TOYOTA C-HR, VOLKSWAGEN TIGUAN I PEUGEOT 3008 ELS SUVS D'OCASIÓ MÉS VENUTS

TOYOTA C-HR, VOLKSWAGEN TIGUAN I PEUGEOT 3008 ELS SUVS D’OCASIÓ MÉS VENUTS

Les vendes de SUV d’ocasió augmenten un 15,3% des de començament d’any, segons dades de GANVAM. Les cerques dels conductors sobre aquest tipus de vehicles augmenta a un ritme del 16%, segons dades de Clicars.

L’interès dels espanyols pels models SUV no para de créixer. De fet, les vendes d’aquests models al mercat d’ocasió van créixer un 15,3% des de començament d’any, fins a assolir les 51.210 unitats, sent el Toyota C-HR, el Volkswagen Tiguan i el Peugeot 3008 els models més venuts fins al febrer, segons dades de l’Associació Nacional de Venedors de Vehicles (GANVAM).

 

En concret, el Toyota C-HR va assolir les 1.678 unitats venudes des de començament d’exercici, un 93% més. Per la seva banda, el Volkswagen Tiguan va aconseguir la segona posició al podi amb un total de 1.629 unitats, fet que suposa un 17,7% més respecte al mateix període del 2022, mentre que el Peugeot 3008 va comptabilitzar 1.612 vendes, un 14% més . Tanquen el TOP 5 el KIA Sportage i el Hyundai Tucson.

 

D’aquesta manera, les xifres mostren com, igual que està passant al mercat de nous, el mercat d’ocasió es contagia per la febre dels SUVs, fent que aquests models s’estiguin imposant en popularitat a monovolums i berlines.

 

El SUV de segona mà més desitjat: Cotxe premium, ECO i automàtic

 

Segons dades de Clicars, companyia espanyola líder en compravenda de cotxes online, el BMW X5, el Nissan QASHQAI i el Volkswagen Tiguan van ser els models SUV més buscats a internet des de començament d’any suposant un 4,5% del total de les cerques de l’ecommerce. Tanquen el TOP 5 de models SUV més desitjats, Hyundai Tucson i Audi Q3.

 

Sobre les característiques del cotxe SUV més desitjat, a diferència dels SUV més venuts, ens trobem que els conductors s’interessen més per cotxes de gamma alta, trobant marques com BMW o Audi. Pel que fa al combustible, destaca com l’interès pels cotxes ECO segueix guanyant terreny amb un 42% del total de cerques, mentre que la resta de conductors se segueix decantant per combustibles tradicionals com a dièsel (30%) i benzina (28%). Una dada que contrasta amb les vendes de models SUVs a l’ecommerce durant el mes de gener i febrer, dels quals un 18% van ser vehicles ECO, però que suposa un creixement del 5% respecte al 2022. Aquesta evolució en vendes i augment del interès reflecteix com aquests models comencen a obrir-se buit cada vegada més al mercat d’ocasió, a causa de la major confiança en la tecnologia i autonomia d’aquests cotxes i l’aplicació de les normatives cada cop més exigents per als vehicles més contaminants a les grans ciutats . A més, els amants dels SUV busquen la major comoditat a l’hora de conduir, amb un 85% de les cerques de models amb canvi automàtic, mentre que només un 15% dels conductors es decanten pel canvi manual.

 

Pel que fa al segment en general, el darrer trimestre les cerques de SUV van suposar un 14% del total de consultes a la web, amb un auge al mes de gener, augmentant un 16% l’interès des del començament de la temporada d’hivern.