
¿Superar les VENDES DE VEHICLES EN LÍNIA A les FÍSIQUES? UN 20% DELS COMPRADORS CREU QUE AIXÒ PASSARÀ EN 2025
No obstant això, la mateixa enquesta indica que un terç dels compradors pensa que les vendes en línia mai arribaran a les físiques en aquest sector.
La omnicanalidad és la gran aposta de el sector de l’automoció per als propers anys. Es preveu que el canal digital segueixi augmentant la seva importància amb el temps però sempre acompanyat de el punt de venda físic. La gran pregunta és, superaran les vendes de vehicles en línia a les físiques? Segons una enquesta que recull Car Dealer Magazine, gairebé un 20% dels compradors creu que això succeirà en 2025.
En l’actualitat, el 18,7% dels enquestats pensa que ja les vendes online són més populars que les físiques. No obstant això, la projecció per als propers anys és molt més gran. Al voltant de l’62,9% dels compradors creu que d’aquí a una dècada tots els cotxes es compraran a través del canal digital sense visitar el punt físic.
La realitat a dia d’avui és que un terç dels consumidors pensa que mai superarà el canal en línia a canal físic. Amb aquestes xifres, els responsables de l’enquesta asseguren que es mostren dos clients divergents: un que mostra que un nombre significatiu de compradors pensa que mai compraran de forma online; i un altre que mostra que hi ha clients cada vegada més disposats.
El que sí que sembla que ja és una tendència inamovible és que la major part de el procés de compra d’un automòbil serà digital. “La conclusió ha de ser que encara hi ha oportunitats en ambdós costats. L’espai online, que està creixent ràpidament. I disminuint, tot i que estabilitzant a un nivell encara alt, les instal·lacions físiques “.
Els concessionaris inverteixen en digitalització
En el cas dels concessionaris espanyols ja s’ha demostrat la importància que li atorguen a aquest tema per sobreviure a la denominada com “nova mobilitat”. Una mostra d’això són les dades presentades per Imaweb en el passat Congrés Faconauto: el 40% dels concessionaris espanyols ja poden atendre als seus clients de forma digital.
Aquest procés de transformació exigeix als distribuïdors també una inversió en formació. És imprescindible imposar solucions de nova generació, formació i la capacitació d’equips humans. L’objectiu no és altre que transformar la teoria a la realitat més pràctica per als seus clients.