ŠKODA ASSOLIX PER PRIMERA VEGADA A LA SEVA HISTÒRIA UNA QUOTA DEL 3% AL MERCAT ESPANYOL

ŠKODA ASSOLIX PER PRIMERA VEGADA A LA SEVA HISTÒRIA UNA QUOTA DEL 3% AL MERCAT ESPANYOL

Les matriculacions de la firma txeca creixen un 16,6% el 2021, amb prop de 26.500 unitats, i se situen per sobre dels nivells previs a la pandèmia. Duplica les matriculacions de vehicles elèctrics i d’híbrids endollables. Fidel Jiménez de Parga, director general de ŠKODA a Espanya: “Esperem situar-nos a mitjà termini entre les deu marques més venudes”.

En concret, les matriculacions de ŠKODA a Espanya es van elevar durant el passat any a prop de 26.500 unitats, cosa que representa un fort creixement del 16,6% respecte a l’exercici precedent, davant l’augment de l’1% del conjunt del mercat nacional. ŠKODA va aconseguir situar els lliuraments fins i tot per sobre dels nivells previs a la pandèmia.

Amb aquestes xifres, la quota de penetració de ŠKODA al mercat espanyol es va situar el passat any lleugerament per sobre del 3% per primera vegada en la seva història, i continua el camí de creixement sostingut registrat en els darrers exercicis.

A més, l’exitós llançament de l’ENYAQ iV va permetre a la firma txeca duplicar les vendes de vehicles elèctrics purs (BEV), mentre que les matriculacions dels híbrids endollables (PHEV) SUPERB i OCTAVIA també van duplicar la xifra del 2020.

Els models amb més èxit de ŠKODA el passat any al mercat espanyol van ser els SUV KAMIQ I KAROQ, amb 7.685 i 5.138 matriculacions, respectivament. En el cas del KAMIQ, destaca especialment el seu creixement del 82% respecte al 2020. El FABIA, la quarta generació del qual s’ha llançat recentment al mercat, completa el pòdium de vendes de la marca amb 5.000 unitats.

El director general de ŠKODA a Espanya, Fidel Jiménez de Parga, va expressar la seva satisfacció pels resultats obtinguts, en un any molt complex degut a la manca de producció disponible per la crisi dels semiconductors ia l’impacte de la pandèmia. Així mateix, va elogiar el treball “extraordinari” de la xarxa comercial, que, segons dades provisionals, va tancar l’any amb una rendibilitat superior a l’1,5%, molt per sobre de la mitjana del mercat.

Jiménez de Parga va ratificar que l’objectiu de ŠKODA a Espanya és situar-se a mitjà termini entre les deu marques més venudes del mercat i elevar-ne la quota de penetració fins al 4%. “Aquest augment ha de venir acompanyat per un creixement sostingut de la rendibilitat de la xarxa comercial, que augmentarà el nombre d’instal·lacions en els propers anys per aconseguir una capil·laritat més gran”, va concloure.