TERCERA GENERACIÓ DEL PORSCHE CAYENNE

TERCERA GENERACIÓ DEL PORSCHE CAYENNE

Nous motors, nou xassís, innovador concepte de control i major connectivitat.

Porsche presenta la tercera generació del Cayenne. Aquest model d’èxit, realitzat pel fabricant de vehicles esportius amb seu a Stuttgart, s’ha redissenyat per complet i combinarà en major grau les prestacions típiques de Porsche amb l’excel·lent versatilitat per a l’ús diari. Els seus potents motors turbo, la nova caixa de canvis Tiptronic S de vuit velocitats, els nous sistemes de xassís, la innovadora pantalla i el seu concepte de control que ofereixen una connectivitat total, portaran el confort i l’esportivitat a un nivell superior. Per al moment del seu llançament al mercat estarà disponible amb dos nous motors de sis cilindres: un de tres litres amb turbo de 250 kW (340 CV) per al Cayenne, és a dir, 29 kW (40 CV) més que el model precedent; i un altre motor 2.9 V6 biturbo per al Cayenne S, que arriba als 265 km / h i té una potència de 324 kW (440 CV), 15 kW (20 CV) més que abans. Equipat amb el Paquet Sport Chrono opcional, el nou Cayenne S accelera de 0 a 100 km / h en menys de cinc segons.

El Cayenne està basat en la icona esportiu de Porsche, el 911. La tercera generació d’aquest SUV, que també ha evolucionat visualment, té ara, per primera vegada, pneumàtics diferenciats davant i darrere, a més d’un eix posterior direccional. Juntament amb aquestes característiques típiques dels cotxes esportius, s’ha millorat el seu comportament en carretera amb la tracció integral activa de sèrie (Porsche 4D Chassis Control), la suspensió pneumàtica de tres càmeres i el Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), un sistema electrònic que compensa el balanceig de la carrosseria. Tot i que l’equipament de sèrie augmenta considerablement, el pes del Cayenne s’ha reduït en 65 quilos respecte al seu antecessor i el cotxe està perfectament preparat per al seu ús offroad.

Llenguatge de disseny dinàmic: imatge sòlida i llandes més grans

Esportiu i precís, amb un disseny nou que és net i familiar alhora. L’aspecte del Cayenne s’ha millorat seguint l’estil que caracteritza l’ADN de Porsche pel que fa a disseny. Les preses d’aire frontals de major grandària són un clar indicador de l’increment en les prestacions. Els nous perfils horitzontals dels fars li donen una aparença més ampla i atlètica, fins i tot en parat. Amb una longitud exterior augmentada en 63 mil·límetres, una distància entre eixos que no varia (2.895 mil·límetres) i una alçada reduïda en nou mil·límetres en comparació del seu antecessor, el Cayenne ofereix ara una imatge encara més elegant i estilitzada. Mesura 4.918 mil·límetres de llarg, 1.983 d’ample (sense incloure els retrovisors) i té un volum de maleter de 770 litres, 100 més que abans. El diàmetre de les llantes és una polzada superior i, per primera vegada, les llantes i pneumàtics de l’eix posterior són més grans, el que també millora les qualitats dinàmiques. A la redissenyada part posterior destaca el logotip Porsche en 3D juntament amb els pilots tridimensionals units per una banda de LEDs d’extrem a extrem.

Porsche ofereix tres nivells d’il·luminació. Tots els Cayenne compten amb fars LED de sèrie. A més, es poden demanar com a opció els fars adaptatius Porsche Dynamic Light System (PDLs), que ofereixen diverses maneres d’il·luminació, com a llum per a corbes o per autopista. La tercera possibilitat són els nous fars LED amb feix de llum matrix, que inclouen el sistema PDLs Plus. Gràcies a l’activació individual de 84 díodes, la distribució i intensitat del feix de llum són variables. Això vol dir que el Cayenne proporciona noves funcions, com una llum llarga que no enlluerna als que circulen en sentit contrari o el control adaptatiu de reflexos provocats, per exemple, per senyals de trànsit.

Llançament al mercat del Cayenne i Cayenne S

El nou SUV de Porsche es llança en dues variants. La primera d’elles és l’anomenada Cayenne, equipada amb un motor turbo de sis cilindres i 3 litres de cilindrada, que desenvolupa 250 kW (340 CV) de potència i 450 Nm de parell. Amb aquest motor, fins i tot el model més senzill és capaç d’aconseguir unes extraordinàries prestacions: accelera de 0 a 100 km / h en 6,2 segons (5,9 segons amb el Paquet Sport Chrono). La seva velocitat màxima és de 245 km / h. La segona variant és el Cayenne S, que porta un motor V6 biturbo de 2.9 litres. Aquest propulsor de nou desenvolupament aconsegueix una potència de 324 kW (440 CV), és a dir, 15 kW (20 CV) més que en el model precedent, i un parell de 550 Nm. Això li permet accelerar de 0 a 100 km / h en només 5,2 segons (amb el Paquet Sport Chrono a 4,9 segons). La velocitat màxima és de 265 km / h.

Més ràpid a la carretera i més impressionant fora d’ella: Tiptronic S i PTM

El millorat rendiment del Cayenne afecta tant a la esportivitat com al confort i es deu en gran mesura a la nova transmissió Tiptronic S de vuit velocitats.