ŠKODA LLIURAMENT 95.900 VEHICLES A L'ABRIL

ŠKODA LLIURAMENT 95.900 VEHICLES A L’ABRIL

Mercats: fort creixement a Suïssa (+ 36,4%), Croàcia (+ 32,0%,), Rússia (+ 16,2%), Àustria (+ 14,1%) i França (+ 9,5%). Models: el OCTAVIA es manté amb el model més venut; primeres unitats del nou ŠKODA SCALA lliurades als clients. Mobilitat elèctrica: ŠKODA presentarà al SUPERB amb motor híbrid endollable i el Citigo totalment elèctric la setmana que ve a Bratislava.

ŠKODA va lliurar 95.900 vehicles als clients a l’abril. Comparades amb el mateix període de l’any anterior, els lliuraments van caure un 10,5% (abril de 2018: 107.100 vehicles). No obstant això, ŠKODA va fer avenços a Europa, incrementant els seus lliuraments a Suïssa (+ 36,4%), Croàcia (+ 32,0%,), Àustria (+ 14,1%) i França (+ 9,5%). Els lliuraments també van augmentar en el mercat rus amb un 16,2% més respecte al mateix període de l’any anterior, fins als 7.400 vehicles. El motiu del declivi general del mercat és l’actual situació global en el mercat automòbil xinès. El OCTAVIA es va mantenir com el model més venut de la marca a l’abril, i les primeres unitats del nou ŠKODA SCALA es van lliurar als clients.
Alain FAVEY responsable de Vendes i Màrqueting del Comitè de Direcció de ŠKODA AUTO, va explicar: “En 2019, marquem el rumb amb una àmplia campanya de producte amb l’objectiu de garantir l’èxit a llarg termini de la nostra gamma de models. Amb el llançament reeixit del nostre nou model compacte, el ŠKODA SCALA, hem assolit la primera fita a l’abril. El següent pas important, i un moment excepcional en la història de la nostra companyia, arribarà la setmana que ve: l’estrena mundial de l’ŠKODA SUPERB amb motor híbrid endollable i la versió 100% elèctrica del ŠKODA Citigo, a Bratislava, marcarà l’inici de la mobilitat elèctrica a ŠKODA “.

Amb 42.800 lliuraments als clients d’Europa Occidental, ŠKODA només va estar lleugerament per sota del nivell de l’últim mes d’abril, tot i el declivi general del mercat automòbil (abril de 2018: 43.200 vehicles; -0,8%). En el major mercat europeu, Alemanya, el fabricant txec va lliurar 15.500 vehicles – un lleuger descens del 1,4% respecte al mateix període de l’any anterior (abril de 2018: 15.700 vehicles). ŠKODA va registrar un creixement de doble dígit a Àustria (2.600 vehicles; + 14,1%), Suïssa (1.8100 vehicles; + 36,4%) i Dinamarca (1.500 vehicles; + 23,6%).

A Europa Central, el fabricant va lliurar 18.800 vehicles, un 4,4% més que l’últim mes d’abril (abril de 2018: 18.800 vehicles). ŠKODA va registrar 8.500 lliuraments en el mercat domèstic txec, confirmant així l’èxit del mateix període de l’any anterior (abril de 2018: 8.500 vehicles; -0,5%). El fabricant va aconseguir un creixement de doble dígit a Polònia (5.700 vehicles, + 11,8%) i Croàcia (700 vehicles, + 32,0%,).

A Europa Oriental excloent a Rússia, els lliuraments van caure un 4,2% fins a les 4.000 unitats respecte al mateix període de l’any anterior (abril de 2018: 4.100 vehicles)

A Rússia, el fabricant va lliurar 7.400 vehicles a l’abril, un increment del 16,2% respecte al mateix mes de l’any anterior (abril de 2018: 6.300 vehicles).

A l’abril, ŠKODA va registrar 16.600 lliuraments en la seva major mercat de vendes, la Xina, el 40,8% menys interanual (abril de 2018: 28.000 vehicles). El motiu d’aquesta evolució és el declivi general del mercat automòbil xinès.

A l’Índia, els lliuraments van estar per sota del nivell de les del mateix període de l’any anterior, amb 1.100 vehicles (abril 2018: 1.400 vehicles; -24,6%).

Lliuraments de la marca ŠKODA a l’abril de 2019 (en unitats, arrodonides, classificades per model; +/- percentual respecte a abril del 2018):

ŠKODA OCTAVIA (28.500; -13,2%)

ŠKODA FABIA (15.400; -5,2%)

ŠKODA RAPID (12.200; -29,5%)

ŠKODA SCALA (800; -)

ŠKODA KODIAQ (11.900; -8,7%)

ŠKODA KAROQ (12.000; +19,8%)

ŠKODA SUPERB (9.000; -25,7%)

ŠKODA KAMIQ (venut només a Xina: 2.600; -)

ŠKODA Citigo (venut només a Europa: 3.500; -2,2%)