TAN NOMÉS EL 13% DELS AJUNTAMENTS QUE TINDRAN ZBE EL 2023 HAN PRESENTAT LES SEVES MESURES

TAN NOMÉS EL 13% DELS AJUNTAMENTS QUE TINDRAN ZBE EL 2023 HAN PRESENTAT LES SEVES MESURES

El proper 1 de gener entraran en vigor les ZBE als municipis de més de 50.000 habitants i segons Aneval només 20 dels 149 nous ajuntaments han presentat un pla.

A menys de 5 dies perquè comenci el 2023, la gran majoria d’ajuntaments que estrenaran ZBE (Zones de Baixes Emissions) el proper any no ha presentat els seus plans per implementar aquestes zones als seus municipis, segons recull l’Associació Nacional Empresarial de Vehicles de Lloguer (Aneval). En concret només han estat 20 dels 149 ajuntaments.

Davant d’aquesta situació, des de l’associació s’ha urgit els consistoris a publicar aquestes noves normatives “com més aviat millor”. “En una setmana entraran en vigor les noves zones de baixes emissions que afectaran 149 municipis on resideixen 25 milions d’espanyols, és a dir, el 53% dels habitants del nostre país (segons l’Institut Nacional d’Estadística, INE), però fins ara només una vintena han iniciat la presentació de les seves mesures”, ha assenyalat des d’Aneval.

DIFERENTS ORDENANCES SEGONS EL MUNICIPI
Des d’Aneval també han posat èmfasi que no existeix un marc comú pel que fa a les diferents ordenances de cada municipi. Això suposa que hagi sorgit una disparitat de criteris que confonen encara més els ciutadans. “Mentre el darrer esborrany de Ponferrada (Lleó) permet un nombre limitat d’accessos anuals als cotxes amb etiqueta A, B i C (ampliables si es paguen 25 euros), Santander i Torrelavega no implantaran les zones de baixes emissions abans del 2024” , ha explicat l’associació.

D’altra banda, també han recalcat la necessitat de posar en marxa l’aplicació en què la DGT està treballant i que recull les diferents ordenances de cada municipi. “Tant el ‘rent a car’, que constitueix la principal oferta de mobilitat compartida, com l’usuari final que utilitza els seus serveis i necessita tenir bolcada aquesta informació al navegador, requereixen consultar en temps real amb quin tipus de vehicles pot accedir-hi zones i en quines condicions”, ha assenyalat l‟associació.