TECNOLOGIA INNOVADORA PER A la SEGURETAT AL MAJOR ESPECTACLE DE LES CURSES DE MOTOS: EL NOU BMW M5 MOTOGPTM SAFETY CAR

TECNOLOGIA INNOVADORA PER A la SEGURETAT AL MAJOR ESPECTACLE DE LES CURSES DE MOTOS: EL NOU BMW M5 MOTOGPTM SAFETY CAR

El cotxe líder per a la temporada de MotoGP es basarà en el nou BMW M5. Dinàmica de conducció optimitzada: serà el primer cotxe de seguretat amb tecnologia innovadora M xDrive. Debutarà a la cita final de la temporada 2017 de MotoGP a València.

Automòbils innovadors d’alt rendiment per a la seguretat en les carreres de motos al més alt nivell: BMW M GmbH s’ha mantingut fidel a aquest principi durant gairebé 20 anys d’associació amb Dorna Sports, l’organitzador de MotoGP, i com a “Cotxe Oficial de MotoGP “. Això resulta especialment cert en el nou BMW M5 MotoGP Safety Car que la companyia de Munic presentarà com la següent punta de llança de la flota de cotxes de seguretat. El nou model líder es basa en el sedan d’alt rendiment BMW M5 (consum combinat: 10,5 l / 100 km *, emissions combinades de CO2: 241 g / km *), que va ser presentat a l’agost per primera vegada al públic mundial . El nou BMW M5 MotoGP Safety Car debutarà al final de la temporada de MotoGP a València, Espanya (del 10 al 12 de novembre) i serà el líder de la flota de cotxes de seguretat a la temporada 2018.

“Un cotxe de seguretat de MotoGP s’enfronta a enormes desafiaments. Resulta vital liderar amb seguretat tot un graella de prototips de carreres úniques d’alt rendiment sota tot tipus de condicions, “diu Frank van MEEL, President del Consell d’Administració de BMW M GmbH. “La tecnologia innovadora en el món de la competició és una part essencial d’això. El nou BMW M5 constitueix la base perfecta per a un cotxe de seguretat, ja que les seves característiques tècniques garanteixen un ús perfecte, fins i tot arribant als límits de la dinàmica de conducció – a la carretera ia la pista. El desenvolupament mai s’atura a MotoGP, que sempre tracta de portar els seus límits a l’extrem. El mateix passa amb BMW M GmbH – i el nou M5 MotoGP Safety Car és un excel·lent exemple de la nostra recerca per la innovació i els nivells màxims de prestacions. ”

Les característiques en qüestió inclouen el recentment desenvolupat sistema de tracció total xDrive, que s’està utilitzant en el BMW M5 per primera vegada. Amb un maneig precís i una tracció perfecta garanteix una dinàmica de conducció optimitzada en tot tipus de situacions. El cor del BMW M5, el motor V8 de 4,4 litres amb la tecnologia M TwinPower Turbo, ha estat completament revisat pels enginyers de la gamma M. Representa un altre augment significatiu de potència en comparació amb els models anteriors, amb 441 kW / 600 CV i un parell màxim de 750 Nm, respecte al M5 de sèrie. El nou BMW M5 només necessita 3,4 segons per accelerar de 0 a 100 km / h. La transmissió està representada per la nova caixa de canvis Steptronic de vuit velocitats amb Drivelogic. El xassís conté elements cinemàtics i elements elastocinemáticos específics de la gamma M que contribueixen a una dinàmica de conducció optimitzada. El pes també juga un paper important en el rendiment. S’ha reduït encara més, entre altres elements com el sostre de plàstic lleuger reforçat amb fibra de carboni (CFRP).

La fabricació manual en BMW M Manufaktur a Garching ha convertit el model de base d’altes prestacions en el BMW M5 MotoGP Safety Car, preparant-ho per aparèixer com el cotxe líder en les carreres del campionat de major renom on es poden veure les motos més ràpides del món. Aquest procés va incloure l’ús de nombroses parts BMW M Performance, moltes de les quals també estan disponibles pel model de sèrie del BMW M5. Emfatitzen l’aparença esportiva del vehicle de seguretat i compleixen amb tots els requisits funcionals com l’aerodinàmica, la refrigeració i un pes reduït. Inclouen diversos components en carboni com ara els travessers laterals, el difusor posterior, l’aleró posterior, la reixeta davantera tipus ‘ronyó’, els retrovisors de les portes i els llistons de les entrades d’aire. El sistema d’escapament esportiu BMW M Performance està fet de titani, amb cues d’escapament en carboni, i ha estat dissenyat especialment per al seu ús en pista.

La transformació del BMW M5 en un vehicle de seguretat de MotoGP es va completar amb la inclusió de necessitats especials per a les carreres i l’equip de seguretat necessari. El difusor frontal és un prototip desenvolupat específicament per al BMW M5 MotoGP Safety Car. Els pestells del capó es deriven directament de les carreres. Els seients esportius del BMW M4 GTS garanteixen una combinació de comoditat i màxima seguretat per als seus ocupants en entrar en acció sobre la pista. La barra de llums al sostre utilitza la moderna tecnologia LED i es controla a través d’un panell a l’habitacle especialment desenvolupat. Un altre sistema de senyalització important el proporcionen els llums destellants davanteres, que consisteixen en llums LED blaus a la graella davantera i llums anulars destellantes en les llums principals.

El disseny dels nous BMW M5 MotoGP Safety Cars també resulta revelador: està inspirat en el disseny del nou BMW M8 GTE amb el que BMW competirà l’any que ve a les 24 Hores de Le Mans. Els enginyers de disseny de BMW M i del departament de BMW Motorsport van treballar mà a mà en el desenvolupament del BMW M8 GTE.