb un espai multiús diàfan de 2.400 metres quadrats amb l’automobilisme com a concepte. El seu disseny evoca un pàdoc de carreres i estarà envoltada de natura en un terreny de 10.500 metres quadrats.

17. La signatura arrenca motors a Mèxic amb el primer CUPRA Garatge mundial

Com a part de la seva estratègia d’expansió, la nova marca es va estrenar al país asteca el passat mes de novembre amb l’obertura del primer CUPRA Garatge a nivell mundial i amb el llançament de l’CUPRA Ateca en el mercat. El primer CUPRA Garatge s’ubica en una de les zones més exclusives de la Ciutat de Mèxic. L’espai disposa d’una àrea d’experiència digital amb una pantalla de 85 polzades i pastilles perquè els clients puguin configurar el seu pròxim automòbil, així com algunes mostres de tapisseria. A més, el CUPRA Garatge compta amb una zona Racing, on s’exhibirà el cotxe de competició CUPRA TCR, així com productes i accessoris de carreres.

18. CUPRA Racing: compromesos amb el futur de la competició

Al mes d’agost, CUPRA fitxar Mattias Ekström com a nou ambaixador de la marca. El llorejat corredor suec es va unir a la tribu CUPRA per pilotar l’estratègia de competició elèctrica de la marca, convertint-se així en el pilot oficial de CUPRA e-Racer. La signatura d’Ekström confirma la voluntat de CUPRA per ser una referència a les noves competicions de motor elèctriques.

Al seu torn, CUPRA va estar present en la segona temporada de la Copa Mundial de Turismes amb quatre pilots CUPRA a el volant de l’CUPRA TCR, l’arma més veloç de l’any per als dos equips de CUPRA: PWR Racing i Comtoyou DHL Racing.