TOYOTA COMENÇA A REALITZAR PROVES DE CONDUCCIÓ AUTOMATITZADA EN VIES PÚBLIQUES URBANES EUROPEES

TOYOTA COMENÇA A REALITZAR PROVES DE CONDUCCIÓ AUTOMATITZADA EN VIES PÚBLIQUES URBANES EUROPEES

Diversos vehicles automatitzats amb conductor circularan pel centre urbà de Brussel·les. El propòsit és estudiar l’impacte de la diversitat de comportaments humans en els sistemes de conducció automatitzats. Després de l’èxit de les proves realitzades al Japó i els EUA, s’incorporaran al sistema les especificacions europees.

Toyota Motor Europe (TME) anuncia la realització de proves de conducció automatitzada en vies públiques europees. Després de l’èxit de les simulacions i assajos en circuits tancats, TME porta ara els seus sistemes de conducció automatitzada, desenvolupats internament, a un entorn urbà real: el centre de la ciutat de Brussel·les (Bèlgica). Al cor de les institucions europees, un Lexus LS cobrirà repetidament un recorregut fix durant els 13 pròxims mesos.

Gerald Killmann, Vicepresident d’Investigació i Desenvolupament de TME: “En el marc internacional d’operacions de Toyota, el Centre d’R + D de TME a Brussel·les és la instal·lació per excel·lència a ‘Computer Vision’: l’objectiu és que els ordinadors ‘vegin i entenguin ‘l’entorn que els envolta. L’objectiu últim de Toyota és que no hi hagi més víctimes per accidents de trànsit, i el propòsit principal d’aquest programa pilot és estudiar el comportament humà, complex i impredictible, i el seu impacte en els requisits del sistema de conducció automatitzada. Per respondre a la complexitat i la diversitat d’un entorn urbà com el de Brussel·les, la capital europea on viuen ciutadans de 184 nacionalitats diferents, és essencial entendre el comportament humà. Després de l’èxit de les proves realitzades en vies públiques del Japó i els Estats Units, ara incorporem al sistema del vehicle els requisits europeus “.

Christophe Vanoerbeek, Autoritat de Mobilitat de Brussel·les: “La regió-capital de Brussel·les, i l’Autoritat de Mobilitat de Brussel·les en particular, ha adoptat el compromís d’estar al dia dels més recents avenços tecnològics en el camp dels vehicles automatitzats. Som conscients del potencial de la tecnologia com a solució per a la mobilitat urbana, donant prioritat a la vegada a la seguretat. Aquesta certesa es reflecteix en el nostre nou Pla Mestre Regional de Mobilitat, denominat Good Move ( “Bon moviment”), i en una de les 50 accions que hem plantejat per fer realitat la nostra visió: anticipar-nos a l’automatització de vehicles. El nostre ambiciós estudi estratègic sobre la transició cap a la conducció automatitzada determina els passos necessaris per configurar un marc sòlid i el desenvolupament positiu dels vehicles automatitzats. Crec que podem estar orgullosos que la nostra ciutat i regió siguin el laboratori per a aquest tipus de sistemes de mobilitat d’avantguarda. Fomentem decididament la innovació en l’àmbit de la mobilitat, i això s’està reconeixent a escala internacional “.

La seguretat, el primer
El Lexus LS que circularà per carreteres públiques obertes no té més modificacions que el conjunt de sensors muntat al sostre, que inclou LIDAR, radars, càmeres i un sistema de posicionament de gran precisió. Al vehicle, hi haurà un conductor per seguretat, que pot intervenir i anul·lar el sistema de control de conducció automatitzada en qualsevol moment, i anirà acompanyat per un operador que supervisarà el conjunt del sistema. Toyota va a portar aquest vehicle a les carreteres públiques després de mesos d’intensos preparatius: validació del sistema de conducció automatitzada, formació dels conductors, anàlisi de les rutes i obtenció de les autoritzacions necessàries de les autoritats oportunes.

Aquest estudi s’emmarca en la visió global de Toyota per a crear una Mobilitat cada vegada millor per a tothom. Toyota equipara la relació entre el conductor i el vehicle a la d’un equip que col·labora de forma conjunta, una visió de mobilitat que anomenem ‘Mobility TeamMate Concept’. Amb vista a la consecució d’una mobilitat més segura i sostenible, Toyota està treballant en dos models diferents de conducció automatitzada en paral·lel: ‘Guardià’ i ‘Chófer’1 (més informació).

A més, mentre desenvolupa aquestes tecnologies d’avantguarda, Toyota treballa també per popularitzar les prestacions de seguretat d’una forma assequible a tota la gamma. Toyota equipa tots els seus vehicles nous amb sistemes avançats d’assistència a la conducció -Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) -, sota la denominació Toyota Safety Sense i Lexus Safety System + 2.

Projecte europeu L3Pilot
El vehicle automatitzat es farà servir així mateix per recollir dades com a part de la participació de Toyota en el projecte europeu ‘L3Pilot’, juntament amb altres 34 socis, entre els quals es troba grans fabricants d’automòbils, proveïdors d’automoció, instituts d’investigació i autoritats. El L3Pilot és un projecte europeu a quatre anys llançat en 2017 i parcialment finançat per la Comissió Europea3.

El projecte posa les bases per a les proves de conducció automatitzada a gran escala d’uns 1.000 conductors i 100 automòbils en 10 països europeus. En aquest sentit, Toyota Europa es centrarà en investigar els comportaments dels clients i el funcionament segur dels sistemes en entorns urbans complexos i diversos.