TESLA MODEL 3  elèctric petit, senzill I ASSEQUIBLE

TESLA MODEL 3 elèctric petit, senzill I ASSEQUIBLE

Com a vehicle elèctric el nou Tesla Model 3 no necessita molta refrigeració. Per això, ja no hi ha la tradicional reixeta davantera en el frontal.

 

És un pas molt important en la missió de Tesla d’accelerar la transició del món cap a l’energia sostenible. Es tracta d’un vehicle 100% elèctric i zero emissions. És a dir, que a més de no emetre, pots, per exemple, circular lliurement per Barcelona o Madrid, o qualsevol altre lloc, en qualsevol moment, sense restriccions.

Com tots els vehicles Tesla, el Model 3 combina una gran autonomia, rendiment, seguretat i tecnologia. El seu disseny maximitza l’espai interior per transportar còmodament a cinc adults i tot el seu equipatge.

A Espanya, i Europa, a hores d’ara les versions disponibles per a la compra són Model 3 Long Range Dual Motor All-Wheel Drive i Model 3 Performance. En la configuració AWD és capaç d’accelerar de 0 a 100 km / h en 4,8 segons i té una autonomia WLTP de 560 quilòmetres. El Model 3 Performance realitza els 0 a 100km / h en tan sol 3,5 segons i compta amb una autonomia WLTP de 530 quilòmetres. En totes les configuracions, el Model 3 està dissenyat per assolir les més altes qualificacions de seguretat en cada categoria. Als Estats Units, la NHTSA va atorgar al Model 3, cinc estrelles de seguretat en cadascuna de les categories i subcategories.

El Model 3 està dissenyat pensant en l’aerodinàmica. Com a vehicle elèctric el Model 3 no necessita molta refrigeració, per això ja no hi ha la reixa davantera. La manca d’aquest element permet que la part davantera de l’automòbil millori l’aerodinàmica i sigui un element de disseny totalment únic i reconeixible a l’instant. A més, tots els Tesla tenen tiradors en les portes únics, arran del vehicle. Al Model 3 n’hi ha prou amb pressionar l’extrem més gran amb el polze i estirar el extrem més prim.

L’espai del maleter del darrere és molt gran, amb emmagatzematge addicional en un segon fons. El maleter davanter està dissenyat per a ser pràctic, incloent uns ganxos que eviten que les borses es moguin durant la marxa.

El sostre de vidre, protegit contra els raigs UV, laminat i temperat, crea més espai a l’interior i genera sensació de gran amplitud.

Gràcies al seu centre de gravetat baix, la seva curta distància entre eixos i la seva distribució li proporciona un gir ràpid i fa que la conducció sigui molt divertida.

L’interior està dissenyat per a ser simple, elegant i minimalista. S’han eliminat tots els botons de l’àrea del panell central. Així el botó de les llums d’emergència ara es troba a dalt, al sostre, i la guantera s’obre des de la pantalla.

El Model 3 compta amb una pantalla tàctil de 15 “en què el conductor i els passatgers poden trobar tota la informació en un sol lloc. Inclou l’última versió de programari gratuïta arribada als vehicles Tesla a través d’actualitzacions remotes, V9. Amb només un petit cop d’ull a la dreta, la pantalla es col·loca convenientment en la línia de visió del conductor, i la informació crítica, com la velocitat, es mostra aquí, de manera que quedi just a la línia de l’ull del conductor. També inclou els últims Eastern Eggs arribats mitjançant actualitzacions remotes.

A més inclou com a estàndard diversos elements com la càmera de visió posterior, Mapes, música … Una cosa interessant que mostra ràpidament la pantalla tàctil és la ventilació del Model 3, podent triar la direcció del ventilador, per exemple que l’aire arribi directament al conductor i / o també als passatgers.