SEMPRE ALERTA I SEGUR: EL NOU OPEL GRANDLAND X AVISA DE LA FATIGA DEL CONDUCTOR

Major seguretat: el nou SUV compacte ofereix detecció de fatiga del conductor. Novetats de primera classe: sistemes d’assistència ultramoderns a bord. Pròxim debut al IAA: ja es poden realitzar comandes; en els concessionaris després del Saló de l’Automòbil de Frankfurt.

El nou Opel Grandland X farà el seu debut a la 67a edició del Saló Internacional de l’Automòbil (IAA) a Frankfurt (14-24 de setembre) i estarà en els concessionaris poc després. El Grandland X compta amb nous i ultramoderns sistemes d’assistència: Alerta de col·lisió davantera amb frenada d’emergència automàtic i detecció de vianants, Assistència Avançada de Aparcament i la Cambra de Visió 360º, són només algunes de les tecnologies més destacades. Altres sistemes com el Control de Creuer Automàtic amb funció de parada, mantenen la velocitat i la distància seleccionades amb el vehicle precedent frenant o accelerant automàticament el Grandland X, augmentant tant la seguretat com el confort en la conducció. A més, ara el Grandland X inclou un nou sistema d’assistència que té cura al conductor denominat “Detector de Fatiga”.

 

A Alemanya, un estudi sobre conducció en carretera va donar com a resultat que els conductors que es quedaven adormits són responsables d’un de cada quatre accidents automobilístics mortals (segons l’ADAC). Els sistemes que estan dissenyats per reconèixer els signes de fatiga i aconsellar al conductor prendre un descans es troben normalment en els automòbils de classe premium. I ara, Opel ofereix aquesta tecnologia al seu ampli espectre de clients incrementant la seguretat a bord en el seu nou crossover compacte i esportiu, el nou Grandland X, els preus dels parteixen des dels 25.100 € (IVA inclòs).

 

El Detector de Fatiga del conductor en el Grandland X provoca un advertiment si la trajectòria del vehicle suggereix esgotament del conductor o falta d’atenció, emetent un missatge a la persona al volant i un senyal acústic. Aquest sistema disposa de 3 nivells de funcionament. En un primer nivell, el sistema emet un missatge en el quadre acompanyat d’un avís acústic quan el conductor porta conduint més de 2 hores per sobre de 65 km / h, recomanant una pausa en el viatge. L’avís es repeteix cada hora i el comptador es restableix quan es comença un nou trajecte. En un segon nivell, el sistema emet un missatge en el quadre acompanyat d’un avís acústic quan el sistema detecta bé una correcció brusca de la trajectòria o bé una trajectòria irregular. Després de 3 avisos de nivell 2, el sistema passaria a un tercer nivell emetent un nou missatge i un avís acústica de major volum. El sistema torna a reiniciar conduint durant 10 minuts consecutius de manera adequada o durant 15 minuts per sota de 65 km / h.

 

“La fatiga del conductor és un perill per a tots els usuaris de la carretera, no només per als mateixos conductors”, assegura el director de Vendes i Postvenda d’Opel Europa, Peter Kuspert. “El Detector de Fatiga en l’Opel Grandland X pot percebre signes típics de cansament i recordar als conductors que prenguin pauses regulars durant els viatges llargs, abans que alguna cosa pitjor pugui succeir”.

 

A més del Detector de Fatiga, l’Opel Grandland X també ofereix assistència de primera classe i sistemes de seguretat addicionals. La nova incorporació d’Opel al mercat SUV també ofereix una visibilitat nocturna òptima sense enlluernar als altres. Els fars LED AFL opcionals produeixen una llum blanca brillant que converteix eficaçment la nit en dia i s’adapta automàticament a la situació de conducció.

 

La tranquil·litat dels conductors del Grandland X també està assegurada amb el sistema Opel OnStar [1]. A més d’oferir serveis com l’assistència en cas del robatori del vehicle o un hotspot Wi-Fi per a una connectivitat excepcional, aquest assistent personal de servei i connectivitat pot ajudar els conductors cansats a trobar un aparcamiento2 o reservar una habitació d’HOTEL3. Si es produeix una emergència, el “àngel de la guarda” d’Opel respon automàticament als accidents, connectant als ocupants del vehicle amb un assessor personal, no amb una màquina.