TAVARES CONVIDA A les FÀBRIQUES ESPANYOLES Al fet que copiïn MILLORS PRÀCTIQUES DE LES PLANTES DE PORTUGAL I MARROC

TAVARES CONVIDA A les FÀBRIQUES ESPANYOLES Al fet que copiïn MILLORS PRÀCTIQUES DE LES PLANTES DE PORTUGAL I MARROC

El president executiu del Grup PSA, Carlos Tavares, ha assenyalat que les fàbriques espanyoles de Figueruelas, Vigo i Madrid haurien de «copiar i enganxar les millors pràctiques del grup» en termes de competitivitat industrial, entre elles les que es desenvolupen en les plantes de Mangualde (Portugal) i Kenitra (Marroc).

El directiu, que ha mantingut una taula rodona amb premsa coincidint amb l’acte d’inauguració de la fabricació en sèrie del nou Opel Corsa, va declarar que el focus no cal posar-lo en fer comparacions entre centres de producció, sinó a implantar en cadascun les dinàmiques i formes de treballar reeixides que permeten guanyar en competitivitat. «La gent no ha de tenir por de Mangualde. Si han de tenir por, han de tenir-lo de Marroc, que és de lluny més eficient «, ha sentenciat.

Tavares va exalçar el treball de reducció de costos que estan fent les plantes espanyoles, en què «estan progressant a un ritme similar» i amb el qual també s’estan aconseguint disminuir «els recursos que desperdicias».

El president, preguntat sobre el futur de Figueruelas, va comentar que la seva evolució dependrà del context global, però fonamentalment de l’europeu, concretament de com els governs manegen les transició energètica cap a la descarbonització. «El futur de la indústria d’automoció depèn del pragmatisme o dogmatisme de la UE; si ens porten pel costat dogmàtic, algunes coses dolentes van a succeir i si anem pel pragmàtic, trobarem el camí », va exposar, deixant, a més, és clar que, en el cas que s’adoptin polítiques en la direcció equivocada, els impactes arribaran a tots, de manera que «França, Alemanya i Espanya», com a grans productors, «no seran una excepció».

«Hem de ser molt pragmàtics. Cal veure la posició de França, Espanya i Itàlia a l’octubre de 2018 quan el Parlament Europeu estava veient què fer amb les emissions de 2030. Aquests països són tres dels majors productors i van ser els que van donar suport posicions més extremes. Hem de preguntar als governs per què van ser tan extremistes. Van estar en posicions d’Escandinàvia, que no produeix cotxes », va advertir.

El màxim dirigent de PSA va relatar, per la seva banda, que la «clau» és «fer la transició a la velocitat adequada per no perjudicar la societat» i que «si volem protegir la mobilitat de la classe mitjana necessitem subsidiarla», perquè « l’electromobilitat és més cara desafortunadament, i això no l’hi diuen els governs a la gent ».

Perquè l’electrificació s’implanti en la societat, Tavares va reiterar que és necessària «una gran inversió» pública en xarxa de càrrega, perquè si no hi ha densitat suficient, els ciutadans no van a comprar els cotxes. «Ha de ser una prioritat per a la UE, però els estats no la respecten», va reblar.

¿Més fusions?

En el context del desenvolupament de la nova mobilitat, l’executiu també ha parlat sobre la necessitat que el sector segueixi optant per les fusions per poder emprendre totes les inversions en tecnologia. En aquest sentit, ha indicat que «és possible» que siguin necessàries, encara que va alertar que «la mida no és tot, sinó que pot ser contraproduent si hi ha caos». «Estem intentant trobar el nostre camí en aquesta situació caòtica. La consolidació és una possibilitat i ho tindrem en compte si hi ha una oportunitat, com va passar amb l’adquisició d’Opel; però no ho necessitem perquè tenim rendibilitat, la tecnologia i l’equip de direcció »adequats, ha afegit.