ŠKODA OCTAVIA: EL NAIXEMENT D'UN SUPERVENDES

ŠKODA OCTAVIA: EL NAIXEMENT D’UN SUPERVENDES

Dirk van Braeckel, dissenyador del primer Octavia: “El disseny atemporal i la flosofía d’evolució, més que de revolució, han estat essencials per elevar el OCTAVIA al seu nivell actual”. La quarta generació de el model més venut de ŠKODA arribarà als concessionaris aquest any.

La quarta generació de l’ŠKODA OCTAVIA ja és aquí per a continuar la reeixida història de gamma de models dels que la marca ha comercialitzat més de 7 milions d’unitats. El OCTAVIA ha sabut guanyar-se un lloc molt especial al cor dels clients de la marca. Però els inicis no van ser fàcils. La història moderna de l’ŠKODA OCTAVIA es remunta a 1996, i en aquell temps ningú podia imaginar que aquella primera generació coneixeria l’èxit que va tenir posteriorment. No obstant això, l’equip de ŠKODA saber imprimir tota la seva passió i saber fer en el primer OCTAVIA, convertint-lo en un autèntic bestseller i en la millor carta de presentació de ŠKODA per a l’era moderna, així com a la base d’una història d’èxit que ha arribat fins als nostres dies.

El disseny del primer OCTAVIA modern no va ser una tasca fàcil. Els dissenyadors i enginyers de Mladá Boleslav es van trobar davant el repte de desenvolupar una nova identitat per a una marca que, després de les dificultats dels anys 80 i en un context d’importants canvis polítics, arrossegava seriosos problemes d’imatge. També va ser tot un repte trobar un disseny que encapsularà tots els aspectes positius associats amb la marca al llarg de la seva història centenària, com eren el respecte per la tradició, la qualitat i l’ambició esportiva.

Dirk van Braeckel, dissenyador del primer ŠKODA OCTAVIA, va passar les 13 primeres setmanes treballant en solitari en la definició de la nova filosofia de disseny i en el disseny exterior, fins a trobar la fórmula guanyadora que va ser posteriorment desenvolupada per un equip de 36 persones. Proporcions generoses, alta funcionalitat, estil i un disseny atemporal, la perfecta combinació de tradició i modernitat, que encara avui reté bona part del seu atractiu. Només faltava escollir el nom: en aquest cas, van Braeckel i el seu equip van decidir ressuscitar el llegendari OCTAVIA de 1959 que, amb les seves tres victòries en el Ral·li de Montecarlo de 1961, 1962 i 1963 havia marcat una època daurada per a la marca.

El OCTAVIA, amb un porta del darrere de grans dimensions, es va estrenar el 4 d’abril de 1996 i va ser immediatament aclamat internacionalment a causa del seu alt nivell de seguretat activa i passiva. El OCTAVIA COMBI, que era fins i tot més espaiós i va ser tot un èxit en els mercats europeus, va ser afegit a la gamma el març de 1998. Quan finalment va cessar la producció de la primera generació, s’havien lliurat 970.000 berlines i més de 470.000 cotxes familiars , convertint-la en un èxit de vendes incontestable.

Segons Dirk van Braeckel: «En tots els aspectes, el OCTAVIA ha estat un gran cotxe des que va veure la llum el 1996. Va encarnar des del principi els valors tradicionals de ŠKODA, combinats amb la notable espaiositat i l’excel·lent relació qualitat preu que ja són consubstancials de la marca. Per sobre tot, el disseny atemporal i la filosofia d’evolució, més que de la revolució, han estat essencials per elevar el OCTAVIA fins al seu nivell actual ».