
TOYOTA DESENVOLUPA UN SISTEMA MODULAR PILA DE COMBUSTIBLE PER SEGUIR PROMOVENT L’ÚS DEL HIDROGEN I PODER ACONSEGUIR UNA SOCIETAT ZERO EMISSIONS
Dissenyat a partir de tecnologies que Toyota ha anat perfeccionant mitjançant el desenvolupament de vehicles elèctrics de pila de combustible FUEL Cell Electric Vehicle (FCEV) – .. El nou mòdul està disponible en quatre models: de tipus vertical (Tipus I), de 60 kW o de 80 kW, i de tipus horitzontal (tipus II), també amb una potència de 60 o 80 kW.
Toyota Motor Corporation (TMC) ha desenvolupat un nou mòdul que integra un sistema de pila de combustible FUEL Cell (FC) – de manera compacta, permetent que sigui utilitzat fàcilment per empreses que estiguin desenvolupant i fabricant productes de FC per a una gran varietat de aplicacions, tant de mobilitat, com camions, autobusos, trens i vaixells, com a generadors fixos. La seva comercialització arrencarà a la primavera de 2021.
En els últims anys s’han adoptat diverses polítiques per a l’aprofitament de l’hidrogen en molts països i regions, i nombroses empreses han anat entrant en el mercat. Com a conseqüència, s’ha anat incrementant la necessitat d’hidrogen i de tecnologies de FC en diverses aplicacions.
A més del seu esforç per popularitzar els vehicles elèctrics de pila de combustible FUEL Cell Electric Vehicles (FCEV) -, Toyota seguirà reforçant les seves iniciatives com a proveïdor de sistemes de pila de combustible per promoure l’ús de l’hidrogen mitjançant la popularització d’aquests, juntament amb diverses empreses de productes de FC, amb l’objectiu de reduir les emissions de CO2 per frenar l’escalfament global i contribuir a la consecució de la neutralitat de carboni.
Toyota ha anat impulsant diverses iniciatives encaminades a la creació d’una societat basada en l’hidrogen, com la comercialització de l’Toyota Mirai i l’autobús SORA, la venda de sistemes de pila de combustible a empreses de productes de FC i la possibilitat d’utilitzar les seves llicències de patents relacionades amb els vehicles elèctrics de pila de combustible. A través d’aquestes experiències, la companyia ha pogut saber que moltes empreses que treballen amb productes de FC en diversos sectors estan buscant sistemes de pila de combustible que es puguin adaptar fàcilment als seus propis productes.
Per tant, per a cobrir aquestes necessitats, Toyota ha desenvolupat un producte que integra productes independents relacionats amb sistemes de FC de la segona generació de l’Toyota Mirai amb un rendiment millorat, com la pròpia pila de combustible, així com components que gestionen el subministrament d’aire , el subministrament d’hidrogen, la refrigeració i el control de l’energia, en un únic mòdul compacte. El nou mòdul està disponible en quatre models: de tipus vertical (Tipus I), de 60 kW o de 80 kW, i de tipus horitzontal (Tipus II), també amb una potència de 60 o 80 kW.