SIS DETALLS SORPRENENTS DEL NOU LEXUS RX 450H 2020

SIS DETALLS SORPRENENTS DEL NOU LEXUS RX 450H 2020

Els dissenyadors, enginyers i mestres artesans de Lexus han dedicat un esforç excepcional a la creació d’el Lexus RX, el crossover original de Lexus. No només és el crossover híbrid premium més venut de l’món i el model Lexus més venut de la història, sinó que també va ser el primer tot camí premium de el món, que va donar lloc al seu propi segment ja el 1998.

Fent gala d’un audaç disseny, el RX sens dubte es fa notar. Per al model de 2020, els enginyers de Lexus van analitzar tots els components de el vehicle, i van implantar diverses solucions tècniques impressionants.

Aquí ens centrem en sis característiques destacables que exemplifiquen l’enginy de la tecnologia de Lexus.

CONTROL ADAPTATIU DE LLUMS DE CARRETERA

Tenint en compte que molts accidents entre vehicles i vianants es produeixen de nit, Lexus ha equipat el nou Control adaptatiu de llums de carretera -AHS, Adaptive High beam System- de l’RX amb la tecnologia BladeScan ™, una novetat mundial. El nou Control adaptatiu de llums de carretera amplia el camp de visió de l’conductor, el que dóna lloc a una visibilitat excel·lent en entorns foscos, a l’il·luminar una àrea més àmplia que els llums convencionals de tipus matriu, amb un control de la distribució de la llum més fluid i precís.

La tecnologia BladeScan ™ funciona mitjançant un mirall giratori (reflector) dins el sistema AHS, que permet ampliar l’àrea il·luminada per cobrir el màxim camp de visió enlluernant el mínim possible als conductors en sentit contrari. El sistema incorpora a més reconeixement de vianants, a el temps que millora el camp de visió de l’conductor.

El sistema BladeScan ™ s’activa automàticament, gràcies a la unitat de control integrada dins del llum, que analitza l’entorn mitjançant una càmera frontal, que detecta vehicles que circulen per davant i la brillantor ambient, a més de processar la velocitat de el vehicle, a tal d’activar / desactivar i ajustar la brillantor dels LED, per proporcionar una il·luminació òptima.

Aquesta nova tecnologia d’il·luminació, unida a l’guardonat Lexus Safety System +, defineix la missió de la marca, que consisteix a oferir la màxima seguretat possible no només a l’conductor, sinó també a la resta d’ocupants de el vehicle, siguin quines siguin el tipus de via i les condicions ambientals.

SUSPENSIÓ ESTABILITZADORA ACTIVA

Des del llançament de l’RX el 1998, el tret de conducció característic dels models successius ha estat sempre la qualitat de marxa suau com la seda, cosa que Lexus s’ha esforçat per mantenir com a característica definitòria de la gamma RX al llarg dels anys . El RX 2020 compleix les expectatives en aquest sentit, en gran part gràcies a el sistema de Suspensió estabilitzadora activa de el vehicle, que ara incorpora Control de l’desplaçament Skyhook.

El sistema de Suspensió estabilitzadora activi de el nou RX se centra a eliminar el desplaçament de la carrosseria en els revolts sense que això vagi en detriment de l’confort de marxa. La reducció de l’desplaçament de la carrosseria sol aconseguir-se a costa de la qualitat de marxa, a causa dels equips i ajustos necessaris per gestionar el comportament de la massa en moviment, però aquí és on entra en escena la filosofia YET (alhora), que concilia conceptes aparentment enfrontats per fer possible una solució sense precedents.

El nou sistema de Control de l’desplaçament Skyhook va un pas més enllà, suavitzant el desplaçament de la carrosseria a l’circular per paviments irregulars. Aquesta forma de control actiu és la primera de la seva classe en el món. El Control de l’desplaçament Skyhook empra un sensor de força G vertical per detectar la direcció de l’desplaçament, i quan observa que el vehicle s’inclina en una determinada direcció, activa la funció estabilitzadora per contrarestar el moviment i mantenir la verticalitat de el vehicle. El resultat és una conducció confortable, ja que la nova tecnologia s’ocupa de mantenir la línia de visió i la posició corporal dels ocupants de el vehicle a l’circular per paviments irregulars.