SSANGYONG KORANDO, EL MÉS EUROPEU DELS COREANS

Propulsat per una nova gamma de motors dièsel i gasolina turbo amb injecció directa. Ja a la venda a la xarxa des 17.750 euros, o 185 € a l’mes.

L’esperada quarta generació de l’SsangYong Korando, arriba a el mercat espanyol amb tot el paquet de sistemes de Seguretat SASS de sèrie i una nova gamma d’eficients motors d’injecció directa turbo amb una cilindrada de 1.5 litres en les versions gasolina i de 1.6 litres al dièsel.

Incorpora importants avenços en qualitat i equipament, sense oblidar l’extens saber fer de la marca dissenyant i fabricant vehicles amb caràcter tot terreny, el que el converteix en una de les opcions més interessants de la seva competit segment. No en va, SsangYong és el major especialista sud-coreà en la fabricació de vehicles SUV i 4 × 4.

El disseny exterior de el nou Korando es manté fidel a l’estil dels últims llançaments de la marca, amb un aspecte més esportiu i urbanita sense abandonar la imatge robusta característica de SsangYong a través d’una distintiva graella i grups òptics davanters i del darrere, així com de uns marcats passos de roda i nervis laterals que l’identifiquen nou membre de la seva renovada família SUV.

El nou Korando és més llarg, més ample i més baix que el seu predecessor ia més compta amb una major distància entre eixos. Mesura 4.450 mm de llarg (+40), 1.870 mm d’ample (+40), 1.629 mm d’alt (-46) i compta amb una batalla de 2.675 mm (+25), el que repercuteix directament en el seu generós espai interior. La capacitat de maleter, des dels 551 litres, fins als 1.248 litres quan s’abaten per complet els seients.

La qualitat i el disseny interior és un altre dels avenços més destacables de la nova Korando. El seu ampli habitacle mostra un aspecte altament tecnològic, ofereix un gran nivell d’habitabilitat i un complet equipament destinat oferir el major confort a tots els ocupants.

Pel que fa a la gamma de motors, el nou SsangYong Korando arriba amb una eficient gamma mecànica composta per dos motors Euro6 D: el nou motor GDI turbo de gasolina d’1.5 litres amb filtre de partícules i un motor dièsel de 1.6 litres amb tecnologia AdBlue, tots dos amb cadena de distribució-

El nou motor GDI Turbo de gasolina compta amb una cilindrada de 1.497 c.c. ofereix una potència màxima de 163 CV a 5.500 rpm. Per la seva banda, la mecànica dièsel és una evolució de l’modern bloc d’injecció directa i common rail de SsangYong; amb una cilindrada de 1.597 c.c., ofereix una potència màxima de 136 CV a 4.000 rpm. Poden equipar opcionalment i segons versions una transmissió automàtica fabricada de 6 relacions amb lleves al volant, o una caixa de canvis manual de sis velocitats. S’oferirà amb sistema de tracció davantera, i pot equipar opcionalment la tracció a les quatre rodes connectable en les dues motoritzacions segons acabat.

Fabricat sobre la plataforma modular que empra un 74% d’acer d’alta resistència i gràcies a la seva gran rigidesa i a les sensacions de conducció que transmet, mostra el comportament més europeu de la seva història.

Aquesta determinació per fabricar el SsangYong més adaptat al nostre continent es mostra també en l’obtenció de 5 estrelles EuroNCAP. Els avançats sistemes de seguretat que incorpora en totes les seves versions sota la denominació SASS inclouen el sistema de frenada d’emergència autònom associat a una càmera ia un radar, advertència de sortida de carril, sistema de permanència al carril, alerta de distància de seguretat, alerta d’avanç de el vehicle precedent, alerta de cansament, lectura de senyals i assistència de feix de llum.