SEAT TGI: UNA GAMMA ÚNICA AL MÓN

SEAT TGI: UNA GAMMA ÚNICA AL MÓN

Petit, mitjà, compacte, familiar i SUV: la gamma SEAT de GNC és la més completa del mercat. Alternativa real i opció de llarg recorregut per la seva tecnologia, fiabilitat, ecologia i economia. La gamma TGI de SEAT té un preu de compra similar al d’un gasolina, i és l’alternativa amb el menor cost per quilòmetre recorregut.

SEAT ho té tot per convèncer: una de les gammes més àmplies del mercat per tipus de carrosseries, i també per la tecnologia de les seves mecàniques. Per ser líders de vendes a Espanya i créixer fins a aconseguir records mundials -amb els millors resultats de la història per a la marca espanyola en 2018- SEAT no ha necessitat de la tecnologia TGI, però la seva gamma de gas natural comprimit o GNC bé podria ser un de les seves principals arguments de cara a l’futuro.Estamos parlant d’una alternativa real a tot el que coneixem, no una solució de transició. És la tecnologia alternativa més efectiva davant del dièsel, a la gasolina, i fins i tot als vehicles híbrids elèctrics, i híbrids endollables, que molt aviat també estaran disponibles en la gamma de la marca espanyola. SEAT és l’únic fabricant europeu que ha apostat decididament pel gas vehicular GNC, desenvolupant una tecnologia senzilla, però eficaç. Gràcies a ella s’aconsegueix una rang d’eficiència difícil o gairebé impossible d’emular per cap altra de les tecnologies de mobilitat, inclosa la del cotxe elèctric pur, si tenim en compte la procedència de la producció de l’energia amb la qual es mou, sempre i quan no sigui procedent exclusivament de fonts renovables (el que resulta realment complex).
La gamma TGI que ofereix el fabricant espanyol inclou quatre models completament diferents: el nou SUV Arona, primer SUV del món en utilitzar GNC com a combustible, el polivalent Eivissa, el compacte Lleó, que s’ofereix en carrosseria de cinc portes i ST familiar; i l’urbà i àgil Mii Ecofuel. Quatre models diferents, però una mateixa tecnologia, que en aquest moment és l’alternativa més respectuosa amb el medi ambient, a més de ser la més avantatjosa per a la seva conductor. Primer, perquè a diferència del que passa a l’hora de comprar un cotxe elèctric o fins i tot un híbrid endollable, el preu del cotxe no es dispara i es manté en uns marges més que raonables i accessibles per al gran públic. Després, perquè depenent de la comunitat autònoma de residència, podrà tenir descomptes i subvencions a la compra. Però el més important és que disposa de la desitjada etiqueta ECO i tots els avantatges que això comporta, de cara a l’accés a les ciutats més poblades dins de qualsevol episodi de contaminació, excepte per aparcar al nivell 5 … I per reforçar l’argument compra amb els TGI de SEAT i l’etiqueta ECO, la seva feliç usuari s’estalviarà fins a un 75% de l’impost de circulació, no haurà de pagar impost de matriculació, podrà aparcar a les zones d’aparcament controlat al centre de les ciutats -amb preus bonificados-.

La clau, no és tant triar el cotxe més potent o més bonic … és triar bé i adquirir un cotxe amb la millor etiqueta, la que ens permeti accedir a qualsevol part; incloent una tecnologia que ens atorgui, a més, una destacada i imprescindible autonomia.

Amb aquests requisits no hi ha tecnologia com la que ens brinda la gamma TGI de SEAT. “En els últims temps s’està donant el cas que molts clients ja no entren en un concessionari buscant un o altre model, busquen l’etiqueta amb la qual es pugui moure amb total o major llibertat”, comentava Mikel Palomera, director general de SEAT Espanya i principal abanderat del GNC dins de SEAT i del Grup Volkswagen, en una recent ponència. La solució que esperen molts d’aquests clients és el GNC: dóna accés a les ciutats, permet aparcar en el seu interior a les zones regulades sense problema i ofereix una gran autonomia. Gràcies a les últimes modificacions i millores introduïdes, amb un tercer dipòsit de GNC per als Eivissa, Arona i Lleó, entre d’altres, s’ofereix una autonomia superior als 400 km, mentre que el Lleó supera els 500 quilòmetres utilitzant exclusivament GNC.

I per si això no fos més que convincent, el millor és seguir fent comptes. Si tenim en compte que el quilo de gas està a 0,90 euros de mitjana al nostre país, és fàcil calcular que els 100 quilòmetres ens costaran 2,97 euros, davant els 6,08 euros que costarà cobrir la mateixa distància amb el mateix motor, però alimentat per gasolina; o els 4,8 euros que costarà idèntica distància amb un dièsel de les mateixes prestacions.

L’adopció d’aquest tercer dipòsit és la clau per apostar d’una forma definitiva pel gas natural comprimit (GNC). I SEAT, en cooperació amb comunitats autònomes i grans empreses distribuïdores de gas, estan treballant dur perquè el GNC arribi a cada racó del país. En l’actualitat hi ha 65 estacions públiques de recàrrega de GNC, i abans que acabi l’any hauria d’haver més de 100 sortidors, que pràcticament garantirien l’accés al Gas Natural Vehicular a tot el territori espanyol. Amb la gamma TGI, SEAT té una família única al món, i possiblement la millor adaptada als nous temps.