SKODA AUTO ACONSEGUEIX UN BENEFICI OPERATIU DE 228 MILIONS D’EUROS A LA PRIMERA MEITAT DE 2020 MALGRAT LA PANDÈMIA DE EL COVID-19

Impacte negatiu en els lliuraments de vehicles i en els guanys de la primera meitat de l’any a causa de les mesures de contenció de la pandèmia de COVID-19 i els efectes econòmics associats. De gener a juny, ŠKODA va lliurar 426.700 vehicles als clients de tot el món.

La facturació gratuïta els 7.550 milions d’euros durant la primera meitat de l’any; la rendibilitat es va situar en un 3%. ŠKODA AUTO segueix invertint en el desenvolupament de la companyia.
Les mesures de contenció de la pandèmia de coronavirus també van tenir un efecte negatiu en els lliuraments de vehicles i els indicadors financers de ŠKODA AUTO durant la primera meitat de 2020. La facturació de el Grup ŠKODA AUTO * va ser de 7.550 milions d’euros durant els sis primers mesos, però el benefici operatiu va sumar 228 milions – un pes d’una aturada de 39 dies de les plantes txeques i de la interrupció ocasionada en els canals de venda, especialment a l’abril. En aquest context, la rendibilitat es manté en un 3%. ŠKODA AUTO va lliurar un total de 426.700 vehicles als clients entre gener i juny. Des de juny, el fabricant txec ha notat els efectes positius dels seus programes de recuperació, que s’han adaptat a cada mercat, i les comandes pendents han superat recentment el nivell de l’any anterior. Sempre i quan la situació de l’COVID-19 no torni a començar, ŠKODA AUTO determinarà les condicions en els mercats internacionals s’estabilitzarà gradualment durant les properes setmanes i mesos. Les inversions en actius tangibles van mantenir un nivell elevat de 261 milions durant els últims sis mesos; ŠKODA AUTO segueix invertint de forma consistent en el desenvolupament i el futur de la companyia.

BernhardMaier, President de Comitè de Direcció de ŠKODA ACTE, afirma: “ŠKODA AUTO hafuncionado bé aquests últims anys i té una base sòlida financera. Enrespuesta a la situació excepcional actual provocada per la pandèmia deCOVID-19, vam implementar mesures immediates àmplies i efectives paraestabilizar els guanys, el flux de caixa i la liquiditat. Aquestes mesures ja estándemostrando ser efectives i contínues constantment per aquest camí en els propers mesos. Estic convençut que ŠKODA sortirà d’aquesta situació encara másfuerte “.

Klaus-Dieter Schürmann, responsable de Finances i Informàtica de l’Comitè de Direcció de ŠKODA AUTO explica: “El nostre objectiu és millorar la forma contínua de el nivell actual fins a finals Deaño. Per aconseguir-ho, seguirem aplicant de forma consistent el nostre actual programa de rendiment. El mateix cal dir de les mesures especials a curt plaç introduïdes recentment i enfocades a despeses generals i costos materials, així com a l’optimització de la despesa i dels actius actuals “.

Tot i l’aturada de 39 dies de les seves plantes txeques i de l’impacte econòmic de les mesures de contenció de la pandèmia de COVID-19, ŠKODA AUTO va registrar un benefici operatiu de 228 milions d’euros. A finals d’abril, el fabricant va reprendre gradualment la producció segons el planejat, respectant les mesures sanitàries necessàries. Amb la reobertura de les despeses en els mercats europeus, la demanda de vehicles s’ha incrementat de forma notable. A el mateix temps, s’han restaurat els canals de venda, que ja funcionen amb normalitat.

Alain FAVEY Responsable de Vendes i Màrqueting de l’Comitè de Direcció de ŠKODA, explica: «Encara que les nostres lliuraments globals han disminuït durant els sis primers mesos de l’any, gràcies a l’excepcional posició de sortida, la perspectiva és positiva: al juny, vam aconseguir guanys sobre els aspectes anteriors. Estem especialment ben posicionats gràcies al nostre atractiu i modern catàleg de models. Per donar suport a les tendències positives en els mercats internacionals, ŠKODA ha llançat programes de recuperació amplis per als seus socis comercials juntament amb les mesures de suport. dels governs, que són molt benvinguts. En aquest context, esperem una recuperació durant el tercer trimestre, i preveiem tornar a el nivell de l’any anterior en el quart trimestre «.

La companyia segueix compromesa amb els seus objectius a mitjà i llarg termini, i està desplegant de forma consistent la major campanya de models de la seva història. El fabricant té previst llançar 30 nous models, derivats, actualitzacions i variants entre 2019 i 2022. També, amb el ENYAQ iV totalment elèctric, amb un gran pas cap endavant en la implementació de la seva estratègia de mobilitat elèctrica – el SUV és el primer vehicle elèctric de ŠKODA desenvolupat com a tal des del primer moment. El model més important de ŠKODA el 2020 es presentarà a el públic per primera vegada al setembre.