SUZUKI S-CROSS: EL CROSSOVER MÉS AVENTURER I AMB TRACCIÓ ALL GRIP

SUZUKI S-CROSS: EL CROSSOVER MÉS AVENTURER I AMB TRACCIÓ ALL GRIP

El Suzuki S-Cross segueix mantenint-se fidel als seus orígens i és un dels pocs crossover de la seva categoria que disposa un veritable sistema de tracció a les quatre rodes. La seva alçada lliure a terra, versatilitat i robustesa, li permeten oferir el caràcter aventurer “Made in Suzuki”.

Suzuki porta en els seus gens la tracció total i un esperit aventurer que impregna a tots els seus models. El primer automòbil de Suzuki, el LJ10 de 1970, va ser un 4 × 4; i des d’aquesta data s’han acumulat prop de 50 anys d’experiència i desenvolupament en tracció total i comportament off road.

El Suzuki S-Cross disposa de tracció a les quatre rodes des de la primera generació, anomenada SX4 i nascuda el 2006. Aquest model fins i tot va competir en la màxima categoria el Campionat del Món de Ral·lis les temporades 2007 i 2008, en què el SX4 WRC va servir com a banc de proves dels més sofisticats sistemes de tracció total.

A dia d’avui el Suzuki S-Cross segueix mantenint-se fidel als seus orígens i és un dels pocs crossover de la seva categoria que disposa un veritable sistema de tracció a les quatre rodes, que combinat amb la seva alçada lliure a terra i la robustesa de la seva carrosseria i suspensions, li permeten sortir de l’asfalt amb garanties.

ALL GRIP: la tracció total per a tots els públics

El Suzuki S-Cross empra la variant SELECT del sistema 4WD ALL GRIP, que permet seleccionar els tres programes (Acte, Sport, Snow i Lock) a través d’un simple dial ubicat al túnel central.

Aquest sistema de tracció a les quatre rodes, controlat electrònicament i amb mode de conducció seleccionable, utilitza un senzill comandament que fa que el conductor pugui experimentar diferents estils de conducció depenent del tipus i condicions de la carretera.

El control d’estabilitat ESP està optimitzat per treballar en conjunt amb cada programa de tracció. En la manera Sport, afebleix la intervenció de control de tracció per augmentar l’eficàcia i maximitzar la sensació de control del conductor. En la manera Snow, permet que el control de tracció intervingui d’una manera més incisiu per maximitzar l’estabilitat. I en la manera Bloqueig, l’ESP millora la capacitat de tracció aplicant força de frenada a les rodes que giren sense tracció i prioritzant l’assignació de bat als pneumàtics que sí disposen d’adherència.

Assistència al conductor amb el control predictiu intel·ligent

El sistema ALLGRIP SELECT empra un diferencial viscós central per repartir la potència entre els eixos davanter i posterior. Quan es produeix una variació rotacional entre les rodes del davant i del darrere, l’embragatge de discs múltiples amb oli de silicona d’alta viscositat s’acobla i transfereix el parell a les rodes del darrere.

A més, el sistema disposa del control intel·ligent predictiu Synergetic Vehicle Dynamics Control, que s’anticipa al possible lliscament en funció de la superfície de la carretera, la posició de l’accelerador, el gir de la direcció, l’angle de guinyada i altres factors, i assigna més parell a les rodes davanteres o posteriors per evitar-ho o compensar-ho.

D’aquesta manera, en lloc de reaccionar després de perdre l’adherència, la tracció ALLGRIP SELECT amb Synergetic Vehicle Dynamics Control actua per evitar o compensar qualsevol tendència de lliscament lateral del vehicle en els seus primers compassos, abans que intervingui el control ESP.

Aquest sistema també pot actuar sobre la direcció per augmentar l’estabilitat de l’S-Cross. Per exemple, quan es detecta una tendència del vehicle al sobreviratge perquè les rodes del darrere estan a punt de lliscar, l’Synergetic Vehicle Dynamics Control assisteix al conductor amb un petit contravolant; i en la tracció, assignant més parell a les rodes davanteres.

Robust i capaç

A més d’oferir la tracció ALL GRIP, l’S-Cross va augmentar en la seva última actualització la seva distància lliure al terra, que ara és de 180 mm, el que permet afrontar zones de petita complicació sense por de tocar els baixos del cotxe.

El Xassís del l’S-Cross, que d’acer de molt alta resistència, i els seus sistemes de suspensió són robustos i lleugers. Això contribueix a una conducció estable i a un baix consum de combustible a la carretera; i a suportar un ús esporàdic fora d’ella.

L’interior també acompanya al caràcter aventurer d’aquest model. L’S-Cross ofereix unes bones cotes d’habitabilitat i un maleter de 430 litres, que pot ampliar abatent els seients del darrere (60:40). La safata inferior situada sobre el pis del maleter s’adapta a múltiples posicions i proporciona una gran flexibilitat. La zona de càrrega disposa d’una presa de corrent 12V i de ganxos per fixar l’equipatge.