
Superant les expectatives
Sempre passa el mateix quan SEAT presenta davant els mitjans de comunicació un nou model.
La primera pregunta de la premsa especialitzada sol ser sempre la mateixa: “Hi haurà una versió CUPRA?” I és que l’acrònim de CUP RACING s’ha convertit en molt més que una simple versió dins de la gamma SEAT; els models CUPRA són objecte de desig, l’expressió màxima de l’esportivitat combinada a la perfecció amb la funcionalitat, el confort i la tecnologia. Un CUPRA, en resum, és el millor exemple de l’equilibri entre la passió i la raó.
El Lleó CUPRA sempre ha destacat per les seves prestacions i el seu nivell d’equipament, però també per la seva relació qualitat / preu i pel seu disseny. Tot això va ara un pas més enllà. Tot i que el CUPRA és ja un èxit en si mateix, SEAT ha aconseguit millorar-encara més.
Tot un èxit
L’èxit del León Cupra és indubtable, com demostren les 9.000 unitats venudes a nivell mundial en 2016; d’elles, 8.300 van ser en el mercat europeu, unes xifres que situen el model més esportiu de la marca espanyola en el top 5 del seu segment en el Vell Continent.
Ara, gràcies a la incorporació de la més avançada tecnologia en seguretat, connectivitat i multimèdia, el nou León CUPRA pot oferir-ho tot sense renunciar a la intensitat. El Lleó CUPRA ofereix practicitat i versatilitat gràcies als seus tres variants de carrosseria, 5 portes, SC coupé i ST familiar. Així, el 5 portes ofereix la possibilitat de donar-li un toc més intens al dia a dia, el SC representa el disseny i les prestacions en la seva forma més pura i la ST conjuga a la perfecció dinamisme i versatilitat.
El cotxe més potent de la història de SEAT
Amb el seu motor 2.0 TSI que ara rendeix 300 CV, el nou León Cupra no només és el límit de gamma, sinó que també s’erigeix en el model de sèrie més potent mai fabricat per SEAT. Les xifres d’aquest avançat propulsor mereixen especial atenció. D’una banda destaquen els 10 CV més que dóna el motor que fa a la versió anterior (de 290 a 300 CV), però més important és l’augment de parell màxim que puja dels 350 Nm actuals a res menys que 380 Nm. No només això sinó que, a més, el parell màxim està disponible a un amplíssim rang de revolucions, des de 1800-5500 rpm. Amb un marge d’ús tan extens, el resultat és una resposta contundent i poderosa pràcticament des del ralentí fins a la zona alta de compta-. Això és possible, entre altres raons, gràcies al sistema de distribució variable de l’arbre de lleves i al sistema d’injecció directa i indirecta. Totes dues tecnologies permeten extreure en tot moment un rendiment òptim del motor, aconseguint unes prestacions excepcionals.
La velocitat màxima està limitada electrònicament a 250 km / h, independentment de si el client escull un canvi manual o DSG, sempre de 6 velocitats. Aquestes prestacions no estan renyides amb una alta eficiència, com demostren les seves emissions de CO2: entre 153 i 164 g / km de CO2, segons versions. El consum mitjà de la versió SC amb canvi DSG és de 6,7 l / 100 km, mentre que el 5 portes es conforma amb 6,8 l / 100 km. El Cupra ST DSG 4Drive consumeix 7,2 l / 100 km.
Efectivament, el SEAT León CUPRA també comptarà amb una variant amb quatre rodes motrius unida a la carrosseria familiar ST i l’eficaç canvi de doble embragatge DSG. Segurament, els aficionats recordaran que la primera generació del León Cupra, que data de l’any 2000, ja tenia tracció total. Ara, amb la tracció total 4Drive i els últims avenços tecnològics en sistemes d’ajuda a la conducció, el León Cupra ST DSG 4Drive serà el màxim exponent pel que fa a esportivitat, seguretat i versatilitat.
Un xassís a l’altura
Per obtenir el màxim partit d’un motor tan brillant, el Lleó CUPRA 300 compta amb una suspensió específica que disposa d’amortidors controlats electrònicament. El Control de Xassís adaptatiu DCC ha estat posat a punt pels enginyers de SEAT per aconseguir el major grau d’eficàcia i confort al mateix temps, garantint una excel·lent adaptació al terreny, ja que en qüestió de mil·lisegons s’adequa a les condicions de la carretera i a l’estil de conducció.
D’altra banda, el nou SEAT León CUPRA conserva la direcció d’assistència progressiva com a equipament de sèrie. Aquest sistema facilita un maneig encara més àgil a les carreteres més virades i en les maniobres d’aparcament, ja que el conductor necessita donar menys voltes de volant per aconseguir els girs desitjats. Així mateix, també aporta un major confort i aplom en circular per zones més ràpides.